Daglig genstart at router.

• Deltager
  • 3 kommentarer
Jeg skal efterhånden dagligt genstarte vores router fordi den mister forbindelsen.

Det er en TDC homebox, er der andre der har dette problem.MVH.

Swolff

9 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Alex1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Swolff!

Der er helt sikkert andre der har oplevet dette problem. Der kan dog være flere løsningsmuligheder.

Hvis du vil prøve noget selv, inden du fejlmelder det her til vores hotline, så kan du forsøge at nulstille din TDC HomeBox. Du kan finde en vejledning i hvordan man gør det her: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23649

Venlig hilsen Alex

Ja, til at der faktisk er andre som har samme problem, så du er bestemt ikke alene.

TDC har desværre ikke kunne løse dette problem, endnu!

Her kommer min version:

Jeg har været kunde hos TDC siden september 2008, og afprøvet så at sige alle deres produkter.

De har en super god, kompetent teknisk support som man ikke oplever hos så mange andre udbyder.

I foråret 2012 gik min homebox ned, og man kunne konstatere at den desværre var defekt, så den blev hurtigt udskiftet med en ny homebox, men siden har der været problemer med den trådløs del af routeren.

Problemet:

Den trådløse forbindelse falder ud, så der ingen forbindelse er til internettet.

Løsning PT:

Sluk routeren vent 5 sek. og tænd så for routeren igen.

Jeg har fejlmeldt denne hendelse, og TDC's teknikkere er på sagen.

Fejlen har drillet os siden foråret 2012, og jeg håber at TDC finder en løsning på denne fejl.

Venlig hilsen Kent

Jeg har nu haft overvågning på min linje siden fredag d. 040113 og her mandag morgen havde jeg atter kontakt til TDCs support, som godt kunne se, at der havde været en "million" udfald af linjen siden deres overvågning var startet.

Teknikkerne havde forsøgt at nedsætte hastigheden og de havde målt linjen igennem utallige gange.

Men hverken hastigheden eller linjen er problemet, så teknikkeren sender en ny Homeboks, da han mener den er problemet til utallige genstarter.

Hej igen

Der siges at der kan være andre forstyrrende signaler i nærheden, og derfor har man skiftet kanalen på det trådløs til kanal 4.

Tja, nu har det da kørt en hel uges tid uden udfald:-)

Vi holder et skarpt øje med situationen.

Hvordan skifter man kanal på det trådløse??

Du skal enten kontakte TDC Support, eller hvis du selv kan så skal du logge ing på din router og husk at du skal have netkabel tilsluttet og ikke via det trådløse.

I browser adressefeltet hvor man normalt skriver en adresse til en internetside skal du indtaste følgende:

192.168.1.1 (som er ip adressen også kaldet standard gateway)

du vil så komme til et login for din TDC router.

Der er 2 felter: Bruger og password. I bruger skriver du admin og password skal være blankt, men mindre du selv har ændret noget i routeren.

Så kommer du ind på selve routerens indstillinger.

Vælg trådløs og derefter generelt, og under generelt har du noget som hedder kanal, skift til kanal 2 det er mit første bud, og husk at gemme ved at klikke på fluebenet, og log så ud igen.

Hastighedst på mit bredbånd har går ned til næsten ingen ting og router skulle genstarts flere gang i løbe af dagen det har står på i 2 snart 3 uger nu så jeg prøve om jeg måtte for bytte min homebox til en nye men så skulle jeg selv betal 1000kr plus ect så du er ikke alene om problem

Du skal IKKE betale for en ny homeboks, lad os lige slå dette fast.

Du skal fejlmelde din homeboks, og så er jeg sikker på at TDC vil gøre alt hvad der står i deres magt for at få løst dit problem.

TDC har haft nogle få uheldig homebokse med fejl det sidste års tid, hvor jeg har været en af de uheldige kunder. Jeg har fået min homeboks ombyttet u/b og sådan skal det da være.

Fortæl mig hvorfor de har bedt dig om at betale 1000,- for en ny, for det giver ingen mening da udskiftning af TDC's udstyr er en del af den service du for som kunde hos TDC.

jeg ved det ikke men det var det svar jeg fik da jeg prøve og for bytte den gamle  homebox som jeg kunne har haft problem med . da  jeg så selv og prøve og løs mit problem  og prøve søge hjælp her i forum skriv en flinke Ansat i TDC at der fandt en homebox 3 med giga port 3DK63-05

så jeg tænk at vis fik bytte den gamle homebox ud så var  problem måske løs. men her i dag har jeg for sætte hastight sætte ned og fik at vide de mistænke det var noget som jeg sætte til homebox som lave fejl. nu har jeg tag alt min ting fra homebox nas switch jeg var ikke klar over normale ting som disse kunne for homebox til og går ned. på mig virke det nærmste som tdc support tror jeg var ud på og for bytte min gamle homebox ud med ene ny selv om de godt var klar over der var en teknik på sag og det ikke løs fejl  så nu må  tiden vis om jeg for en stabil line frem over

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)