Dårlig dækning af trådløst netværk


Jeg har TDC Home duo trådløst netværk. Visse steder i huset er der ingen dækning. Findes der en mulighed for at opsætte en form for "repeater" der kan give netværksdækning der hvor den mangler?

4 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej.

Du kan sagtens have homeduo, men ikke have installeret den TDC HomeBox du er blevet tilsendt.

Så vil først og fremmest gerne lige vide, om du har tilsluttet din TDC HomeBox?

Hvis ja, er der nogle forskellige løsninger på dine dækningsproblemer.

1. Tjek dine trådløse indstillinger, dette link kan hjælpe dig med at finde den bedste opsætning: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=20574

2. Køb en Wireless Extender, man kan købe udstyr du kan placere strategisk i huset, hvor der er trådløs forbindelse, der opfanger og forstærker signalet.

Håber det besvarede dit spørgsmål, ellers vender du bare tilbage i denne tråd.

Alex

Har selv problemer med min HOMEBOX.

Det trådløse signal forsvinder eller falder til næsten ingen aktivitet, men kan løses ved sluk/tænd af router, men det forventer man da ikke af en kun 6 mdr. gammel router :-(

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej cd-r80

Nej, det burde man bestemt ikke forvente af en 6 mdr. gammel router. Det kan forhåbentligt løses ved at ændre nogle indstillinger i din HomeBox. Prøv at se om du selv kan løse problemet vha. dette link: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23678. Det kan også være prioriteringen af de trådløse netværk, på din computer, der er problemet. Jeg tror ikke det er tilfældet, men hvis det er, kan du finde en guide her: http://www.it-artikler.dk/2012/08/10/prioritering-af-netvrksforbindelse-windows-7/ 

Prøv at se om det løser problemet, hvis ikke, så skriv mig en privat besked med dit telefon nummer, og en beskrivelse af problemet, så skal jeg nok se på det Glad humørikon

Alex

Tjae, nu ved jeg snart ikke hvad jeg skal sige eller gøre. Blev kontaktet af en TDC ansat, som gik online på vores router, men det har ikke hjulpet så vi døjer stadig med det trådløse signal som forsvinder i kortere eller længere perioder, og når der er trådløs forbindelse, så falder hastigheden så meget at man end ikke kan mål hastigheden på forbindelsen.

Det mest morsomme er så at vi nu to gange er kontaktet af TDC, hvor man nu har et godt tilbud på internet, men når det oplyses at det er med fejl, så hører man ikke mere hertil, men venter stadig på besked, for TDC ringer ikke tilbage som det var aftalt. I stedet ringer man for at høre om man er tilfreds med det tilbud "man har modtaget" selvom vi ikke har modtaget noget hverken pr. post eller via mail :-(

Så nu prøver jeg at tage "tråden" op fra den gang hvor jeg startede med mine problemer, for at se om det kan hjælpe.

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)