Chikane opkald fra udlandet

Vi bliver på alle tider af døgnet ringet op af en gammel (sindsforvirret?) mand der på engelsk(?) siger 'Hallo', og ellers er stille, måske siger 'Hallo' igen. Man kan tale til ham, han svarer med 'hm' og ikke andet. Vi har opgivet at få ham til at holde op. Er telefonsvareren på siger han 'Hallo' til den og bliver inspireret til at ringe hyppigt. På nummerviseren står blot 'Internationalt opkald'. Vi har nu koblet telefonsvareren fra og tager ikke telefonen når vi kan se det er ham. Ligeledes må vi tage alle telefoner fra om natten.

Politiet vil ikke tage mod en anmeldelse, men svarer: Få nyt telefonnummer. Men er der ikke en bedre løsning? Kan TDC ikke se hvilket nummer der er tale om, og så blokere alle opkald til os fra dette nummer?

4 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Frank_J

Hold op, hvor er det træls, som vi siger i Jylland!!

Jeg ved ikke om der kan gøres noget, men det vil jeg gerne undersøge. Mit gæt er, at I har fået fat i en alt for travl politimand, som har viftet jer af. Men - man skal jo aldrig sige aldrig - og måske er det den besked de har at give. Det kan være, de ikke rigtigt kan gøre noget.

Jeg er fra starten lige nød til at spørge dig, om det er muligt at få et  nyt nummer? Jeg har en fornemmelse af, at det vil jeg blive spurgt om, når jeg giver mig til at undersøge, hvad der kan gøres. Og er der en fornuftig grund til at I ikke vil det, kan jeg jo lukke den med det samme. Jeg kan f.eks sige, at jeg ikke vil af med mit fastnetnummer, fordi jeg har bekendte i hele verdenen, som bruger det og det derfor ville sætte dem i en dum situation.

Jeg undersøger i første omgang internt i TDC, hvordan sådan noget har været tacklet tidligere. Og hvis det fører til at jeg skal tale med politiet, gør jeg det. Men så skal jeg have noget mere info først. I givet fald, skriver jeg til dig her.

Du hører nærmere, uanset hvad jeg finder ud af.

Hilsen

Hvis det er nogen trøst, kan jeg da sige, at vi selv oplever det præcis samme, står intet andet en Privat Nummer, om det er en bande der checker om folk er hjemme, eller hvad der så lige sker for tiden, ved jeg ikke, var sådan set på vej herind for at kontakte TDC for at høre, om de i det mindste kan spore hvor opkaldene kommer fra. Det er skifte nummer er ikke en ret holdbar løsning, og det løser ikke selve problemet.

Noget nyt i denne sag? Får stadig opkald fra ukendt nummer, nogenlunde samme tidspukt hver dag, idag var det vist som nr 00987654321, kl 10:45. 

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen

Ja, pga ferien er tingene jo ikke altid hurtige på denne tid af året.

Løsning: Politi eller nyt nummer Ligeglad humørikon

Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)