Svar

Dårlig netforbindelse på landet

• Deltager
  • 0 kommentarer
Vi er 12 husstande der ligger ca 6 km i fugleflugt fra TDC Odense, vi er i besiddelse af det dårligste net der findes på fyn, vi kan ikke forstå at vores forbindelse bliver meget dårlig hvert år ved denne tid, eller ved vi det, kan det dog ikke skyldes at der går fugt i de gamle forbindelser der kører herud, det er gamle kobberkabler og kasser vi har her, hvorfor kan vi ikke få lige så gode forbindelser som de har i byen, vi betaler trods alt det samme!!! eller gør vi nu også det, i byerne har de mulighed for at få godt netværk til billigere penge i boligforeninger, vi bliver tilbudt bredbånds tv osv. men når alt kommer til alt duer det jo ikke efter hensigten, er vi simpelthen bare en for dårlig forretning her ude på landet.

icon

Bedste svar af Patrick11 29 oktober 2010, 07:07

Hej alle

Jeg har aftalt med Zaffo at jeg lukker. Det er dobbelttjekket.

Det er hans tråd, så beslutningen ligger hos ham. Og han har selvfølgelig fuld opbakning herfra Glad humørikon

Jeg vil også gerne takke. Har lært meget af denne tråd, så noget er der kommet ud af det.

Tak

Se original

31 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg føler med jer, Jeg bor i en lille by på omgring et par hundred i udkanten af Djursland ca 25 km fra TDC i århus. men forde jeg ku bor ca 200m fra den nermeste central kan jeg få både tv og 20 megabit hvis det var det jeg ville.

heltigt for mig bor jeg i den del af danmark hvor de fleste nye technologier kommer først(for det medste).

desvære er det sådan at byerne får først også os på landet tilsidst, det skyldes nok at der bor flere i byerne og derfor er der fler kunder.

at jeres forbindelse bliver være på en bestemt årstid isted for på tilfeldige tidspunkter skal i bare være glade for idet det ville gøre det nemmere at finde en fejl.

jeg syndes du skal ringe til TDC kundeservice og på en god og fornuftig måde floklare dem er du har afaret at din internet forbidelse bliver dårlig på den har tid af året så vil de nok hjælpe med at finde en løsning.

tak for dit svar, du har selvfølgelig ret i at jeg skal kontakte TDC, det gjorde vi også sidste år, og året forinden også, du kender nok udtrykket at slå i en dyne??? nå men jeg prøver at kontakte supporten i morgen.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, God ide.

Som vores venner på den anden side af atlanten siger hvis det ikke løkkes prøv igen.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Zaffo

Jeg tjekker op for dig. Så vidt jeg husker, ligger der nogle udbygnings kort / dækningskort på TDC.dk - så hvis du lige vil have lidt mere tålmodighed, jeg syntes du har været meget tålmodig, så skal jeg se om jeg kan finde det i dag. Du er velkommen til at rykke mig, hvis ikke der er svar senest kl. 15.30 i dag  Glad humørikon

En forklaring har du / I minimum fortjent.

Hilsen

Patrick

Hej Patrick

Det lyder godt, jeg kan ud fra dit svar forstå du er klar over hvilket område du skal kigge på, venter spændt på dit svar, og håber selvfølgelig at der er noget udvikling på vej i vores område, som du nok selv må indrømme, er det ergeligt at betale for 10 Mb og kun i perioder modtage ca. 2 Mb.

Hej Patrick

Som respons på dit svar, om at jeg skal rykke dig hvis ikke jeg fik svar inden kl 15,30, :-) så rykker jeg dig nu :-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Zaffo

Tak. Meget godt at blive holdt i ørene Glad humørikon

Du har en 10 Mbit løsning, så du skulle kunne måle en hastighed på mellem 6-9 Mbit via vores hastighedstest:

http://hastighedstest.tdc.dk/

Hvis du laver en hastighedsmåling, som viser under 5 Mbit, vil jeg bede dig gå gennem denne vejledning: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20486

Hvis du undrer dig over, at jeg "bare" smider 5 Mbit væk, i forhold til hvad du forventer, så læs her:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20154

Jeg skrev om nogle udbygningskort. Huskede desværre forkert. Det er kort, som viser den mobile dækning, jeg kan huske jeg har set. Desværre.

Jeg bor selv, som du og miela1 ret langt ude. I lang tid, kunne jeg ikke få ret meget hastighed. Dog har min forbindelse altid været meget stabil. Så pludselig, kom der en fremskudt central og så kunne vi pludselig få de høje hastigheder.

Jeg skal nok holde øje med, om jeg kan lure noget omkring udbygningen på Fyen, specielt omkring Odense, i den radius du beskriver. Men vil ikke igen give mig selv en deadline. Du er velkommen til at rykke ind i mellem, men denne gang skal jeg bruge noget længere tid  Glad humørikon

Hvordan er den mobile dækning der hvor du bor?

Hilsen

Patrick

Hej Patrick

Vores mobile dækning er også ualmindelig dårlig, ofte er vi nødt til at gå ud af huset for at få forbindelse, selv et mobilt modem har ikke mange chancer her, det er lige som om vi ligger i et "sort" hul? min nabo kører med fibernet for et el firma her i odense, han har fortalt mig at vi ligger for det man kan kalde udkanten af hvad der er til rådeligt for afstanden til centralen, han mener at man ganske let kan bygge en kasse ind på linien der booster signalet op, er rigtigt? og hvis hvorfor gør man så ikke det, det vil da skabe lidt ro i udkanterne.

Tak for dine links dem tjekker jeg af med det samme, hastighedsmåleren kender jeg til hudløshed!!

Vi bor i en lille landsby ca. 4 km fra centralen. Jeg kan følge dig fuldt ud. Vi har de samme problemer som du beskriver. Sådan har det været de sidste fire år. Jeg har klaget min nød til TDC flere gange. Svaret jeg får hver gang er at vi bor for langt fra centralen. Man vil arbejde på at få en mellemstation med forstærkning således at vi også kan få glæde af højere hastighed og diverse tilbud. Men ak det svar har jeg fået hver gang jeg klager min nød.

Den sidste klage jeg sendte til dem var her i august, svaret lød således: der er ikke nogen der klager over signalet så derfor vil vi ikke udbygge signalet.

Dem der bor i vores område har alle det samme problem og har klaget og fået samme svar som os. Så den service som TDC bryster sig af, ja den kan ligge på et meget lille sted.

Hilsen fra en dårlig forbindelse

Hej JAL. Det lyder som om der sendes et standard svar til alle der klager, jeg ved om de tror folk er naive, måske regner de ikke med at vi alle taler dansk, men de sidder jo på magten på deres monopol agtige/diktatoriske måde at servicere deres kunder på, så resultatet må værre at de kun er ude efter vores penge i kraft at vores abonnomenter, KEDELIG FORRETNINGS METODE!!!!

Jeg vil prøve at forklare ADSL på en ikke-teknisk-måde Glad humørikon

xDSL er "lyd". Ligesom når du snakker i din gamle fastnet tlf. Når du snakker i fastnet tlf, kan man køre frekvenser mellem 300 Hz - 3400 Hz. Med f.eks ADSL er det 20 KHz - 2,2 MHz.

Når man kommer så højt op i Hz (frekvens) kræves der flere ting ved kablet. 

Generelt:

Jo længere væk fra centralen, jo lavere hastighed. Dette skyldes at ved højere hastighed, skal der flere "bits" igennem. Men hvis I bor langt fra centralen, bliver jeres forbindelse påvirket af "støj i kablet". Dette kan være fra slidsninger, andre xDSL kunder, elektronisk støj i nærområdet osv. 

Det er korrekt at man kan "booste" signalet men det er på HDSL (erhverv). Med ADSL og VDSL kan man ikke re-generere signalet som det hedder. 

I skal huske på at I er ikke de eneste som bor langt fra centralen. Jeg havde et tilfælde hvor kunden boede så langt fra centralen at hun højest kunne få en stabil 1 Mbit. men via mobil nettet kunne hun komme op på 7Mbit og valgter derfor at skifte. 

Hvorfor ikke udskifte kablerne i jorden?

Nej, for I kommer ikke tættere på centralen af den grund. Du kan heller ikke råbe til din mormor på den anden side af motorvejen, selvom at I lige har udskiftet batt til høreapp. Der er stadig for langt og der er støj fra andre.

Jeg kan her i forummet ikke sige hvad hastighed I stabilt kan køre med i Jeres by; dette kræves en måling af kablerne. Jeg forventer dog at der allerede HAR været teknikere ude hos Jer for at kontrollere kablerne osv. 

Det er ærgerligt at I bor i en by med så få husstande at det ikke er muligt at opsætte en udskudt central, men jeg håber at I kan få en stabil hastighed. Ikke høj, men stabil...

Håber det gav mening. Glad humørikon 

Til teknikeren der svarede på vores situation syntes jeg stadig at det er for dårligt at man i 2010 ikke også tilgodeser dem der har og kun kan få en dårlig/lav forbindelse. Os der der kun kan få den dårlige/lave hastighed betaler mere for den lave til fordel for dem der får højere hastigheder. Så den med den lave hastighed/kobberet svar fra TDC ja den køber jeg ikke. Der findes jo trådløse udbydere med højere hastigheder til billigere penge det overvejes at skifte til denne når TDC ikke vil være kundevenlig.

Hilsen en dårlig netforbindelse

Omdømme 3

Hej,

de trådløse udbydre som reaelt kun er skyline er et rigtig godt alternativ når man bor på landet og TDC ikke kan dække området og de er nu også meget flinke og hjælp somme.

der er bare nogle problemer som med alt andet trådløst, hvis du bor i et område med mange træer og/eller bakker kan du sansynligvis ikke få internet fra skyline og de flinke mennesker i randers vil sikkert hendvise dig til at få internet ved TDC.

Man kan få undersøgt om der er signal, de vil gerne komme og måle. Det kan vel næsten kun blive bedre hvis der er signal. Vi kan heller ikke bruge mobilbredbånd, meget dårligt signal også vedr. mobiltelefon. Så hvor langt skal man tilbage i teknologien det kunne være det var bedre dengang man havde håndsving på telefonerne.

Omdømme 3

Ja, Det var tider.

Bare for lige at skrive det lidt klare så syndes jeg det var en god ide hvis du kan få internet fra Skyline eller en lokal udbyder af trådløst bredbånd,

Jeg har selv haft den ære at have en tekniker fra Skyline hjemme for at se om jeg kunne få skyline, desvær pågrund af alle de her trær der nu er i lime.

Os der bor på landet ville aldrig have de samme muligheder med internet og mobil som dem der har valgt at bo i byen, det skyldes nok at der bor flere i byen og derfor er det en støre kundegrupe som naturligt vil få først og så når det kommer så langt at vi også kan få det på landet er det kommet noget nyt i byen og igen ville vi føle os udenfor, men vi har jo selv valgt at bo på landet

Omdømme 3

Hej Zaffo

Er det mig, du syntes sender standart svar?

Det vil jeg være rigtig ked af. Jeg forsøger at læse hvad der skrives også give et svar ud fra det.

Hvis du har dårlig oplevelse, vil du ikke fortælle om den, så jeg får en mulighed for at forstå, hvorfor du er så vred og syntes at TDC blot vil have dine penge. Husk på, at der er mere end 2 millioner kunder, så det er rigtigt rigtigt få klager vi får, hvis man kikker på % vis antal af klager. Når det er sagt, skal der ikke herske tvivl om, at en klage, er en klage for meget. Vi VIL have tilfredse kunder. Det er bl.a derfor vi har åbnet dette forum, så vi kan give vores kunder stemme.

Jeg ser frem til at høre fra dig

Hilsen

Patrick

Hej Patrick

Du må ikke tage det som et personligt angreb, jeg er blot frustreret, jeg får/vi her i gaden får blot en fornemmelse af at vi ikke bliver hørt, vi er godt klar over at vi ikke har med en "slikbutik" at gøre, hvor du blot skal pege og så har du hvad du vil have, du har givet mig nogle ganske gode svar som jeg kan gå videre med, det er bare ergeligt at de ikke er mere positive for os som gerne vil have nogle gode hastighedder og stabilt net, og jo det er godt at i har sat sådan et forum op, der skal man så også være gearet til at få nogen over "næbet" en gang i mellem, men ellers ros til dig Patrick, du er jo som alle vi andre også bare ansat til at varetage voeres i øvrigt dejlige arbejdspladsers interesser. ;-)

Omdømme 3

Hej Igen

Jamen, jeg undrede mig også Overrasket humørikon

Men hvis nu det jeg skriver blev opfattet som "standart svar" så skal jeg jo gøre noget ved det. Derfor.

Men antager nu, du mener når du tidligere har henvendt dig på det?

Som tidligere skrevet, bor jeg selv langt ude på landet. 8 km fra centralen. Så det I skriver, er jo ikke ukendt for mig. Men der er en, miela1 tror jeg, som skriver det rigtigt nok på tråden. Det er et valg man har taget. Min nabo har i øvrigt det han skriver om, SkyLine. Nu er min mening jo nok noget farvet, men det er bestemt ikke en løsning for mig. Jeg må derop og hjælpe hende i tide og utide, for at få det til at virke. Vil mene det har en nedetid på over 10% og det er ikke i nærheden af det de lover. Hos TDC kaldes det "overhead" - SkyLine har et "overhead" på mere end 80%. Men hun kan selvfølgelig være uheldig?

Dog forstår jeg ikke snakken om stabilt net? Jeg har stort set ingen nedetid. Hvis jeg har været uden internet i 1 time om året siden jeg fik adsl, så er det højt sat. Det bøvler jeg altså ikke med.

Heldigvis for mig, ser jeg ikke fjernsyn. Resten af familien er ok med det vi kan tage i luften på en MPEG4 dekoder. Også fordi vi har taget valget at bo på landet. Og jeg syntes det er rigeligt med det jeg kan få. Så længe mine "ping" tider ikke stiger, lever jeg med de hastigheder som er til rådighed. Min søn spiller en del, derfor skal jeg bruge lave ping tider.

Hvis jeg skal bruge mere hastighed ind i mellem, kan jeg finde på at bruge en Hotspot. Eller, hvis jeg skal bruge det hjemme, sætter jeg kabel i min computer.

Men jeg tager det ikke personligt. Vil bare gerne lytte hvis nogle har forbedringsforslag til mig Meget glad humørikon

Hilsen

Hejsa

Jeg vil altså give zaffo ret. Når man lover at man kan få IPTV og kan gå på nettet samtidigt og der så kommer pix på billede så er signalet altså ikke godt NOK. Vi kan jo ikke engang bruge mobilbredbånd for hvem gider og sidde i kulden ude på fortorvet for at få signal....!!!! Har endda fået at vide fra TDC at de godt ved at der er et problem med et hul herude og at de ikke har til hensigt at sætte en mobilmast op herude....!!! Go' aften;-)

Kan godt følge folks frustrationer over dårlig kvalitet på linjerne..

Jeg bor selv 4-5 km fra centralen, pt. kører jeg 5Mbit ned,

men det er en imellem ustabilt, sidste år havde jeg samme oplevelser,

og efter flere opkald til TDC-support, så begyndte de at grave flere steder

på vejen indtil centralen, efter 3 måneder og adskillige huller i jorden, kørte

det igen stabilt....

og nu er den begyndt at kører ustabilt igen i perioder, så nu går jeg og samler

kræfter til 3-4 måneders 'slagsmål med TDC for at få det til at kører stabilt igen...

Vi lever sgu i 2010, så den bortforklaring med afstande og støj, køber jeg sgu ikke,

hvis TDC ville, så kunne de levere Gigabit til alle, det er kun et spørgsmål om penge,

det har intet med teknik at gøre...

Når man så samtidig hører på vores regering snakke om bedre forhold for udkants danmark

så må man jo grine, jeg bor ikke i udkantsdanmark, undtagen når vi snakker bredbånd...

Omdømme 3

Hej,

Nu må i stop at vi lever i 2010 er et meget dårligt agument.

som jeg har skrevet sidst jeg skrev iden her tråd vil vi aldrig have de samme muligheder som dem der bor i byen, med mindre man er meget hældig.

i mit tidliger indlæg vil jeg mene at jeg kom med en god forklaring på hvorfor.

TDC ville meget nemt kunne levere både 20 og 50 megabit til alle det betyder bare at de skal sette en central op mindre en 2 km fra samtlige huse i danmark, men det er jo meget dyrt. grunden til at det skal være mindre end 2 km kan i læse på Wikipedia.

http://en.wikipedia.org/wiki/Very_high_speed_digital_subscriber_line_2

http://en.wikipedia.org/wiki/Very_high_speed_digital_subscriber_line

det er de 2 eneste der kan bære de hurtige forbindelser, men som i ved når i har læst dem er det over meget korte afstanne. så det er nok DTU(Danmarks Tekninke Universitet) i skal snakke med om at opfinde noget nyt.

Udkandanmark er som du nok ved Norddjurs, Der ope ved limfjorden, jeg kan ikke lige huske hvad kumunerne heder og til sidst lolland og falster. men det betyder bare at folk flytter der fra og derfor at de ikke har så mange resurser som os andre, det har entlig ikke noget med Bredbånd at gøre og bestemt ikke noget med TDC, som rent faktisk er rigtige gode til at komme ud i udkands kommunerne

Jeg syntes ikke at dit svar er tilfredsstillende. TDC burde som min. levere 10MB således at det ikke kun er få der kan gøre brug af tv og hurtigt bredbånd m.m. Den med at nogle har valgt at bo ude på landet er en dårlig forklaring, alle kan jo ikke bo i centrum. Vi bor kun 4 km fra centralen. Så TDC burde stramme op således at alle kunne få Home Trio som minimum. Dette giver både ip telefoni, tv og et bredbånd der er til at bruge. Os med de lave hastigheder kan ikke gøre brug af IP telefoni da linien er ustabil, og som nogen af os der er selvstændige er man nød til at have en telefon der fungerer. Vi kan ikke engang koble os over på mobilnettet der er der heller ingen dækning. Teknikken i 2010 burde være af en sådan størrelse at den kan håndteres så alle kan gøre brug af den. Men det er jo nok et spørgsmål hvormeget TDC kan tjene kontra kundernes tilfredshed. Selv os der har dårligt internet får lov at betale fuld pris for de produkter som andre har fuld glæde af. Jo mindre hastighed jo dyrere er regningen. Regningerne fra TDC fejler ikke noget

Omdømme 3

Hej, JAL.

Jeg tror du forveksler TDC med et statslig selskab som er forpligtet til at servicer helelanden, det er ikke tilfældet TDC er ejet af en kapitalfond som jeg ikke kan huske hvad hedder.

Du kan godt få Home Trio bare med 5 megabit hvilket er nok til TV så længe at det kun er et Tv det drejer sig om, du har muligvis også mulighed for 10 megabit

alt det der med teknikken kan TDC ikke gøre så meget ved, da det ikke er dem der bestemmer hvortig teknologien udvikles.

Vores linie er målt til max 4 og alligevel er der nedtider flere gange i døgnet, kan ikke få 10MB. Tv og bredbånd kan ikke køre samtidig er prøvet så går det helt galt. Print på centralen blev brændt af. Jeg mener stadig at det er et spørgsmål om hvor meget TDC vil tjene kontra kundernes interesser. Jeg ved godt at det ikke er et statsforetagende men de opfører sig lige sådan. De er jo trods alt enerådende på kobber uanset hvilket selskab man ville bruge.

Omdømme 3

Hej,

TDC skal dele kablerne med alle de andre selvskaber som ikke har deres egne kabler, og de er entlig heller ikke det store problem.

Som jeg skriver er problemet den teknologi der bruges fx VDSL2 teknologien kan køre en forbindelse på over 200 megabit igennem de gode gamle kabler men det er over en meget kort afstand  efter 2 kilometer kan den kun køre ca 20 megabit og efter 4 kan du godt glemme at få et nogenlunde signal igennem. derfor bruger man ADSL2 som ikke kan køre helt så hurtig men tilgengæld over meget støre afstand.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)