dækning 3G / SmartPhone ?

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterR har modtaget fra andre medlemmer.

• Deltager
  • 3 kommentarer
Jeg har købt en SONY Xperia Go som min første SmartPhone.

Kan det virkelig være rigtigt, at når jeg kører på motorvejen fra Korsør til Hvidovre, så mister telefonen kontakt med omverdenen - ingen mobilopkald, ingen SMSer modtages, kan ikke ringe selv ?

Jeg stoppede på rastepladsen omkring Ringsted, for at tjekke - ingen kontakt og ingen mulighed for at bruge mobilen - "ingen kontakt til fjernnetværk" er beskedden.

Og, når jeg er nået frem både Korsør og Hvidovre, så kan mobilen ikke selv etablerer kontakt igen - den skal slukkes og tændes, før den kan bruges.

Med venlig hilsen

Peter

3 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Peter

Der kan være forskel på, hvor svagt signalstyrken må være, før de forskellige smartphones får netværksforbindelse. Du kunne måske spørge i den butik, du har købt mobilen, om du må prøve en af deres andre modeller og se om problemet stadig opstår.

Det skal siges, at der findes flere forskellige produkter på markedet, der angiveligt skulle styrke mobiltelefoners signal, har dog ikke nogen personlig erfaring med disse produkter.

Jeg formoder det er TDC's netværk du bruger, så kunne jeg ikke få dig til at melde din dækning på www.tdc.dk/daekning og vælger "Fortæl os om din dækning", så registrerer TDC problemet, og tager det med i deres fremtidige overvejelse.

Håber du finder en løsning

Alex

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterR har modtaget fra andre medlemmer.

hej Alex,

Jeg vil kigge på dit forslag.

Efter at have kørt turen nogle gange, er det som om det er blevet lidt bedre - men opstår fortsat.

Og jeg er på ingen måde den eneste der har problemet http://talk.sonymobile.com/message/280026

Jeg er også noget overrasket over, efter at have haft flere S/E mobiler uden problemer - at få nyeste teknologi, og så er der problemer med "forbindelsen" - noget man har haft erfaring med og velfungerende teknologi til, i snart 10 år - og derfor burde forventes at være "basic technology" i en mobilenhed.

Med venlig hilsen

Peter

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Tak for svaret Glad humørikon

Jeg oplevede det samme, da jeg skiftede fra 2G mobiler til en smartphone. Signalet er ikke så stabilt som det var på de ældre mobiltelefoner, har dog vurderet at fordelene udvejer dette problem.

Men når det er vigtigt for mig at have dækning, og en stabil forbindelse, bruger jeg stadig en ældre mobil.

Alex

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P