Coldplay Mylo Xyloto

• fby
  • 0 kommentarer
Hej,

Hvordan kan det være at man ikke kan downloaded Coldplay's nyeste album Mylo Xyloto gratis fra TDC Play?

7 Kommentarer

Hej fby

Det kan enten være en fejl eller med vilje, da nogle kunstnere ikke giver alle rettigheder til alle af deres sange/albums.  

Jeg har kontaktet vores musik ansvarlige, og venter nu på svar på om det er en fejl, eller om det desværre er et album vi ikke har rettigheder til at dele med vores Play kunder.

Skriver så snart jeg høre svar.

Hilsen Per.

Man kan heller ikk afspille nogle af numrene. Kun dem som er udgivet som singler fra det nye album.

Man har tidligere - kort efter udgivelsen - kunne spille hele albummet.

For lige at præcisere: Man kan spille de singler fra det nye album, som er udkommet seperat. Går man ind til det nye album, er der ingen af numrene der er direkte valgbare.

Og svaret var at finde på nettet. Det er Coldplay selv, som har bestemt sig for at det nye album ikke vil være tilgængeligt på nogen streaming service. Man skal altså betale for albummet for at kunne høre det over TDC Play. Linket omhandler mere direkte Spotify, men i teksten er det klart at alle streaming services 'rammes', og derfor også TDC Play.

Ref: http://www.guardian.co.uk/music/2011/oct/27/coldplay-mylo-xyloto-spotify-streaming

Vil det komme til at virke? Jeg kan i hvert fald for mig selv sige at jeg bliver nødt til at kunne høre det album. Det er for fedt. Gå andre samme vej, kommer det til at gå ud over at der er mange små kunstnere jeg ikke vil komme til at høre. Men det er selvfølgelig også med den dystre forudsætning at alle kunstnere dropper streaming.

Tror mere det er Coldplays pladeselvskab, der har taget beslutnignen.

Men det er korrekt, det er også det svar jeg fik fra vores musik ansvarlig.

Trist humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Det bliver en god dag: http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewalbum&albumid=105782505&ssols

Perfekt, tak for Info :-)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P