Dårlig hastighed på landet

Jeg bor lige pt. midt ude på Djursland, ca 20-25 km fra Århus.

Af en eller anden grund kan vi maksimalt modtage 6Mbit fra tdc (dette har vi fået at vide efter en pinlig episode fra tdc, hvor vi omkring nytår blev lovet at vi sagtens kunne få højere forbindelse, og at den ville træde i kræft i løbet af de første 2 uger i 2013. Da vi kommer vi februar er der stadig intet sket, selvom vi havde kontaktet dem flere gange og fået at vide at de ville opgradere hastigheden med det samme. Til sidst får vi så at vide, at vi ikke kan få højere forbindelse end 6Mbit.)

At vi åbenbart ikke kan modtage mere end 6Mbit er jo bare ærgerligt, og det er der intet at gøre ved, men ifølge telias hjemmeside kan de levere 20Mbit ud til vores adresse. Af hvilke årsager kan de levere højere hastigheder end I kan ude på landet?

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Når du bor på landet er 6Mbit faktisk en meget god hastighed.

Når Telia skriver på deres hjemmeside at de kan levere 20Mbit - så er det baseret på en teoretisk hastighed. De har adgang til udstyr der burde kunne levere det, på nærmeste central. I virkeligheden vil Telia benytte det samme kabel/installation som i allerede benytter - og de vil også max. levere 6Mbit....

Vh

Peter

Når du forklarer det på den måde giver det meget god mening.

Men når mine venner, der bor i nærheden af hvor jeg bor modtager op imod 14Mbit forstår jeg ikke at jeg kun kan modtage 6Mbit. De bor lige så langt væk fra en central som jeg gør, hvis ikke længere væk. Så vidt jeg ved har de også tdc. 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er ikke kun afstanden der tæller. Kablets kvlitet har også en indflydelse.

Men jeg vil da råde dig til at forsøge at få en dialog igang med TDC om der måske kan gøres noget. Nogle gange ligger der ekstra trådpar i kablerne som kan vise sig at fungere bedre - men det beror på en konkret vurdering efter en tekniker har foretaget målinger på den konkrete forbindelse.

På min tidliger privatadresse kunne vi på en god dag i medvind presse hastigheden op på ca. 1,8 M. Så selv om 6 M ikke er alverden nu om dage - så er det faktisk ikke så ringe på landet :-) Og det kan være du må nøjes med det. Men det er da værd at få det undersøgt.

vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)