DEBAT: Indholdet i tv-boksen

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

DET NÆSTE STYKKE VIL NOK INDEHOLDE NOGLE SURE OPSTØD TIL TDC GENERELT:

Altså: Jeg forstår ganske enkelt ikke, hvorfor I hos TDC dog ikke propper noget oplevelse og noget "indhold" ind i den tv-boks. Altså, den er forbundet til nettet, men der er ingen muligheder for at tilgå nettet (hvilket måske også er en klog beslutning, altså selve surfmuligheden), men det burde være et MUST af få adgang til services som facebook, twitter, youtube, tdc homedisk, tdc play mv. IGENNEM boksen funktionalitet og software og ikke via dyre og ågerlignende ekstraservices. Den tid må da snart være forbi?? - Og sig ikke, at jeg ikke kommer med forslag, trods min kritik. - Det er dette, som kaldes konstruktiv kritik. - Noget, som der kan bygges videre paa og som ikke bare er noget som man egentligt ikke kan bruge til noget. Fx det at skrive: Lorte TDC osv.

update: Lad os nu se hvad den nye opdatering til tv har brunget os (altsaa Mit TDC-fanen)!!

Jeg forstår ganske enkelt ikke, hvorfor TDC ikke putter noget mere brugerrealteret feature ind i den  boks. Den er faktisk efterhånden meget dyr, eftersom det koster rigtigt, rigtigt meget at leje den per månedsbasis, og man får bare ikke specielt meget for pengene. Man faar reelt kun TV og radio, ingen DR HD, osv. Der er meget kvalitet i den boks, dog virker den generelt meget billigbras-agtig, for ikke at tale om fjernbetjeningen og selve de tv-mæssige oplevelser, som også mangler.

Hvorfor kan vi som tdc-kunder ikke få en specialudviklet boks med samme brugergrænseflade som Yousee tv-kunder har og regelmæssige softwareopdateringer i stedet for hvert halve eller hele år?

update: dette mener jeg til stadighed, at der bør rettes op på. 1) Prisen per måned 2) brugergrænsefladen, dog sagt på en lidt pænere måde.

- Lad os nu se, hvad Mit TDC-fanen bringer med sig!!

Hvorfor har vi ikke "start forfra", hvorfor har vi ikke "tv-arkiv", hvorfor har yousee, Canal Digital, Viasat og mange andre disse services, men ikke TDC??

Hvorfor virker usb-indgangene ikke?? Er der en logisk ikke-teknisk, ikke-rettighedsbestemt forklaring på dette??

update: Ja, der er en forklaring på dette, TDC har ikke rettigheder. Disse usb kunne dog blive brugt til trådløse usb dongles, som eksempelvis Yousee sender til deres kunder, for at man kan forbinde tvboksen trådløst og stadig have start-forfra funktionalitet osv.

Man kunne fx gemme sine optagelser paa sin TDC Homedisk, som en slags udvidet, externe harddisk, og disse optagelser kan saa ikke kopieres, men kun afspilles fra et vist omraade. Fx for alle DR egenproducerede udsendelsers vedkommende over hele verden, bare man betaler licens.

Man kunne afspille musik fra Homedisk, se film og andre filer (som billeder) fra Homedisk OG andre externe enheder med netvaerksadgang og DLNA, som tv-boksen saa vidt jeg ved ikke har ...

Start Forfra har Viasat, Canal Digital, BoxerTV, Yousee og sikkert mange andre firmaer ogsaa. TV-arkiv har Viasats kunder adgang til via viasatondemand.com, Canal Digital har vistnok. Yousee har. Omkring de andre selvskabers kunnen kan jeg ikke udtale mig videre om.

Bliver prisen sat ned for leje af boksen. Eller får vi tilsendt en ny een af samme mærke som den yousee-kunder får, bare specialudviklet til tdc bredbåndstv?? Men med apps og features og netadgang og youtube.

Det er ganske enkelt på tide, at I, TDC, strammer op. Vi skriver 2010, snart -11 og I rykker hverken videre på prisniveau-plan eller på indhold, features eller kvalitet.

update: vi skriver nu april 2011, og TDC er saa smaat begyndt med at implementere nye features.

- MAASKE vi bare kunne haabe paa, at med de nyeste hastighedsopgraderinger til OP TIL 20mbit, foelger TDC; Yousees eksempel og introducerer nogle faa HD-kanaler i alle pakker. - Dette vil dermed ikke blokere for optagefunktionaliteten for andre programmer end HD-kanalerne, som mange med HDpakken ellers klager gevaldigt over.

Dog har jeg med glæde set, at dette er ved at blive lavet om. At I vil følge et eller andet firma i England, som tilbyder indhold i stedet for hastighed. Den er der bare.

update: BBC vil snart åbne deres iPlayer for offentligtheden, så lad os se, om ikke TDC får sig noget velfortjent konkurrence på dette punkt.

Men før i begynder at tilbyde indhold  som tyverialarm, Xbox Kinnect el.lign.: Så tag dog at rette op på PLAY -det er I allerede ved. I laver apps til Android og iPhone. Er det på tide, at videreudvikle og optimere desktopversionen? Forbedre indholdet på tv-boksen?

update: en ordentligt re-revidering af TDC Play (tdcmusik.dk) kunne godt trænge til en gevaldig overhaling på søgefunktionalitets- og usabilityfronten.

Jeg fatter det ganske enkelt ikke. Kan nogen svare på det? Hvad med ågerpriserne? Hvorfor skal det hele være dyre ekstraservices og ikke bare inkluderet? Hvorfor tilbyder I overhovedet noget så banalt som en se eller optag? Hvorfor denne service, som det gamle tv-signal kunne gøre bedre. Man vil da ikke se det, som man optager. Se og optag. Hvorfor er denne ikke standard. Hvorfor ikke bare en så høj hastighed, at I rent faktisk kan holde hvad i lover uden merpriser???

update: dette er der kommer med vinterens tiltag a'la 2011 med op til 20 mbit til alle. Så venter vi bare på DR HD i standardpakkerne nu ...

videre update: Se OG optag funktionaliteten er fjernet efter de nyeste hastighedsopgraderinger rundt om i landet.

Jeg er ved at være træt. Jeg er ved at gå ud af mit gode skind over, at nogen kan være så ligeglade med kunderne. Jeg er TDC-kunde. Jeg ville ønske, at jeg kunne være stolt af det. At være kunde hos TDC og naturist og rende nøgen rundt i gaderne.

update: udviklingen er ved at vende så meget, at jeg faktisk er begyndt at være stolt over at være kunde her. - Og efterhånden meget stolt af kundeservicen hos TDC Hotline og den MEGET nedsatte ventetid, der efterhånden er. Jeg har dog haft visse uprofessionelle oplevelser med TDC ind til videre, men det er ikke så slemt, som det ser ud.

23 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FlemmingD har modtaget fra andre medlemmer.

rigtigt godt indlæg Heinrich !

det ville være rart med et svar fra TDC´s side på dine spørgsmål. I sidste ende ønsker vi jo alle at få det bedst mulige produkt.

med venlig hilsen

Flemming D.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Rigtig godt indlæg

Prøv at kopiere teksten og sende den som en PM til Patrick her på TDC forum.

Han plejer at følge op på tingene (skal godt nok holdes lidt i ørerne nogle gange Gal humørikon)

Hilsen

Kenneth

Omdømme 2

OK, tak for forslaget Overrasket humørikon 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, HeinrickP.

du bliver ikke banlyst af forum for at komme med kretik af TDC, i modsetning til hvad nogle går og tror kan TDC faktisk faktisk godt tåle kretik. de er faktisk med deres egne ord glade for den, så lenge den er begrundet, kretik som der var en der skrev "Lorte firma" kan de ikke rigtig bruge til noget.

men den skal selvfølig sendes det rigtige sted hend, nemlig til TDCBlinkende humørikon

så bare send din kretik til TDC og så længe den er skrevet i et pænt sprog får du også et pent svar tilbage.

Hejsa.

Det gør du skam ikke. Der SKAL være plads til kritik og selvfølgelig også ros.

Det er det vi har Forummet til.

Kenneth

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Lige en ting mere, det er selv følig ikke [mod]Patrick du skal sende den til.

du kan ser her hvem du skal sende den til.

http://TDC.dk/kontakt/

Hej Mikkel

Det jeg mener er at Heinrich kan sende den "også" til Patrick som en PM, det har jeg gjort et par gange med held. Patrick sidder trods alt i "huset" og kan nemmere gå videre med det til den rigtige indstands.

Godt nytår forøvrigt

Omdømme 3

Ja, det ved jeg godt han gør.

men jeg ved også at Patrick er mederator, og jeg tror ikke det er han job, men det er selvfølig ikke op til mig,

jeg vil sige at den er bedre sendt til tdc(at)tdc.dk

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej HeinrichP

Du har sendt mig en PM om denne tråd.

Der er rigtigt mange gode forslag i det du skriver her. Om det er muligt er jeg i tvivl om, uden at vide det. Du ønsker mange ting kombineret. Jeg læser lidt en blanding af AppleTV, YOUSEE og noget software som kan håndtere alle tjenester på een gang. Det lyder som utopi, desværre. Måske det kommer snart - 5 til 10 år. Men nogle gange bliver man overrasket over udviklingen. Med den teknik som er til rådighed lige nu, taler vi om et 2 cifret milliard projekt, efter min bedste overbevisning Glad humørikon

Dog - det er det hele på een gang. Tager jeg dine ideer ud enkeltvis, er det absolut muligt og gode ideer. Heldigvis ved jeg, at det du skriver bliver læst "oppe igennem systemet".

Du henviser selv til en tidligere tråd du har startet lige efter vi åbnede forum, hvor du har haft skrevet med Rasmus om det samme. Han har også taget dine ideer videre. Husk på at Rom ikke blev bygget på een dag (kan man bruge den her?). Lidt har også ret.

Og selvfølgelig bliver du ikke smidt af forum. Det skal man vist enda anstrenge sig voldsomt, for at opnå og du er ikke i nærheden. Selvfølgelig vil vi gerne have gode ideer og jeg læser altid interesseret det du skriver og sender det videre. Men blive smidt af? Nej, Heinrich, det bliver du ikke Glad humørikon

Også må jeg sige, at jeg bliver ked af det når du skriver "Ågerpriser". Hvorfor det? Der er jo ingen tvang - det er enhver forundt at vælge frit.

Jeg er stolt af at være ansat i TDC. Jeg ved nemlig, at alle gør hvad de kan. Hvad skal der til, for at du bliver en stolt TDC kunde? Hvis det er opfyldelse af dit indlæg har det lange udsigter, om overhovedet muligt med den teknik vi har i dag. Men kan jeg hjælpe dig i forhold til forklaringer, vil jeg selvfølgelig være behjælpelig. Jeg lover dig, er der en TDC ansat som er ligeglad med kunderne - så er det fyringsgrund. Jeg er ked af du har en opfattelse af at TDC som sådan er ligeglad med kunderne. Dette er ikke tilfældet, tværtimod.

Så tak for gode input og ideer. Der bliver læst og lyttet. Jeg håber at vi kan opfylde mange af dine ønsker.

Hilsen

Jeg skrev selv en lignende e-mail til TDC TV produktchefen, for ca 1,5 år siden, da jeg var ansat i TDC.

Det er bestemt ikke fordi TDC er uambitiøse, at nogle af de oplagte muligheder i boksen ikke udnyttes.

Jeg har set rigtig ambitiøse produktbeskrivelser og kravspecifikationer, der desværre er blevet barberet ned til gennemsnitsløsninger, da det tekniske udstyr ikke kunne magte opgaven.

TDC TV løsningen baserer sig på Microsofts MediaRoom platform. Derfor hænger TDC på de features som MediaRoom leverer. Dvs. at TDC først kan levere features, når Microsoft vælger at implementere dem.

Det kan sagtens være derfor, at vi endnu ikke har set StartForfra og TV Arkiv på TDC TV.

Internet indhold i boksen kan TDC dog selv levere, hvis de vælger at lægge nogle udviklingstimer i at lave et par MediaRoom Apps: http://www.microsoft.com/Mediaroom/LearnMore/Developers.aspx

Jeg er tit grædt over de spildte muligheder i Play og TDC TV, men ofte er det tekniskebegrænsninger, leverandørafhængigheder og ikke at forglemme; økonomi!

/Clas

Omdømme 2

Jeg takker. Og ja: TDC har virkelig forbedret sig meget. Kundeservicen er (for det meste) steget med 500% elle derover, men ligeledes er priserne. Jeg ser I har fået ansat ny chef for et eller andet, Patrick (dvs. ikke moderator-Patrick kendt her på forum), som har piftet hjemmesiden op, har lavet tiltaget med Britta & Claus. Det er jo fantastisk!!

I er begyndt at sige, at I vil give højere hastigheder til alle, og i stedet tilbyde flere services. (dette kunne være dem, som jeg her beskriver)

Vi mangler bare lidt kvalitet. Jeg har netop sendt en besked til en tdc medarbejder hvor jeg beskriver det helt grundlæggende routerproblem, som jeg er stødt på stribevis af gange her på forum. Det drejer sig om TDC Box aDSL og vDSL. update: disse bokse har TDC stadig paa lager, men gives kun til aeldre kunder ...

En sådan router er direkte at holde kunderne for nar. (håber ikke sproget er for hårdt, men synes ganske enkelt, at det er for daarligt.

Jeg har et forslag til nye routermodeller her:

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Det_kan_du_faa/Netgear_CVG824G.aspx

update: jeg generaliserer, og TDC Homebox problemerne er blevet rettet op på efter opgraderingerne. TDC Box aDSL og vDSL udbydes slet ikke mere af TDC til NYE kunder (officielt set).

Yousee har mange gode tiltag og ideer. Deres boks fungerer jo bare (Samsung). Jeg forstår ikke hvorfor, at I ikke bare kan skifte til denne boks?? Så er i også fri for Microsofts halvfærdige løsninger og mere jævnlige opdateringer som hos Yousee.

Med indhold?? Mon ikke det allerede er begyndt? Tv-selskaber implementerer på stribe apps i deres produkter osv. Hvis I bare tager og starter forfra, med en helt ny skræddersyet løsning, som ikke burde være vildt dyr, fx hvis I samarbejder med Samsung, Trifork eller andre softwarefirmaer.

I So Ein Ding, er Yousee boksen blevet kåret til 6/6 stjerner!!! Hvorfor kan vi hos TDC ikke bare få det samme - bare berregnet til IP? Og at indbygge services, som tv-firmaer gør til deres egne tv-produkter??

Det er bare et spørgsmål om udvikling, programmører og et par aar!

update: Der er ikke så meget ændret ift. sidst heri ...

Omdømme 2

NB: Dette svar er til denne tråd lidt oppe i tråden her:

/t5/Tv/Forslag-til-indholdet-i-tv-boksen/m-p/16083#M1083

- og dermed ikke ovenstående tråd skrevet af mig, men et svar til en af Patricks tråde lidt længere oppe her i denne tråd. 
@Patrick: Dette, og meget andet har været brugt og solgt i USA i nu næsten femten år. Selv billige bokse har adgang til apps. ($69). Jeg ser ikke noget problem med, at man ikke kan samarbejde med andre firmaer, som udvikler det, som næsten er ved at blive et must i dag. Hvorfor udvikle det hele selv, når der findes mere end UD-mærkede løsninger verden over?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

HeinrichP

Du har fuldstændig tabt mig på gulvet her.

Hvad i alverden er det du skriver om?

Bokse i USA i 15 år?? Hvor kommer det dog fra og hvorfor skriver du det til mig?

Hvem samarbejder ikke?

Hvad skal udvikles??

Hvilke løsninger verden over skriver du om?

Jeg er, sidst jeg tjekkede, moderator på dette forum. Du skal ikke give mig tilladelse til at deltage i nogen debat herinde. Det har jeg skam uden din tilladelse.

Hilsen

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FlemmingD har modtaget fra andre medlemmer.

@Patrick

han svarer på dit indlæg længere oppe i tråden.

Der er bokse i USA der kan en del mere end TDC Home Trio boksen - ses blandtandet i So Ein Ding fra DR som blev vist for 2 uger siden...

http://www.dr.dk/dr2/soeinding/?p=1689

jeg synes at din sidste kommentar er upassende Patrick - som en moderator burde du være glad for at der at aktive sjæle her i forumet der prøver at gøre opmærksom på fejl og mangler som TDC Home Trio boksen tydeligvis har.

hilsen

Flemming

Omdømme 3

Hej,

jeg tror også lige jeg vil blande mig lidt.

i påstår at der findes boxe i USA der kan mere end hvad tdc boxen, det vil jeg gerne modsige, det der findes er boxe der kan noget andet end TDC boxen, og det er ikke kun i USA de findes.

den box du best kan sammen ligne TDC TV boxen med(af de amrikanske) er TiVo boxen som er en box i kategorien hardisk optager det smarte med TiVo er at du får tilsendt en TV guide ind i boxen og så kan du sette den til at optage noget.

det er en ting TV Tv boxen også kan og gør, der dover får du med TDC boxen også film, og TV igennem boxen, det får du ikke med TiVo den bruger nemlig det Tv signal som du får igennem dit kabel tv.

det som i tænker på er de små underholdnings boxe som Apple TV, Boxee, og Roku, hvor den enste af dem du ikke kan få i danmark er roku.

der er ingen af dem der kan det som TDC TV boxen kan, de er nemlig primær til at streame Internet indhold på dit TV, alså et mediacenter uden Tv tuner, i danmark er der desvære ikke så meget indhold på de boxe, det skyldes hovedsagligt at du ikke kan bruge de 2 store film tjænster(Hulu og Netflix).

men havde du nu kunne bruge de 2 havde det heller ikke været nødventig at bruge de boxe, netflix virker nemlig også på x-box 360, PS3 og Nitendo Wii.

men så igen ha TDC aligevel givet mulighed for at du kan få film på dit TV, ved at du kan legefilm på deres box

alt det andet med Apps kan du stadig få med en Apple TV eller en Boxee.

lige et screenshot af hvad jeg har af indhold på min boxee.

tvBoxee.pngFilmBoxee.pngappBoxee.png

men igen det er ikke engang samme type box som TDC TV boxen, de boxe i efterlyser er underholdnings boxe, og TDCs box er en kombineret reciverbox og hardiskoptager, det er derfor umuligt at sammenligne dem.

du kan sammenligne med Tivo men der vinder TDC boxen, for Tivo kommer ikke en gang tæt på hvad TDC TV boxen kan

Omdømme 2

@FlemmingD: Tak for support.
@Patrick: Undskyld misforstaaelsen.

Der er fx IPTV fra Amino Solutions som har masser services i USA. De er vist nok ved at komme her til Norden.

Jeg siger at Yousee og Samsung samarbejder om tv-løsninger og et rigtigt godt, brugervenligt interface med flere funktioner (plus at deres produkter findes verden over, - også til privatbrugere.) Start forfra, TV-arkiv.

Mere, som selv ikke Yousee har: apps som kan installeres, fx til at tjekke vejret eller afspille musik (app på Samsung-TV, eller var det Sony???) med TDC Play (som I jo også lige har implementeret.) - Så langt så godt.

Løsninger kunne også være access til Youtube, Facebook, Twitter og alle de andre samt iMDB, DMI, Trafiksituationen lige nu og alverdens nyhedsmedier i app-form.

Jeg kan ikke udtale mig om, hvorvidt tv-boksen understøtter DLNA, - men dette er også så småt ved at være standard.

Alle disse kræver selvfølgeligt en enorm opstramning på fjernbetjeningens design, da det ellers ville være svært at navigere i alt dette.

update: slimlinefjernbetjeningen er blevet opdateret en smule, eksempelvis med en Mit TDC-knap, saa henvend dig i en TDC-butik, hvis du vil have den. Du skal dog betale for den.

Omdømme 3

Hej HeinrichP

Hvorfor vil du have svar i PM?

Vi kan da sagtens skrive her offentligt?

Hvorfor skulle det hænge sammen med min rolle som moderator?

og hvorfor angriber du mig personligt?

Omdømme 2

Omdømme 2

Jeg citerer lige, for at du ikke skal være i tvivl om, hvad jeg mener:

"Jeg er, sidst jeg tjekkede, moderator på dette forum. Du skal ikke give mig tilladelse til at deltage i nogen debat herinde. Det har jeg skam uden din tilladelse."

At en sådan kommentar skal komme fra en ansat i TDC henvendt til en kunde er faktisk lige til Teleklagenævnet. Der er en meget truende adfærd i ovenstående sætning. Jeg kan godt tåle at blive irettesat, men ikke fra et professionelt firma, som jeg betaler ind til, og som burde være taknemmelige for sine kunder. Ovenstående er nok heller ikke godt for kundernes syn på TDC og dets medarbejdere. Tror du?

-------

NÅ, videre med den oprindelige debat: Indholdet i tvboksen.

- Leave a comment be-low! 

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Hapsen har modtaget fra andre medlemmer.

Set fra sidelinjen er det egentlig dig HeinrichP som virker truende og fejlagtigt nærtagende.  Stop dog det pjat med undskyldningskrav og "jeg kender nogen i TDC"....

Omdømme 2

Omdømme 2

Da denne tråd er over syv måneder gammel, er jeg tidligere blevet bedt om af Patrick [mod], at man starter en ny tråd i stedet. Dette vil jeg gøre.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)