Dårlig signal

Hej.   Jeg har byttet min bærebar med en stationær. Efter dette får jeg ikke meget signal, ind til compt. fra min trådløse (tdc homebox "sagem f@st3504") --hvilket jeg gjorde på min bærebare, alle "bjælker" var fulde nu er der 2, ud af fem, problemer ved bl.a. video afspilning, kan det være adapteren (som jeg tror), det er en : d-link dm-g122. Kører win7-ultimate. Må jeg venligst høre hvad jeg evt. skal købe, har set inde på nettet, en der hedder .edi max "ew.7711usn", som skulle være helt fantastisk, kan den arbejde sammen med tdc home box---er IKKE expert.

Mvh.  Jan

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

mange af de trådløse netkort til stationære computere kan ikke få lige så god signalstyrke som bærbar computere, det skyldes at de med få untalser har en lille antenne der sidder bagpå og derfor er afskermet på den eneside af metal og den anden side er der for det medste en væg, hvor antennen i en bærbar sidder i skærmen og der for er fri til allesider og er en del støre der for har den nemmere ved at fange signalet.

Det var forklaringen på hvorforGlad humørikon

Her er så en meget simpel løsning.

Du bruger en stationær computer som betyder at den står fast et sted, derfor kan du med flere fordele sette den på det kablet netværk i stedet for det trådløse.

Det vil også give dig den fordel at du vil have en hurtiger forbindelse internt i dit netværk.

Hvis du ikke har lyst/vil til at trække et kabel i boligen, så kan du låne/købe et eksternt USB netkort, der forbinder dig med ca. 54 Mb/s til dit accesspunkt.De koster omkring et par hundrede kroner, og hvis du går efter et med TUX-mærke (Linux pingvinen) har du en chance for at kunne etablere en trådløs forbindelse med for eksempel Linux Ubuntu 10.10 der er gratis og som har meget svært ved at blive virusangrebet.

(Du skal lige være "kablet" under installationen)

Dét er vist rigeligt stærkt til kommunikation af "normale" data. Hastigheden med RJ45 kabler er ofte 100 Mb/s (kan dog være højere) men med fiber kan man komme op i Mb/s størrelsen.

Hej.

Tusind tak begge to, for jeres forslag, i mener måske ikke nogen af jer, at erstatte min D-link adapter DM-G122, som nu "står" ovenpå den stationære, med en adapter fra Edimax(firmaet)  den hedder EW-7711, har set den omtalt i "Alt om Data"----får meget god omtale, jeg kunne jo også bare købe den, og prøve--er ikke voldsom i pris, der er vist også noget om at de forskellige ikke arbejder med Win7.

Mvh.  Jan.

byg dig sådan en her:

http://www.makeuseof.com/tag/how-to-make-a-wifi-antenna-out-of-a-pringles-can-nb/

Den kan række op til 2 km, burde vidst være nok Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P