dækning af mobilt bredbånd

Hej TDC.

Jeg overvejer at købe mobilt bredbånd hos jer, da det ser ud til, at I har den bedste dækning udenfor byerne. Jeg bor i Egense by i Nordjylland (5 km syd for Hals). Da jeg ikke kan få tilbudt fast internet i mit hus før om et halv års tid, overvejer jeg mobilt bredbånd hos jer. Dertil har jeg et par spørgsmål. På jeres dækningskort kan jeg se, at I tilbyder op til 3 mbit i Egense. Da jeg skal bruge internettet indendørs, kan jeg så forvente, at jeg kan få den hastighed? Og hvis jeg køber bredbånd hos jer, og der ikke er dækning, er det så muligt at retunere det uden bekostning? Da jeg ikke vil betale for noget, jeg ikke kan bruge.

Mvh. Søren Mark.

8 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

du har ikke fat i TDC, MEn TDC forum, vi består af TDC kunder og få TDC ansatte som bruger vores fritid på at hjælpe andre TDC kunder med at få det bedste ud af deres TDC produkter.

men jeg tror gordt at jeg kan hjælpe dig med dit Problem.

som du kan se på dækningskortet er det op til 3 megabit, det betyder at den maximale hastighed du kan opnå er 3 megabit, men det vil sansynligvis ikke være den hastighed du får.

der er nemlig en masse ting du skal tage højde for, der kan være mange på dan samme antænne som dig, hvilket vil redusere din hastighed, så det at modellen viser at det er udendøres, så vil du sansynligvis miste lidt indenfor, itakt med at signalet bliver dårligere.

men det vikstige er at dækningskortet er en teoretisk model, hvilket betyder at de faktiske forhold kan være anderledes der kan være mange træer, bakker osv. der gør at du ikke kan opnå det signal du skulle kunne og der for heller ikke den hastighed der står.

Hvis du går i TDC butik skulle det ikke være umiligt at lave en aftale om at du kan levere det til bage hvis det ikke virker i dit område, jeg ved ikke om du kan hvis du køber online, Mobilbredbånd er jo lavet til at man skal tage det med, og man må der for forvente at der er nogen steder hvor det ikke virker.

håber det var svar på dit spørsmål ellers må du skrive igen.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Hej smark88.

Jeg vil også lige blande mig lidt i denne tråd, da jeg prøvede at bruge mobilt bredbånd, da vi var i sommerhus - i Hals. Det tog mig - en evighed, for jeg blot kom ind på google, (hvilket da også endte med, at jeg stoppede med det, da jeg ikke fik udnyttelse - ikke engang, hvis jeg var ude i det fri).

Desuden - der, hvor vi har sommerhuset, er der rigelig fri plads (fri for træer osv), til at det skulle kunne trække, men nej.

Derfor vil jeg nærmere få TDC til at undersøge, hvor meget, det mobile bredbånd kan trække med på din adresse.

@ Mikkel

Ja, det ville være smartest, at kunne få en prøveperiode, hvilket jeg også har haft med nogle ting.

Mvh

MacGyver

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, MacGyver.

Ja, det vil være smart, jeg tror heller ikke det er noget problem hvis man går i TDC butik, men det er jo lidt svært at lave sådan en aftale over internettet.

men tror du ikke du syndes det tog en evighed forde at du er vandtil at det går en del hurtigere her i hvores lille hjørne af danmark.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints MacGyver har modtaget fra andre medlemmer.

Nej - dog ikke dette, Mikkel.

Dengang, da jeg prøvede det mobile bredbånd, havde jeg nemlig kun en 5Mb, så det skulle ikke give den store forskel ... havde nok gjort det, såfremt jeg havde været på min 20'er dengang.

Det tog mig -- og jeg undskylder til dem, der evt. bliver ramt, såmænd over 15 min for at gå på google.dk, og selv TDC tog en evighed, så nej, det endte med, at vi kørte til Aalborg efter et mediacenter, og så nogle af vores film/musik, som vi havde lagt på en ekstern harddisk, til - når og hvis det var dårligt vejr.

@ smark88

Du kan gå ind og tjekke på dette dækningskort, hvor meget det er muligt at trække med hos dig på det mobile bredbånd. Ligeledes - prøv at snakke med TDC om dette.

Håber, at dette kan hjælpe dig igennem urskoven.

Mvh

MacGyver

PS: Og jo, Mikkel -- jeg nyder, at vi kan være med deroppe med hastighed, til trods for, at vi gemmer os her. Venter kun på 50'eren Blinkende humørikon

Omdømme 3

Hehe,

Ja det er godt at bo på landetMeget glad humørikon

Omdømme 2

Jeps, selvom vi ikke gemmer os i udkantsdanmark Meget glad humørikon

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Teleforum har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg vil godt lige komme med en supplerende bemærkning. Connect It har den dårlige vane at den kan finde på at køre EDGE selv om der er 3G dækning. Så det er god idé at tvinge den til at køre 3G. Det har hjulpet mig.

Omdømme 2

Det vil jeg også give dig ret i. Jeg prøvede både den ene, og den anden vej, men 'kun 3G' kørte bedst.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)