Chromecast - TDC Play musik (android)

Hej,

Har netop købt en chromecast til brug sammen med min android tablet.

Kan det virkelig passe at chromecast kun virker i app'en til TV og film, og IKKE til musik??? - "Chromecast knappen" forsvinder simpelthen når TV og film app'en guider en videre til Musik app'en.

Og hvorfor kunne dert hele ikke samles i een app?

mvh

Henrik Thomsen

52 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ajla har modtaget fra andre medlemmer.

Hej het_dk

På nuværende tidspunkt kan du se live-tv, film og arkiv via Chromecast, og du kan læse mere om det her: Vi er klar på Chromecast

Årsagen til at vi adskiller det i to apps er, at der er stor forskel på at lytte til musik og at se tv, film og serier. For at sikre at vi kan levere den optimale oplevelse til disse to brugsscenarier, har vi valgt at adskille det i to apps. Fra Tv & Film app'en har vi implementeret en genvej til musik app'en, så skiftet kan gøres med et enkelt klik.

På apps skal man også kun logge ind én gang i hver app og derefter er åbningen af en app meget hurtig. Det vil på sigt også være muligt at gå direkte fra musik app'en tilbage til Tv & Film app'en.

På Web har vi samlet det hele under en menu, så der kun skal logges ind én gang, og så er der adgang til Tv, film og serier og musik direkte fra top menuen.

Så jeg kan altså ikke forvente at der kommer en "chromecast knap" i musik appen?

Jeg vil også gerne have at vide,  hvordan man kan Chrome caste musik fr TDC Music til mit TV og dermed en forstærker?

Omdømme 1

Hej 

Nej, det er ikke muligt at Chromecaste musik med TDC Play.

KOM NU TDC!

Det ender jo med, at vi hopper over til Google play eller spotify. 

Vi vil have understøttelse til Chromecast musik også....

Er det hemmelige aftaler med 'nogen' der gør, at I ikke vil opdatere jeres musik app med Chromecast. Måske vi skulle lade kontant undersøge dette forhold??
... savner også en Chromecast mulighed i TDC Play musik app'en! 

Jeg er i samme båd - mangler Chromecast til musik App. Det må være muligt

Det er bare ikke godt nok. Nu har jeg købt chromecast audio. Kun for at kunne afspille musik trådløst fra tdc play.
Hej

Du svarer ikke på spørgsmålet: hvornår får vi chromecast i musik app'en?
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stefan har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
Det er ikke noget, der er på tegnebrættet lige nu, men jeg vil ikke udelukke, at det kunne komme det engang i fremtiden.

Til Stefan - TDC Forum Team

Hvor kunne det være skønt, hvis TDC ærligt og redelig fortalte sandheden om, at det er aftaler, der gør, at I ikke uden videre vil servicere Chromcast Audio og ikke et spørgsmål om den store forkromede softwareudvikling der skal til. Så hvis TDC vil, kan I sætte gang i det 'i morgen'. Så lad os høre, hvilke aftaler det er TDC er bundet af eller tåler det ikke offentlighedens lys?

Jeg tror netop grunden til at TDC TV og TDC musik er blevet adskilt i hver sin app, er en eller anden form for aftale imellem TDC og flere musikstreamingtjenester. TDC får lov til at fokusere på TV i fred og de får lov til at fokusere på musik, med monopol på chromecast streaming. Kan huske at både TDC film og TDC musik lå under samme app som bare hed TDC play for længe siden og det virkede upåklageligt. Det virker derfor mærkeligt at det er blevet delt op i desideret to apps, da det sagtens kan fungere under samme app. Bare lidt tanker, ingen siger jeg har ret Glad humørikon
Omdømme 1

Hej Alle

Det er med stor glæde at kunne fortælle, at vi nu er på vej med Chromecast Audio understøttelse! Glad humørikon

Det er på baggrund af jeres forespørgsler og feedback omkring denne løsning, at vi nu arbejder med en opdatering til vores musik app, der gør det muligt at streame musik via Chromecast Audio.

Vi forventer at  være klar med løsningen i løbet af første kvartal næste år.

Vi er glade for jeres feedback og input, som vi takker for,  og vi glæder os til at kunne tilbyde jer vores musiktjeneste over Chromecast Audio Glad humørikon

Til dem som vil prøve, kan man i Chrome Cast app sætte den til cast skærm/lyd så gør den det hvis du har hdmi ind på forstærker kan man høre musik fra Android 4.4 og nyere

det virker kun på Android enheder

@Rasmus

Kan du som jeg lige har skrevet sætte den til at spejle lyd til cc audio og hvis ja hvordan kører det

man kan det til alm chromecast både 1 og 2

Og husk nu kære TDC, at levere musikken i høj kvalitet til Chromecast Audio. Og det er da godt nok utroligt, at det skal tage så lang tid for jer at udvikle/forhandle det på plads - og vi fik aldrig et svar på, om det var aftaler eller softwareudvikling, der forhindrer jer i at sætte go i det her og nu??

Hvornår kan jeg caste via TDC Play Musik?!);/-?!47@@!!!!!!!
Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stefan har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +3
@KHP75 Det er endnu ikke muligt, men der bliver arbejdet på det. Glad humørikon

Slap af tdc når de nok
Jeg har ikke en chromecast, men kan godt streame fra diverse apps, som YouTube.  Kan dette også lade sig Gøre med tdc play, hvis fjernsynet er kompatibelt.

Hvad er status på dette??

Omdømme 2

Badge +3
Hej

Vi arbejder på det. Ligeså snart der er noget nyt, så melder vi det selvfølgelig ud. Glad humørikon

Endelig - Ser virkelig frem til at kunne få lyden over på anlægget
Sidste måned af forventet lancering, er skudt i gang

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)