Dårlig bredbånds dækning, der er kun 2-3km fra centralen.

• 0 kommentarer
Hej Bruger her på TDC forummet.

Jeg vil bare lige dele min frustration over mit valg af Hometrio på min nye adresse i Nordsjælland-Helsinge 3200, grunden er den at jeg valgte TDC Home Trio i stedet for mobilt bredbånd da dækningen på mobilbredbånd ikke var så overbevisende god.

Jeg valgte så at få TDC Hometrio igennem kablet herud til min nye lejlighed som ligger omkring 2-3km fra den nærmeste central, mit problem er at jeg Max! kunne få op til 5mbit forbindelse herudtil, og TDC teknikeren hævdede at have skruet helt op for udstyret inde på centralen og endda mere end rigeligt så vi kunne opleve at Homeboxen ville genetablere forbindelse et par gange om aftenen, og ja det oplever vi i den grad rigeligt af.

Og når jeg måler forbindelsen via netkabel direkte ind i modemet, så får jeg en forbindelse på max 2,5mbit som giver omkring 250kb pr.sek i download, som virkelig irritere mig da man dårlig nok kan se TV samtidig med man vil spille et online spil. Efter denne lange forklaring er min pointe bare, at jeg synes TDC ligger på den lade side, når man tager forbehold på at vi lever i 2011, og så har de stadigvæk ikke fået sparket mere power i deres kobber kabler, og det kan godt være kobber kablerne ikke er ligeså godt afskærmet som yousee´s kabler er, men det er der ikke muligt at få herude istedet for hometrio, så synes jeg bare at de burde have placeret endnu en central tætter på de yderliggende områder som ligger op i mod 2-3km fra byens centrum hvor centralen står.

Ville bare håbe at TDC, ville hjælpe lidt her, jeg har endda ringet til deres regnskabafdeling, for at høre om jeg kunne få lidt pris nedsættelse, da jeg faktisk betaler for noget jeg reelt ikke får. 

Så kan i kalde det et surt opstød eller hvad i vil, men jeg synes bare det er rigtig ærgeligt, når man er flyttet hjemmefra, fra et sted hvor der blot var 400meter til den nærmeste central hvor jeg havde 20/2mbit med 2.3mb pr. sek i download, så er det en kæmpe forskel.

På f.eks min mobil, hvis jeg bruger det mobileinternet får jeg en hurtigere forbindelse på over 5mbit kontra TDC Hometrio 2,5mbit kablet.

Forsat god fredag til alle.

Mvh Stig

2 Kommentarer

Så er du flyttet til udkants Danmark, her behøver folk ikke en ordenlig hastighed. Blinkende humørikon

Det er dét kundeservice fortæller mig, ihvertfald, de bestræber sig kun på at levere det højest 'mulige' hvis det så er 2.5 mbit/s, så det bare ærgeligt.

Prøv at se om du ikke kan finde et alternativ til TDC-kobber. Det ku' være Kabel-TV/fiber (YouSee, Stofa) 

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Nyuu har modtaget fra andre medlemmer.

For nu at være lidt konstruktiv, så synes jeg du skal ringe til Hotline på 80808047 og klage din nød.

For det første kan der jo være en fejl på linjen, det kan Hotline måle om der er. For det andet kan det være du kan komme over på noget andet teknik, du kan prøve at spørge om der er mulighed for VDSL.

Du skriver at centralen kun ligger 2-3 km væk, men det kan sagtens være ledningerne til din adresse er væsentligt længere. Det kan også være der er et VDSL fremskudt teknik skab tættere på. Alt det kan Hotline svare dig på.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)