Dårlig ydelse på internetforbindelsen

Hejsa

Når jeg downloader en større fil fra internettet svinger ydelsen rigtig meget på min hastighed. Kilder som jeg ved den burde kunne trække fuld speed fra svinger enormt meget og en graf over downloadhastigheden ser meget takket ud med kæmpe udsving i bakker/dale.

Jeg har på det seneste lagt mærke til at under ADSL Statistik i min HomeBox har jeg 1396 CRC-fejl (76t uptime), og ved Trafik Statestik har jeg 26 "tab ved modtagelse". Umiddelbart lyder det ret skidt. Ved online spil og realtime data virker forbindselsen dog slet ikke hakkende.

En anden ting; jeg har på det seneste oplevet ikke at kunne få internetadgang fra det trådløse netværk med diverse klienter. Dvs. jeg kan godt logge på netværket, men klienterne får ingen IP via DHCP. Hvis jeg manuelt konfigurerer de trådløse klienter med statiske IP adresse/subnet/gateway/DNS uden for DHCP poolen virker de fint.

Det finder jeg en smule sært og minder mest af alt om en bug i firmwaren som ødelægger normal DHCP funktion når statisk konfigurerede klienter og DHCP konfigurerede klienter blandes (de statiske klienter stadig uden for DHCP pool).

What gives?

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Worric skrev:
What gives?

Der er vist ikke så meget andet at gøre end at ringe til TDC og få dem til at overvåge din linje med henblik på at finde frem til en eventuel fejl på din forbindelse.

Der må være sket noget med TDC-kobberet hhv.server. Jeg bor ca.500 m fra et af TDCs maskinhuse, min download har altid været mere end 5,3 Mbit, nu er den nede på 0,4-0,6 Mbit. Modem, netværkskort og driver er checket, de fejler ikke noget. Jeg er ved at instudere nogen stemmer, ser eksempler på YouTube, det kommer i hak-hak-hak. Irriterende. Har nogen et godt råd som jeg kunne prøve, regner ikke med at TDC reagerer på min  fejlmelding før om nogle dage.

Hej alle og undskyld TDC, der er sket et mirakel!

Siden i går har jeg kæmpet med bredbånd i snejlefart og nu, lige pludselig, er download hastigheden hoppet fra ca. 0,5 til godt 5 Mbit. Det kan bruges.

Hilsen, Geiger.

@droid - Tak for svaret - jeg må vist hellere få fat i dem på mandag så. Ville bare høre om der var en hurtig løsning først.

Btw, nu er counteren oppe på 8560 CRCfejl siden jeg genstartede den i går. Og 21277 HEC antal, hvad end det nu betyder. Gætter stadig på det er ret skidt.

Jeg er på min normale hastighed igen. TDC har forklaret, at årsagen til at jeg var nede på meget lav hastighed skyldes at der cirklede nogle gamle data rundt i mit modem og blokerede. Kuren er at tage strømmen fra modem (i ca.20 sek. eller mere?). TDC anbefalede at jeg slukkede for modem en gang om ugen. Jeg bruger et 1-ports ASDLmodem af mærke MOTOROLA. Har nogen samme erfaring?

Hilsen Geiger.

friedrich, jeg er sikker på du gerne må få din egen tråd, så du ikke overtager en andens, som ikke har noget med dit emne at gøre.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)