CES 2013

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

• Ulf
  • Tidligere administrator
  • 755 kommentarer
Opdateret 14/1 ~11.30

I denne tråd samler vi løbende op de mest interessante nyheder fra dette års Consumer Electronics Show i Las Vegas, der løber af stablen i disse dage. Jeg vil forsøge at opdatere dette indlæg løbende, efterhånden som der kommer spændende nyt til.

Selvom selve messen officielt først starter i dag, er der allerede holdt en del pressekonferencer fra de store spillere, og her er et udpluk af hvad vi allerede har fået at vide:

Sony har annonceret to nye (vandtætte) smartphones: Xperia Z og Xperia ZL

Hhv. 85 og 110(!) tommers "Ultra HD"-fjernsyn fra [b]Samsung[/b]. Bum! (Det ser ud til, at dette var den "store" announcement fra Samsung, der ellers havde teaset med en "helt ny form" til TV'et, hvilket bl.a. havde givet anledning til gæt på gennemsigtige fjernsyn). 

Huawei ser ud til at sætte alle sejl til for alvor at tage markedsandele i smartphone-markedet – f.eks. med deres Ascend D2-model. 6 tommer skærm... Det er da vist en ægte "phablet" [i]

Nvidia har løftet sløret for spillekonsollen Project Shield, som selv jeg (der ellers ikke er den store konsol-haj) synes ser rigtigt spændende ud!

9/1

LG barsler med en HD-laserprojektor med indbygget "smart TV".

Otterbox er på vej med et "intelligent iPhone-cover" (engelsk link) med indbygget batteri og automatisk opladning.

Lenovo (!) er på vej med et bæst af en smartphone – K900 med Intels nye Clover Trail-chip, 13-megapixel kamera og Android.

Helt generelt synes jeg, at de varslede smartphones alle er frygteligt store – 5+ tommers fra både Huawei, Lenovo og Sony. Er 2013 et "phablet"-år?

10/1

Huawei er på banen igen – denne gang med en Windows Phone, som efter sigende er rettet mod midten af markedet.

Samsung har udstillet et konkavt OLED TV, som rent faktisk ser ret fint ud! Pointen skulle efter sigende være, at en kurvet skærm giver en mere indlevelsesrig oplevelse. Vi er nok ikke langt fra en 360-graders TV-oplevelse, tænker jeg…

Det meget succesrige Kickstarter-projekt, [b]Pebble[/b] Smartwatch (engelsk link), er blevet vist frem, og det ser fint ud. Mon smartwatches kan bryde ud fra sportsverdenen i år?

11/1

ZTE Grand S er endnu en smartphone med fine specs (engelsk link), men som allerede har fået lidt hug for UI'et. Størrelse? 5 tommer. Igen.

Og siden det er fredag, dykker vi lige ned i et par mindre konventionelle nyheder:

Katteører, der kan læse hjernebølger? Ja… Tak? Jeg er på samme tid frastødt og tiltrukket. Det er en meget underlig følelse. (engelsk link)

PGF står for Precision Guided Firearm og er intet mindre end en riffel med et automatisk tracking-system, der hjælper dig med at sigte og bruger frygteligt meget teknologi for at hjælpe dig med at få Bambi på glatis. Det tager ligesom sporten lidt ud af at hele affæren, gør det ikke?

Vi er tilbage på mandag med den endelige opsummering af CES J God weekend!

14/1

Her kommer de sidste (udvalgte) nyheder fra CES.

Panasonic lancerer en tablet på 20 tommer og "4K-opløsning", også kendt som Ultra HD. I praksis giver det en 20-tommers tablet med samme opløsning som Apples Retina-displays.

LEGO – ja, imperiet fra Billund – er kommet med en opdatering til deres Mindstorms-serie. Selvom jeg er på den forkerte side af de tredive kribler det i fingrene på mig for at bygge en robot.

I den mere prosaiske ende, så kan man nu få USB-sticks på 1TB fra Kingston. Jeg synes ikke det er mange år siden, jeg gav et ublu beløb for ét på 512mb...

Hvis jeg kigger op ad listen, så er der to hovedtemaer:

• Smartphones med over 5 tommers skærm er kommet for at blive. I det hele taget har skærmene på dimserne fra årets CES fået vokseværk, synes jeg.
  • UltraHD-TV kommer for alvor.
Det var dét for dette års CES-messe her på Forum – kommentarsporet er stadig åbent for input, men ellers får tråden her lov til at trille lige så stille ned af listen [i]

/Ulf

Alle spørgsmål om hvorvidt TDC kommer til at føre disse produkter kan vi desværre ikke svare på endnu - siden de først nu er blevet annonceret har vi endnu ikke kunnet tage stilling.

1 Kommentar

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Ulf har modtaget fra andre medlemmer.

Vi holder weekend med dækningen, men på mandag kommer der en endelig opsummering af nyhederne fra CES Glad humørikon

/Ulf

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P