DEBAT: DAB-radio og internetradio på TDC-TV

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

Jeg åbner denne debat i kølvandet på en survey udsendt af tdc omkring hvad der skal ske med kanalsammensætningen, når tv2 bliver en betalingskanal.

Uden at skulle blande mig alt for meget i diskussionen om tdc's kanaludbud, som må diskuteres andetsteds i en anden tråd, vil jeg her forholde mig til radiokanaludbuddet.

TDCTV-boksen er forbundet til internettet, og man kan derfor også (af uvisse årsager) modtage analog, FM-radio herpå. Dette må derfor givetvis være en aftale mellem TDC og et selskab, som har aftaler med DR, the Voice, Nova, Pop FM, diverse udenlandske selskaber mv., som gør, at vi kan høre "analog" radio via vores digitale internetforbindelse ind i TDCTV-boksen.

Hvoromaltinger forekommer det mig ligeledes meget naturligt, at man da selvfølgeligt også skal kunne høre DR's DAB (først og fremmest) via TDCTV, og mangen andre digitale kanaler verden over (internetradio), som jo findes på godt og vel alle sprog. - Helt gratis!

Adgang til DR's DAB kan man endvidere få igennem en app til iPhone og Android, og iTunes kan bruges til at høre ALverdens radiostationer verden over med specifikke genretræk og lytterskare.

Så for MIG virker alt andet fuldkomment tåbeligt ikke at lancere et helt interface (i forbindelse med Mit TDC-funktionerne på TDCTV her i august-september måned), at lancere et helt interface til internetradio, og desuden få nogle aftaler på plads, så vi kunder også kan høre DAB og ikke mindst, internetradio, via vores TV. - Dette vil åbne op for noget international anerkendelse, da man dermed fremmer individualiteten og støtter op om mindretal med mere inden for Danmarks grænser, og samtidigt tilgodeser andetsprogede.

Hvad er den generelle (dybdegående) mening om dette hos TDC's øvrige kunder? 

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

-------

Det ville være skønt, hvis følgende blev sendt videre til tv-afdelingem:

Hej. Det ville være dejligt om radiokanalerne også havde et lille ikon (oppe i højre hjørne eksempelvis), med et lille ikon som "P1" "Nova FM" med de ikoner vi kender dem for, da jeg har grebet mig selv i at tro tv'et var slukket, men var på en radiokanal og havde "mutet" lyden, da jeg skulle tage telefonen.
Så stod det tændt der i et par dage ...
-------

-----
Et tredje forslag er at indbygge Internetradio- og podcast-funktionalitet ind i boksen.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er korrekt at der er et utal at radiokanaler - som jeg selv har stor glæde af. Men - det at de findes er ikke helt set samme som at det er helt fint i kanten. Man ser lidt gennem fingre med at private lytter med, men hvis et firma som TDC begynder at tranmittere det - så skal der betales Copydan pr. kanal. Det er ikke meget der skal betales for at høre Statsradiofonien i Kongo eller Kinas officielle Statsradio - men der er mange af dem - og så vill det ikke blive helt billigt.

Vh

Peter

Omdømme 2

Formålet med internetradio er, at man skal kunne høre det uden at betale for det.

Det kan man eksempelvis fra iTunes og BBC lægger også alle deres radioudsendelser som podcasts med visse vilkår dog.

DAB-radio indeholder ingen must-carry forpligtelser (og det gør forresten almindelig radio heller ikke har Udvalget for Bibliotek og .. et eller andet kontaktet mig omkring.), og derfor behøver TDC reelt ikke at tilbyde dem via programpakkerne.

mvh HeinrichP

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Tjoooo.....

I-tunes er amerikansk. BBC er engelsk.

Både i USA og i Storbritannien er der væsentligt andre copyright regler end i DK. Du kan derfor ikke kopiere på den måde du gør.

Hvis kanalerne distribueres i DK af en udbyder - så skal der betales Copydan. Det er jo ikke noget jeg siger - jeg syntes det er latterligt - men sådan er loven nu engang.

Vh

Peter

Omdømme 2

okay, det har jeg ikke nok styr på til at udtale mig om, men håber selvfølgeligt til stadighed, at det bliver til noget med Internetradio/Podcast og DAB.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)