Svar

Deaktivering af UPnP i routers web interface

• 0 kommentarer
Hvordan logger jeg ind på TDC routerens web interface for at deaktivere "Universal Plug and Play" alias "UPnP?

icon

Bedste svar af Alex1 25 februar 2013, 21:04

UPnP (Universal Plug and Play) er standard i de fleste nyere routere til privat brug. Der har formentligt stået noget om det i din HomeBox vejledning.

Du kan evt. selv læse hvad det, og dets funktion her: http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Plug_and_Play

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, og velkommen til TDC's forum!

Hvis du har en TDC HomeBox, kan du deaktivere UPnP.

Dette gøres ved at logge ind i routeren, så i venstre side vil der stå "Port Omdirigering". Nederst på denne side vil der stå et flueben i "UPnP aktivering". Fjerner du dette flueben, vil det være deaktiveret. Se nedenstående billede:

UPnP.JPG

God fornøjelse!

/Alex

Hej Alex

Tak for dit foreløbige svar, men jeg har stadig ikke fået svar på hvor jeg kommer ind i TDC routeren?

Jeg har ledt uden held.

Ifni

Hej igen Alex

Mens jeg ventede på dig fandt jeg proceduren selv ved at gennemlæse afsnittet "Åbning af porte i TDC Homebox (Port Forwarding)", som findes under TDC HomeBox vejledninger. Jeg måtte vælge HomeBox type 2, vælge Konfiguration som anvist og så ellers følge den anviste fremgangsmåde, hvorefter det lykkedes at finde fluebenet for deaktivering af UPnP.

Jeg efterlyser dog stadig grunden til hvorfor I installerer UPnP. Det ville være rart at vide, hvad funktion det har. Og glæden ved at bruge TDC bliver større, hvis jeg får en forklaring på hvordan tingene virker.

mvh

Ifni 

Omdømme 1

Når du er på dit netværk så skriver du 192.168.1.1 i URL feltet. Du skal derefter logge ind med "admin" i brugernavnsfeltet, og lade kodeordet stå tomt. Glad humørikon

/Alex

Tak Alex men det har jeg selv fundet ud af, som det fremgår af mit næstsidste svar. Dog MANGLER jeg STADIG en forklaring på hvorfor UPnP er blevet installeret uden forudgående varsel og især uden udredning af hvad UPnP bruges til. Det MEGET VIGTIGT t vide, hvad de forskellige processer bruges til, så vi alle kan blive klogere og ikke behøver bruge x antal dage på først at sikre sig, at det ikke er spyware....

Ifni   

Omdømme 1

UPnP (Universal Plug and Play) er standard i de fleste nyere routere til privat brug. Der har formentligt stået noget om det i din HomeBox vejledning.

Du kan evt. selv læse hvad det, og dets funktion her: http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Plug_and_Play

Hej Alex

Jeg har ikke vidst at der var en HomeBox vejledning, og da jeg ikke vidste i starten hvem der havde installeret UPnP på min PC, ja så har jeg heller ikke i starten været henne og lede efter sådan en. Først lidt inde i processen med at spørge både hos Komputer for Alle og så hos TDC har jeg ledt på Nettet efter en forklaring og fundet ud af via Nettet, at der findes en TDC HomeBox vejledning. Den dygtige tekniker der kom og installerede HomeBox for ca. 900 kr. har ikke tænt på, at gøre opmærksom på eksistensen af en vejledning. Og da jeg før har haft en NetGear router, ja så har jeg, indtil jeg stødte på UPnP omdirigeringen i mit netværk, ikke haft behov for at læse i vejledningen. Men jeg ved nu, at der er stor forskel mellem f.eks. en Netgear router og en HomeBox router, så det er smart nok at vide, at man kan læse sig frem til nogle problemstillinger i TDCs vejledning.

Ifni

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P