Dækning i 8550 Ryomgård, Djursland

Jeg har en iPhone 4, som jeg er meget glad for. Den blev købt med TDC abb., hvor jeg tidligere har benyttet mig af Telia.

Telefonen er perfekt, og den første måned har jeg brugt den på Telias netværk, da nummeret skulle porteres. Det har fungeret perfekt, godt nok kun med Egde dækning, men ok, jeg har wifidækning overalt på min arbejdsplads og hjemme, så det mærkede jeg ikke så meget til.

Jeg har kunnet stå og føre samtaler nede i teknikrummet dybt nede i hallens indre uden problemer,

Men nu!

Det er mildt sagt en katastrofe. TDC leverer 3Gdækning, men den er så svag, at jeg kan sidde og kigge på telefonens display, og se, hvordan signalstyrken fluktuerer fra 4 barer til ingen tjeneste uden at røre telefonen.

Jeg oplever gang på gang, at jeg ikke får opkald, eller at opkald falder ud, og at når jeg skal svare en indkommet SMS, at svaret ikke kan sendes. Når jeg venter lidt kommer nettet på igen, og jeg kan så gensende SMS'en.

Jeg har prøvet at slå 3G dækningen fra i håb om, at GSMdækningen er bedre, men nej.

Hvad vil TDC gøre ved dækning i området?

Som det er nu, er det absolut uacceptabelt, især fordi jeg bruger telefonen i erhvervssammenhæng, og bedres det ikke inden for min bindingsperiode, må jeg skifte udbyder til eksempelvis Telia eller Telenor, der har eget net.

Mvh

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

De forskellige selskaber har som du nok ved forskellige net og du kan derfor ikke være sikker på at forde det virker med et selskab det også virker ved et andet.

det er nok dig der burte nok have undersøgt og der var dækning, der ude på djursland, når det så er sagt så ved jeg af erfaring er der er rigtig godt signal med TDC i Ryomgård, jeg bor selv i Lime lige på kanten til djursland, jeg kan selfølig ikke sige noget om lige der hvor du arbejder, men du kan jo ringe til TDC og Høre om  der er planer om at Udbygge netværket.

det kan også være din Iphone da de har problemer med antennen. faktisk kan du bare ved at røre den et bestemt sted få signalet til at forsvinde. for at sitere Nicolej Sonne(So ein ding, DR2, DR HD) "Lige Der"Meget glad humørikon 

Håber du får det til at virke,

Hej!

Det er ikke telefonen. Jeg har ingen problemer med forringet signal, når man rører antennen.

Det var kun de tidlige modeller. Jeg har ikke kunnet fremprovokere fejlen overhovedet.

Og telefonen har opført sig 100% problemfrit med et Telia Simkort i, både på Egde og på 3G.

Jeg kan sidde hjemme og se på udslag fra 4 barer til ingen tjenste på telefonens display uden at røre telefonen. Signalet fluktuerer altså. Ergo er der noget galt! Samtidigt bruger telefonen mærkbart mere strøm end tidligere, simpelthen fordi den må skrue op for forstærkningen. Jeg bor meget højt i Ryomgård, og min arbejdsplads, Midtdjurshallen ligger helt oppe på toppen af bakken. Der burde være god forbindelse.

Jeg valgte TDC, dels fordi de kunne levere iPhone 4, og dels fordi jeg mente, at deres net var godt.

Telia havde den ulempe, at de ikke har datadækning ved mit sommerhus i Sønderjylland, hvor TDC som den eneste leverandør har. Men samtaledækning på min arbejdsplads og derhjemme er vigtigere end datadækning i sommerhuset. Og se det er ærgeligt, for jeg troede altså, jeg kunne få begge dele i samme pakke.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Desvære er det ikke altid muligt, jeg har også kun 3g signal forde jeg bor på 1ste sal i lime ellers er der kun i den anden ende af byen, og ved bus stoppe stedet v. brugsen,/-:

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)