Dårlig forbindelse på mobil bredbånd

• 0 kommentarer
Er der metoder hvormed man kan afhjælpe meget dårlig og ustabil mobil bredbåndsdækning. Jeg tænker på extern antenne placeret på tag lig tv antenne. Det er jo meget godt med dækningskort, men det hjælper ikke meget hvis der er andre ting der forhindrer optimal signal. Har prøvet CBB, Oister og TDC og alle med ret dårligt resultat. Problemet er i sommerhus området ved Rødvig. Det ville være optimalt med mobilopkobling når der jævnligt skiftes bopæl. Gode råd efterlyses...........

18 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Ja det er en mulighed at få en antenne, også en der sidder på taget, jeg kan ikke lige finde et sted hvor du kan købe, men kontakt din lokale Elektronik forhandler.

men det vil kun virke hvis der er forbindelse der hvor du vil bruge den.

http://tdc.dk/element.php?dogtag=p_help_mob_daek&id=13038, TDCs dæknings kort

Det må jeg prøve. Har søgt noget på nettet, men ikke rigtig fundet den rette løsning. Jeg syntes det er dårlig service fra udbyder side der er vidende om problemet ikke har barslet med afhjælpnings modeller for problemet der tilsyneladende er ret udbredt. Leder videre...........

Antenne?

Det giver jo ingen mening at bruge en antenne på MOBILT bredbånd, desuden mener jeg ikke sådan et produkt findes.

Desuden er der ikke ordentlig dækning ved Rødvig, som du kan se på http://tdc.dk/element.php?dogtag=s_help_mobil_dkort. husk at fjerne vingen ved 2G, samt at det opgivne kun er udendørs dækning.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, Jost.

Sådanne produkter findes, de virker også til mobil telefoner og beståre af 3 dele en antenne og en sender/modtager(mini mobilmast) som man sætter i huset, og så selvfølig stømforsyning.

og man kan også få den så den line en gammel tv antenneMeget glad humørikon. men som jeg også skrev virker det kun hvis der er udendørs signal. og idé med den er fx hvis man har et sommerhus hvor signalet ikke kan komme ind kan man sette den op, lige som de gamle mobil antenner man skulle sette med en ledning.

Bare jeg kunne få en forbindelse der nærmer sig god, men jeg testede med 1mb fra TDC og nåede slet ikke op til det lovede. Prøvede på anden lokation hvor det virkede næsten bedre end lovet. Ifølge dækningskort mener jeg at der skulle være forbindelse i det hastighedsområde, ellers kan jeg slet ikke læse dækningskort.

Omdømme 3

Hej,

Det er meget får steder hvor TDC ikke kan dække og dæknings kortet er så nemt at du bare skal læse farven så kan du se hvilken forbindelse du kan forvente., men du skal huske at det kun er en teroretisk model og de faktiske forhold kan varier.

+ at det opgivne altså er udendørs dækning.

ja, vi er nok en del i "udkantsdanmark", som har det problem, og det hjælper ikke at TDC på deres dækningskort viser en teoretisk dækning, når de ved at den ikke er der i den virkelige verden.

På Nordfyn (Hasmark) skulle der være dækning op til 15 Mbit, og jeg har d.d. avet en test som viser 2442 kbit, så hvad får jeg lige for alle mine penge til 15 Mbit ?min forbindelse arbejder i HSPA og ikke WCDMA som den forsøger at skabe forbindelse til ved opstart.

Jeg forstår godt at du vil forsøge med en udendørs antenne (også til et MOBILT bredbånd) da du jo kan bruge det andre steder når / hvis du er på farten, men kontakt TDC for at få besked på om det vil afhjælpe dit problem, inden du begynder at investere i den.

Nu kan man sidde og kritisere nok så meget hvordan et dækningskort er udformet Glad humørikon

Fakta er at det er umuligt at dække sig ind 100%. Specielt indendørs dækning hvor div. materialer kan dæmpe, spærre, reflektere o.s.v. signalet fra masten.

Hvordan landskabet er i forhold til masten spiller også en stor rolle.

Forestil jer at en mast står på en flad mark, men i bor i en dal 100 m fra masten, og naboen bor på den anden side af dalen, men 500 m fra masten. Det mobile signal kan ikke nå ned i dalen, da det bevæger sig henover denne. Min kreative evner er ikke for gode, men har prøvet at illustrere det på denne tegning: Signal

Omdømme 3

Flot Tegning, den er meget presis med hvordan det virker.

Tak for det Glad humørikon

Fandt faktisk en forstærker her, som sikkert kan bruges: http://tele-online.dk/group.asp?group=86

Omdømme 3

Hej,

Der er jo også den lidt mere nørdet/pro udgave.

http://www.cellphonesbooster.com/wireless-antenna-booster.html

Det er lige netop min pointe at der skal undersøges F.eks. ved TDC om en antenne vil afhjælpe problemet, for hvis man bor i Hus 1 skal der jo en høj antenne til at få signalet, og hvad hjælpe en forstærker så ?? Gal humørikon I øvrigt en god overskuelig tegning

Nu er den også sat meget firkantet op, forstået på den måde at det er yderst sjældent det netop er det der er tilfældet.

Man kan gøre det at man tjekker på dækningskortet hvor masten står i forhold til hvor man bor. Derved kan man få en ide om det hjælper. Læg dog mærke til at det produkt jeg linker til booster signalet, så det er ikke bare en antenne.

Rettelse:

Man kan gøre det at man tjekker på dækningskortet hvor masten står i forhold til hvor man bor,  sammen med Google maps.

Det er en rigtig god ide, jeg havde mit første abonnement hos selskabet 3, og efter mange forsøg på at få en forbindelse som virkede opgav jeg. Min genbo havde hos TDC og det virkede, så løsningen var let, over til TDC og det har virket - jeg har netforbindelse MEN ikke med den lovede hastighed Gal humørikon.

Så moralen er, undersøg masteforhold, naboer osv.

Min svoger har sommerhus et sted hvor der ikke er netadgang, men han kan til gengæld bruge sin HTC Desire derude Glad humørikon

St:

Nu skriver du at du ikke har den lovede hastighed...

Kan se du mangler at vide noget om mobilt bredbånd, nemlig omkring hastighed.

Der loves OP TIL f.eks. 4Mbit.

Den hastighed der kan leveres, er afhængig af flere faktorer.

Antal brugere der er logget på den maste du aktuelt bruger, at denne mast kan levere den hastighed du har OP TIL, Om du har fuld signalstyrke, om afsender af data kan levere hurtigt nok, at modem kan klare den forventede max hastighed, at der er fri bane fra mast til modtager da træer, bygninger, søer (søer reflekterer signalet som derved mindskes) vejr kan påvirke et mobilt signal.

Hej !

Alle de ting du nævner ved jeg godt. Jeg har købt et mobiltabonnement hvor der loves 15 Mbit, jeg bor rimelig tæt på mast (ca. 500 m) ingen træ, søer e.lign. og i et sommerhusområde med meget lidt beboere i denne tid, så der skulle være optimale betingelser for at opfylde det lovede niveau, MEN de yder kun 2,4 Mbit hvilket må siges at være meget skuffende (16% er ikke ok). Jeg lever fint med det, men ærger mig over at skulle betale for 15 Mbit når jeg reelt kunne nøjes med et meget billigere abonnement, hvis de bare leverede 2,4 Mbit på et f.eks 4 Mbit abonnement Meget glad humørikon

Jeg er dog glad for at jeg fik skiftet fra 3, da de slet ikke kunne levere på trods af at de lovede det og ville have penge for hele bindingsperioden.Gal humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)