Svar

Dårlig lydkvalitet på Android (tdc play)

Hey ville gere vide hvorfor at kvalitet på den musik man kan downloade til sin mobil( snakker ikke om Play app'en) er dårligere end den man kan download til sin pc? Har set mig selv fjerne RMA'en fra de filer man kan hente til pc'en for at få en ordentlig kvalitet og undre mig hvorfor kvaliteten ikke er bedre. Det burde jo ikke  være nødvendigt at skulle fjerne RMA'en for at få en ordentlig kvalitet. Jeg ved godt at Play appen er ude men har ikke oplevet andet en EKSTREM DÅRLIG lydkvalitet fra appe.

Håber at nogen kan givet mig et svar og/eller en løsning

mobil: HTC desire

icon

Bedste svar af MartinBalle 9 august 2011, 14:29

Har nu opdateret min telefon til android 2.3.3 og hvilken lydforskel !!!!!!!!!!!!!!!!

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

først er der et problem med kvalitet på HTC telefoner når det gælder play App'en, det skulle blive løst næste gang du kan opdatere din telefon.

når det gælder downloadet musik, så skal du huske på at det er musik lavet til at blive spillet og ligge på en mobiltelefon, den er derfor komprimeret mere, der ved mister man lydkvalitet.

til sidst, det du har gjort ved at fjærne licensen, det er ulovligt, så det vil nok være en god ide at holde med det.

nu hvor du selv har indrømmet at du gøre det vil TDC faktisk være i sin fulde ret til at, indrage din play adgang.

jeg vil forslå at du så snart som muligt gør brug af den mulighed at opdatere til din telefon, så du kan få lige så god lyd som alle os andre med en android telefon.

jeg ved godt det ikke er lovligt at fjerne RMA og bruger det ikke mere men der mere Og jeg lover det. Jeg mener også at man ikke bør gøre det, men jeg ved/tror at at der er en del der fjerner RMA'en.

Med hensyn til opdateringen af HTC kan jeg ikke gøre andet end og vente på at v2.3 udkommer i 2. kvatal

ps. kunne godt tænke mig at musikken ikke blev komprimeret så meget

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Hey Martin

Jeg har også en HTC Desire og har sammenlignet lyden på den og nogle af de andre Androids der er på markedet med TDC Play app på. Det er en fejl i softwaren på mobilen, som laver forvrængninger i lyden. Det har intet at gøre med komprimeringen af filerne. Så ja vi er mange der venter spændt på den 2.3 opdatering. Den er frigivet i andre europæiske lande Glad humørikon

DBH

C

Hej allesammen

Et tip til hvordan man kan vride en bedre lytteoplevelse ud af TDC Play er at købe nogle gode høretelefoner. 

Jeg er flittig TDC Play bruger, og kan godt savne bedre kvalitet af og til. Men jeg har haft STOR glæde af at udskifte standard-headsettet med et par "hørebøffer" med indbygget forstærker (der bruger AAA batterier).

Selvom lydkvaliteten af filerne ikke er anderledes, vil lyden blive meget mere "levende" på den her måde.

Jeg bruger personligt dem her, og kan varmt anbefale dem:

http://dk.creative.com/products/product.asp?category=437&subcategory=439&product=11392

Når man er på farten, er det også smart at de kan "vrides sammen" til en lille klump så de er lidt mere praktiske at pakke ned efter brug.. Glad humørikon

Hej

Jeg er godt klar over den for for forbedring bruger selv disse:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/hovedtelefon/denon_ah-c360_hovedtelefon_sort.htm

men uanset om jeg brug høretelefonerne eller mit 5000kr dyr andlæg er der altid nogle mislyde.

Jeg forstår dig, og er enig når det kommer til hjemmeanlægget! Der er jeg også for kræsen til at nøjes med TDC Play Blinkende humørikon

Men når det er sagt, så synes jeg selv at "mislydene" reduceres væsentligt, når man går fra In-ear høretlefoner, til "rigtige hørebøffer". Det er min erfaring, idet jeg ikke mærkede en væsentlig forbedring på mine daværende Argon-in-ear-headphones. Bøfferne gjorde til gengæld underværker.

Anyways, hvis du er tilfreds kan det i det mindste være der er andre derude der kan have glæde af tippet Glad humørikon

Jeg er enig. Men der for er der stadig nogle små fejl som Tdc Play temet mangler af få ordnet.

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints knudsen81 har modtaget fra andre medlemmer.

@MartinBalle

Ja der er lidt bugs der stadig mangler at blive fikset, men ud over det så virker play app rigtig godt, og jeg glæder mig til at se hvad der kommer af funktioner til play app :-)

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Ny tråd om lydkvaliteten på Play apps: /t5/Mobil/Bedre-lydkvalitet-i-Play-apps/td-p/43347 Der er lagt en ny encodning ud.

DBH

C

Har nu opdateret min telefon til android 2.3.3 og hvilken lydforskel !!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg har for lidt over en uge siden fået en ny HTC Sensation. Og lyden er bare elendig, meget lav fra højtalerne. Det er umuligt at forstå, hvad der bliver sagt i telefonen, når det kommer ud af højtalerne. Det er ikke optimalt

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)