Dataforbrug på mobil

• S7B
  • 0 kommentarer
Når nu jeg på en regning kan se, at der er et markant dataforbrug og godt vil vide hvilke internetsider, mail, spil eller app's der bliver downloadet, kan jeg så det - og hvordan ?  Det er på en iPhone, og jeg tænker, jeg måske skal have fat i appel, der gennem appel id kan se det, eller er det gennem politiet og dommerkendelse ?

6 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej S7B,

Det kan i hvert fald ikke lade sig gøre, at hente disse informationer igennem TDC's selvbetjening.

Mener du kan finde applikationer, der kan overvåge dit netværk, og give dig disse data.

Det skal dog siges, at med et TDC mobil abonnement, med data inkluderet, vil du IKKE betale ekstra for data efter de inkluderede gigabytes, hastigheden vil bare blive drastisk reduceret.

Taget fra: http://shop.tdc.dk/Abonnementer/mobilesubscriptions,default,sc.html

"PS: Hastigheden nedsættes til 64 kbit, hvis dataforbruget overskrider de inkl. GB/md. Alle priser gælder i DK. Prisen forudsætter betaling via Automatisk Kortbetaling. Du skal blive her i 6 mdr. Pris pr./md. og mindstepris afhænger af variant/inkl. timers taletid og GB data."

Håber hjalp lidt.

Alex

Hej igen

For mig handler det ikke om at prisen på forbruget er blevet for højt, og der skal betales ekstra - men ganske enkelt om utroskab?

Findes der en app der "gemmer" og viser tidligere søgte og installeret app's?....så man kan se om om der bliver løget eller talt sandt, om hvad dataforbruget egentlig bliver brugt på .

Omdømme 1

Hej igen,

Det er ikke lovligt at installere sådanne programmer, på en andens mobiltelefon, uden deres samtykke. Så min hjælp stopper her. 

Alex

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej S7B,

har ikke et direkte svar til dit spørgmål, men enig med Alex, brug Google. Tror dog ikke det findes en App, der kan opfylde det du eftespørger.

Men hvis dit problem er uforklarligt højt dataforbrug har jeg oplevt det samme på mine IOS enheder. Her er også Google din venGlad humørikon Mange har oplevet det samme verden rundt.

På trods at jeg er på Wifi, bruger iPhone/iPad 3G-nettet på alle mulige tidspunkter i døgnet. Det kan være Apps der ligger og opdaterer, Apps der bruger "Push", Apps der bruger lokalitetsstjenester mv.

På min iPad bruger jeg typisk 200-300 MB i måneden, pludseligt havde jeg brugt hele min pakke på 500 MB på to uger. Min konklusion er altså, at det må være en fejl i IOS, som bruger 3G istedet for WiFi.

Min løsning er at altid slukke for 3G, og kun aktivere mobildata når jeg har brug for det. Desuden lukker jeg altid helt for mine programmer og har slået diverse lokalitetstjenester og Push fra.

Og, jo, du kan altid se hvilke Apps der er købt og installeret i App Store, og du kan altid bruge "historik" i Safari.

Håber du kan bruge denne information til noget?

Mvh

Omdømme 1

Som jeg kan forstå på hans indlæg, vil han gerne have overvåget sin partners forbrug, da han mistænker utroskab. Der er altså ikke tale om for højt forbrug.

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl.

Alex

Du har ganske ret Alex, min mand har ankendt sit utroskab.....og alligevel fortsat det, og igen blevafsløret.

Jeg tænker det ikke er helt forbi endnu og det ender med skilsmisse ( efter 20 års ægteskab ) hvis jeg ikke får klarhed for om det enten er, eller ikke er. Så jeg vil gøre alt hvad der står i min magt for at få indsigt - men selvfølgelig på lovligvis, så jeg er fuldt forstående for, at du " bakker ud"  Alex.

Der er aldrig blevet brugt mere data end det der er på abo. men tidspunkterne af døgnet - formiddag - er dataforbruget stadig irrertenende højt for mig. Så det handler ikke om at lukke eller bruge sit wi-fi eller 3G.

Selvfølgelig finder der også automatiske opdateringer sted, men det er oftest om natter - jeg har forhørt mig mange steder, og er efterhånden godt informeret.

Jeg kan så fortælle Jer, hvad App angår - har man engang installere feks. Wordfeud, kan man hurtig afinstallere det igen....for at "slette sine spor" .....og så installere det igen - om formiddagen.

Man skal dog så for at være rigtig smart, ikke bare ændre brugernavn, men oprette en ny mail og nyt navn - for at muligheden for ikke at blive afsløret igen, igen ikke er mulig !

Det går mig på det her, og burde ikke være emnet i sådan et forum, der blev diskuteret.

Manden ved jeg tænker dommerkendelse, men vi ved jo godt at politiet har andet at tage sig til, så kunne det løses på en anden måde, ville det klart være det letteste for mig.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)