Dårlig dækning på trådløsnetværk

• 0 kommentarer
Hej.

Jeg har snart prøvet alt..? skiftet kanal...købt en der kan forlænge..NetGear...intet hjælper, jeg har et meget udstabilt trådløstnet. det kører op og helt ned.. hvad kan jeg gøre?

12 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints iMac har modtaget fra andre medlemmer.

Hej jh01,

du skriver at du har skiftet kanal, men har du også sikret dig, at den kanal du vælger, ikke er benyttet af dine naboer?

Der kan være mange ting, der forstyrrer den trådløse signal, men du skal være opmærksom på, at en "forlænger" ikke giver bedre styrke, kun længre rækkevidde. Faktisk så belaster en "forlænger" den trådløse signal, så du får bare en langsommere forbindelse.

Kan din indkøbte NetGear også fungere som base for dit trådløse netværk? I så fald, kan du prøve at deaktivere TDC boxens WiFi, og lade din NetGear blive WiFi-base.

Mvh

Hej IMac.

Ja jeg har sikret mig at ikke benytte de kanaler hvor der er mest belastning, dog har jeg en nabo der fylder alle kanalerne.

Jeg har ikke meget forstand på at sætte en base op med NetGear..men der er der måske ingen ben I? heller ikke at deaktivere TDC boxen...men jeg er villig til at give det et forsøg..måske du kan hjælpe.

Jeg køber en Netgear der kan fungerer som base.

Tak

Omdømme 2

Har du én nabo "der fylder alle kanaler"? Hvordan? 

Så har du jo ikke en chance... Overrasket humørikon

Hvilken TDC box har du? Deaktiver:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23703

Bagefter kobler du din Netgear (eller anden WiFi-base) på med LAN til din TDC box. Følg anvisninger i manualen til den WiFi-base du har købt.

Efter min mening har TDC boxen (SAGEM) et virkelig dårlig WiFi-signal, og jeg har aldrig brugt den.

Netgears produkter er, efter min opfattelse, rigtig gode. Kig på én, der kan køre EEE 802.11a/b/g/n

Et anden tip er en Airport Extreme, kan køre på kanaler på 2,4 GHz op til 13, på 5 GHz over 100, næppe noget din nabo kan? Kræver dog, at dine enheder også kan modtage de kanaler?

Ved ikke hvad du har af computere/mobiler mv.?

Jeg kan kun give thumbs up til 5 GHz net... Det kører jeg selv med i en lejlighed (som betyder at her er MASSER af trådløse netværk) og jeg er altid alene. Meget glad humørikon

Det kræver dog at både sender og modtager kører 5 GHz. Blinkende humørikon

Pc har jeg en Acer Predator...iPhone..idad..og en hp bærbar.

Min box hedder en sagemcom 300 Mbit/s og hvorfor leverer TDC noget som ikke virker?

Jeg har mulighed for at få Yousee, men det er måske det samme..

Airbort Extreme er det - Appels?

Det burde være meget nemt alt i dag kører jo trådløst.

Takker for hjælpen

Omdømme 2

Hej igen jh01,

det er netop derfor, at alt kører trådløst, at det er et problem, da det er mange netværk og andre trådløse "dimser" der skal slåes om få kanaler.

Tror dine PC´er kun kan klare 2,4 GHz.

Prøv en scanning igen, og se, om du ikke kan finde en ledig kanal, brug f.eks InSSIDer (til Windows).

Læs mere her (gælder stadig, på trods af, at det er fra 2011)

http://www.pcworld.dk/art/200680/loes-wi-fi-problemer-med-noerdens-foretrukne-vaerktoej

YouSee har nogle andre boxe, der, efter min mening, har bedre kvalitet og flere indstillingsmuligheder.

Mvh

Takker for hjælpen Imac.

Har kørt en scanning, der ligge flere med en auto instilling af deres netværk, for de flytter sig hele tiden, men jeg tror desværre det er mit eget netværk, der køre meget dårligt.

Der er som jeg ser det 2 muligheder.. Enten at jeg køber en anden box (og det har man vel ikke noget garanti for at det bliver bedre) eller opsiger TDC hometrio

Tror at der starter med at opsige mit TDC Hometrio, for det er blevet ringere jo længere man har haft det, fik mit for 5 år siden og det har stort ikke udviklet sig siden. De kan ikke følge med, for alle bruge jo trådløst i dag..Jeg prøver at kontakte anden udbyder.

Havde håbet at Talia ville komme med G4 i vores by.

VH

jh01

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har også oplevet generende problemer med et ustabilt trådløst netværk og dårlig dækning med min TDC Homebox - især med en nyindkøbt iPad.

I stedet for at lave en masse om i mine abonnementer og min opsætning, valgte jeg at købe en Netgear router til 500 kr., som jeg satte til min TDC Homebox. Derefter deaktiverede jeg Homeboxens trådløse funktion, og for en sikkerheds skyld satte jeg Netgear routeren til at tildele IP-adresser i et andet interval end Homeboxen generelt gør det.

Siden installeringen af Netgear routeren har jeg aldrig oplevet problemer med det trådløse netværk Meget glad humørikon

Min erfaring er - ligesom mange andre har oplevet det - at den trådløse funktion i TDC Homebox er af en dårlig kvalitet. Dette burde TDC selvfølgelig gøre noget ved - og selvfølgelig burde det ikke være nødvendigt at anskaffe sig en supplerende router. Men når nu situationen er, som den er, så har jeg godt nok sparet megen tid, undgået mange spekulationer og sluppet for megen irritation ved bare at anskaffe en supplerende router, slukke for Homeboxens trådløse funktion - og glemme alt om den! Meget glad humørikon

Mvh

Stephen

Hej Stephen.

Kunne du lige smide navnet på den router du bruger..Har ikke kunne finde noget til den pris?

Håber at der står noget om opsætning i pakken, for den del, har jeg ikke ret meget erfaring med?

Har du nogen erfaring med Yousee..De har lige lagt kabel ude i mit fortov?

Takker for hjælpen.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej jh01.

Jeg har lige kigget på min router og konstateret, at det ikke var en Netgear router jeg endte med at købe, men en D-link DIR-645 Humørikon griner højt

Routeren kan bl.a. ses her: http://www.edbpriser.dk/router/d-link-amplifi-whole-home-router-1000-dir-645-id-5343565.aspx

Denne router fungerer fint hos mig, men forholdene hos dig, er selvfølgelig anderledes, så det er jo ikke til sikkert, at det er den optimale løsning for dig.

Mon ikke du kan finde en kopi af manualen på www.dlink.com, hvis du vil se, om installationen ser ud til at være til at finde ud af?

Med hensyn til Yousee, så har vi ikke kabel i vores område, så det har jeg ingen erfaringer med.

God pinse Glad humørikon

Stephen

Hej Stephen.

Jeg bor i eget hus, det er 18 meter langt og har routeren siddende i den ene ende, måske ikke det bedste sted?

Tror du at den du har kan dække mit behov eller findes der en der sender med mere kraft..?

VH

jh01

Omdømme 3

Hej jh01.

Der er mange andre faktorer end afstanden til routeren, der bestemmer, hvor langt dens trådløse signal kan række. Det betyder fx også meget, hvad der står/er lige omkring routeren, og hvad signalet skal passere på sin vej.

Jeg bruger mit trådløse netværk i en afstand af max. 10 m fra routeren, men bl.a. i en situation hvor signalet skal ca. 10 m og fra 1. sal til kælderen. Også i den situation fungerer det trådløse netværk, men signalet er svagt.

Jeg ved ikke, om det trådløse signal i den type router jeg har, vil kunne dække hele dit hus - specielt hvis routeren sidder i den ene ende af huset, og jeg har desværre kun begrænset erfaring med rækkevidden af det trådløse signal på andre routere.

Men måske er der andre medlemme af Forum, som har viden/idéer, der kan hjælpe med at finde frem til en god løsning?

Mvh

Stephen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)