Svar

Certifikatfejl

Hej

Når jeg logger ind i Mit tdc og ind i selvbetjening og vil se mit forbrug, meddeles det at certifikatet er udløbet og at jeg bør undlade at besøge webstedet.

Jeg bruger TDC´s sikkerhedspakke, så fejlen må vel ligge hos TDC?

icon

Bedste svar af Rabo 11 april 2012, 13:48

Hejsa

Så er certifikatet fornyet, og dermed skulle I gerne slippe for flere fejl af den slags, indtil om to år ;-)

Vh.

Rasmus - TDC

Se original

23 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Næ....

For det er slet ikke nogen fejl. Alle sikkerhedscertifikater udløber med tiden - f.eks. også det der hører til din netbank. Aktuelt er Nordeas lige skiftet, og har affødt samme spørgsmål som du stiller.

Jeg kan ikke huske hvorfor, men på nogle computere kører opdateringen af certifikater automatisk, og så får man ikke spørgsmålet at se. På andre opsætninger skal man gøre det manuelt - og så får du spørgsmålet.....

Vh

Peter

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Birgit11 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har samme problem, med at se forbrug. Jeg har haft TDC selvbetjening i mange år og aldrig været ude for noget sådan før. Jeg vil også tro at problemet kommer fra TDC og det er dem der skal fikse det.

Så vidt jeg kan se har TDC glemt at forny det sikkerhedscertifikat, som TDC anvender på selvbetjeningssiden til bl.a. visning af forbrug. Der benyttes et certifikat med gyldighed fra 06-04-2010 til 06-04-2012, og dermed udløb det for 2 dage siden. På hovedsiden til selvbetjening anvender TDC et andet sikkerhedscertifikat, der stadig er gyldigt et stykke tid endnu.

M.v.h.

MS-ERIK

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg må gentage mig selv.....

Det er helt og aldeles ligegyldigt hvad TDC gør og ikke gør hvis i ikke selv sørger for at få opdateret jeres certifikater.

At man aldrig har oplevet det før - tja..... Det er jo ikke en oplysning der betyder så meget. De certifikater man installerer på sin egen maskine gølder i to år. når så f.eks. TDC installerer et nyt certifikat fordi deres er udløbet - så er man pinedød nødt til at opdatere det tilsvarrende certifikat på sin egen maskine. Så fungerer det igen.

Det afhønger af sikkerhedsindstillignerne på ens egen computer om det sker automatisk eller man må gøre det manuelt - men det er man altså 100% selv herre over.

Vh

Peter

Da jeg også er ramt af den "sikkerhedsfejl" går jeg udfra at jeg nu selv skal forny certifikatet. Men er der nogen her der ved, hvordan man gør det. Jeg kan da ikke mindes, at jeg nogensinde før har haft et sådant problem!

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints bbs har modtaget fra andre medlemmer.

Hej ersten

Du skal ikke rette noget selv. Jeg har sendt en e-mail til TDC og så retter forhåbentlig  hurtigt fejlen.Glad humørikon

I starten da jeg havde min homedisk, og ville logge på via TDC'S webside, kom den samme fejl, jeg kontaktede Hotline, som sagde, at den fejl havde de også, og jeg kunne trygt logge mig på, selv om der var en certifikatfejl.Blinkende humørikon

hilsen Bente

Jeg blev nok lidt forvirret af den tidligere besvarelser mv. Men egentlig er jeg glad for, at "fejlen" er hos TDC. Gud ved hvad der ville ske, hvis jeg begyndte at rode rundt i min opsætning. Håber den rettes automatisk.

Tak for den hurtige besvarelse og fortsat god påske.

Glad humørikon

Omdømme 3

Hej ersten

Jeg googlede lidt omkring certifikatfejl og fald over denne side.

Se link: http://mit.tdc.dk/publish.php?id=22126

Jeg ved godt det er en gammel artikel, men det er åbenbart et problem som opstår en gang i mellem.

For en sikkerheds skyld ringer jeg til Hotline i morgen.Blinkende humørikon

hilsen Bente

Hej

Så vidt jeg kan se, er det TDC, der skal have fornyet sit certifikat.

Omdømme 3

hej Ryttergaard

Jeps det har du helt ret i.Meget glad humørikon

hilsen Bente

Hej.

Noget nyt?

Omdømme 3

Hej ersten

Ja der er nyt, har talt med 2 Hotline medarbejdere og de påstår lige som PeterA at det er vores egen indstillinger der er skyld i det, men den hopper jeg ikke på.Humørikon frustreret

Tidligere i tråden har MS-Erik skrevet at certifikatet er udløbet den 6-4-2012, hvilket jeg sagde til Hotline-folkene og stadig siger de at det er noget med indstillinger i Internet Explorer, så er jeg så fræk at spørge dem om, hvordan jeg fornyer TDC'S sikkerhedscertifikat, når det er udløbet, og der bliver de mig svar skyldig!!

Så vi må se om der i morgen er andre der kan svare på det spørgsmål???

Jeg vil gøre alt for at få det opklaret.Glad humørikon

hilsen Bente

Til orientering.

Du nævner IE. Fejlen opstår hos mig uanset hvilken browser - Firefox - Google Chrome; jeg benytter!

Hej,

Jeg skriver blot lige for at informere jer om, at den omtalte cerfitikatfejl allerede er meldt ind til vores online-afdeling, så jeg vil forvente, at der bliver kigget på det i løbet af denne uge.

God påske til jer alle Glad humørikon

Med venlig hilsen

Sofie

Omdømme 3

Hej alle sammen

Se svar fra TDC annsko. Fejlen er hos TDC og ikke hvilken Internet Explorer vi bruger.
@annsko I skal bare forny sikkerhedscertifikat ,det er udløbet den 6 april,Meget glad humørikon men ellers tak for information, det var dejligt. Glad humørikon

hilsen Bente

Omdømme 3

Hej alle

Har lige talt med Hotline om noget andet og spurgte så til Certifikatfejlen, DET ER ET PROBLEM TDC SKAL LØSE, han har selv den samme fejl.

Altså kan vi ikke gøre noget selv, fik jeg at vide.

hilsen Bente

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Så er certifikatet fornyet, og dermed skulle I gerne slippe for flere fejl af den slags, indtil om to år ;-)

Vh.

Rasmus - TDC

Omdømme 3

Hej Rasmus

Ja du har sørme ret, tjekkede det lige og nu er det i orden for mit vedkommende.Humørikon griner højt

hilsen Bente

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Birgit11 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er også i orden for mit vedkommende. Virker igen som det skal.

Venlig hilsen Birgit

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Det lyder godt - tak for tilbagemeldingerne Glad humørikon

/Rasmus

En stor ros til den/de der ikke troede på den første forklaring, at fejlen lå hos os selv.

Takker:Glad mand

Hej alle

Ja fejlen er definitivt rettet og det var hos TDC da det er dem der har fået udstedt certifikatet det ville da osse være underligt hvis alle os havde certifaktfejl på en gangGlad humørikon

Hej

Har lige fundet denne side om Certifikatfejl hos Microsoft, hvis nogen skulle være intereseret i at læse om det, selvom det er en gammel tråd.

http://windows.microsoft.com/da-DK/internet-explorer/certificate-errors-faq?ocid=IE10_trustbadge_valid#ie=ie-10

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)