CCleaner

• Guide
  • 26 kommentarer
Har læst om CCleaner og vil gerne installere det.

Har downloadet det og var i gang med installere det, da denne meddelelse kom :

"Få Google Chrome sammen med CCleaner."

"Gør Google Chrome til min standardbrowser"

Hvad betydning har det for mig hvis jeg lader fluebenet være under disse 2 punkter?

Er noget i tvivl, så jeg installerer det ikke før jeg har hørt fra nogen af jer der ved noget om dette.

p.f.t.

Muddi

22 Kommentarer

Hej muddi

Jeg syntes ikke du skal installere det program. Det er googles browser. Jeg vil tro det er internet explorer du ser dine websider på nu. Fjern derfor vingerne ud for de to linier.

Du kan altid henete det program en anden gang hvis du får brug for det.

støder du på mere så skriv endelig...Glad humørikon

Hej Maja.

Tak for svaret Blinkende humørikon

Havde faktisk slettet de 2 flueben, men kom i tvivl. Hellere spørge een gang for meget.

Vil fluks installere programmet.

mvh

Muddi

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er pisseirriterende at flere og flere softwareudviklere laver lokumsaftaler med andre producenter for at prakke dem deres (uønskede) produkt på sammen med det produkt man rent faktisk ønsker.

Google Crome er en browser præcis som Internet Explorer, Mozilla Firefox og andre browsere.

Det betyder ikke noget at have flere browsere installeret, og Google Chrome lader sig nemt fjerne igen i "Kontrolpanel" under "Tilføj/fjern programmer".

Ved installering af Google Chrome får du to programikoner. Et hvor du kan åbne browseren (starte programmet) samt et andet der hedder "Afinstaller Google Chrome". Klikker du på dette ikon så afinstallerer Google Chrome sig selv.

"Gør Google Chrome til min standardbrowser"

Din standardbrowser er den browser der automatisk åbner når du kalder en browserfunktion, - det vil sige hvis du eksempelvis klikker på et klikbart weblink i en mail, så åbner dette website automatisk i Google Chrome.

Hvilken browser der skal være din standardbrowser kan du til enhver tid vælge, fravælge eller ændre.

Hvis Google Chrome er din standardbrowser og du ønsker at gå tilbage til at Internet Explorer skal være din standardbrowser, så gør du det således:

Start Internet Explorer. I menuen klik på "Funktioner", klik på "Internetindstillinger", klik på "Programmer", og klik på "Benyt som standard".

Se screendump på dette link:

http://bildr.no/view/813772

Tak for svaret.

Det er en fornøjelse at komme her på siden og få hjælp - jeg bruger det meget.

Det betyder at du for en fantastik browser, bruger selv Chrome, 

Explorer og firefox, go home Glad humørikon

Tak for dit svar, men skal det forstås sådan at du mener at Explorer er knapt så godt. Det er den jeg har i dag, og har en fornemelse af at den er noget "langsom".

Hvis nu jeg vil bruge Chrome, går jeg ud fra at jeg skal sætte den som standard - er det rigtigt forstået?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Der er lidt "religion" over hvilken browser der er bedst, - så det er vist meget en smagssag.

Du kan sagtens have flere browsere installeret på din computer, og bruge dem efter behag. De 4  mest anvendte der hver især har deres kvaliteter er Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome og Opera. De er alle gratis.

Find dem på Google. Jeg er på en MAC lige i øjeblikket, så jeg vil ikke sende nogle link til dig, for så får du bare Firefox til MAC, - og du skal jo ha' den til PC.

Jeg vil anbefale dig at beholde Internet Explorer som standardbrowser, idet det er den browser som de fleste websites er tilpasset til.

http://newz.dk/forum/afsteminger/hvilken-browser-benytter-du-primaert-29794#first

http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp

Mvh FN ;-)

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints CVX har modtaget fra andre medlemmer.

Hey..

Endnu et rigtigt godt svar fra FN - Var på nippet til at sende et næsten ordret indlæg som FN's..

Vil lige suppelere op på PC siden... For såfremt du skifter browser til andet end IE, kan du forvente at støde på sider der ikke er optimeret til den browser du har valgt - det sker meget sjældent (eller aldrig) med IE.. Skal dog nævnes, at det bliver længere imellem de tilfælde - da firefox kom frem for år tilbage, var det noget der jævnligt forekom..

Såfremt det er hastigheden på IE du er træt af, og du godt kan leve med at støde på en side der ikke virker optimalt, med mellemrum - kan du roligt vælge en anden..

Endnu en mulighed er at køre med IE 64 bit versionen - Virker dog kun såfremt du har et 64 bit styresystem... Så vil jeg garantere for at du vil se opload tider, der er væsentligt hurtigere end du er vant til med 32 bit versionen af IE..

Men ingen roser uden torne - som før nævnt, kræver det at du kører 64 bit styresystem - og så er enkelte af tilføjelses-programmerne heller ikke klar til IE 64 bit. Men kan man leve med det, er der virkelig fart over feltet..

CVX

Hej muddi

Enig. IE=Internet explorer kan være en sløv browser. Jeg bruger ofte den for det er en jeg kender. Jeg har iøvrigt 32 bit og mon ikke det er det mest almindelige.

Som det bliver fortalt i tråden, syntes jeg også at du skal prøve crome browsseren, den er noget hurtigere til at finde siderne.

redigeret tilført:

Jeg har forandret mening, fordi det er nogle gode råd du har fået i tråden.

Hej FN.

Tak for hjælpen.

Har nu installeret Chrome og kan sagtens mærke forskel på den og IE.

Har bare et lille problem med Chrome.

Når jeg går ind på TV2 spil, (spillekrogen) kan jeg ikke spille ludo (der skal IKKE grines, det er faktisk hyggeligt) så får jeg besked om at jeg IKKE har installeret JAVA - Jo det har jeg - Java (TM) 6update 23¨. Har så prøvet at installere Java og det går fint, får ganske vist besked om at jeg har Jave og om den skal "overskrives" - ja, naturligvis.

Sjovt nok kan jeg godt det samme sted bare under King (istedetfor spillekrogen) kan jeg sagtens spille   ???????

Kan du eller andre mon forklare dette?

Havde det samme problem i starten efter jeg havde installeret TDC-sikkerhedspakke, men pludselig var det løst - ander ikke hvordan - måske fordi jeg under "Rapport" trykkede "skadeligt at bruge". Muligvis har TDC gjort noget???

Hej Maja.

Hvor er det herligt - man har et standpunkt til man ta'r et nyt Meget glad humørikon

Hvor ser jeg om jeg har IE 32 bit?

mvh

Muddi

p.s. har installeret Chrome, og den er hurtig.

Hej Muddi

Der skal vi have fat i sagkundskaben. Håber de vil svare. Jeg skal først hen og lede efter knapperne, og det kan jo være de bare kan ryste svaret ud af ærmet.

red. stavefejl

Hej Muddi

Må se om jeg kommer først.

Åben stifinder - Højreklik på denne computer -  egenskaber.

På vinduet der dukker op , står det et eller andet sted.

Omdømme 1

Rolig MajaH...

Det er ikke en konkurrence det her...

Man åbner internet explorer - vælger Hjælp øverst oppe i menulinjen - og vælger Om Internet Explorer... Der fremgår det hvilken version du kører på lige nu .... OBS - Alle 64 bit styresystemer (altså Windows) har begge versioner installeret... (altså hvis man HAR Internet Explorer installeret på sin computer - OG man har et 64 bit styresystem fra Microsoft, har man begge versioner..) Hvis man kun er indehaver af et 32 bit styresystem fra Microsoft, OG har Internet Explorer på sin computer, har man KUN 32 bit versionen... Så kan jeg vist ikke skære det mere ud i pap.... 

Hvis du ikke kan finde hjælp oppe i menulinjen - placerer du din musepil op i det grå felt foroven - højreklikker på din mus - og sætter flueben i punktet menulinje i den dialogboks der fremkommer..

CVX

Hej

Det ved jeg godt og det var heller ikke det jeg mente, men det sker jo at jeg er for langsom. Jeg skal jo først hen og finde knapperne og så skal jeg bagefter finde tasterne og så kunne det jo være jeg kom bagefter igen.Blinkende humørikon

Tak for din forklaring.

Omdømme 1

Forøvrigt .....

Har lige et spørgsmål til den her famøse TDC-sikkerhedspakke... Er den fra F-Secure ?  .. Har nemlig for et par år siden selv haft en sikkerhedspakke fra F-Secure (havde ikke TDC som udbyder på det tidspunkt..) og jeg erindrer ganske tydeligt, at den var lidt problematisk....

Nu ved jeg ikke hvad i giver for TDC's sikkerhedspakke i måneden - men det kunne være en mulighed, at undersøge markedet for andre mere velfungerende løsninger.. Synes der er en del der døjer med at den af og til giver lidt bøvs fra sig...

Prismæssigt kan andre producenter af sikkerhedsløsninger ofte godt være med, da deres pakker til i omegnen af 700 kr. ofte er til mere end 1 PC.. Så kan man dele den hen over flere af husstandens computere...

CVX

hej CVX

Er det mig du spørger? Hvis det er, så har jeg yousee-sikkerhedspakken, den er jeg utrolig glad for. jeg giver 40 kr. om måneden til 5 pc'er og ja den er også fra F-Secure. Jeg har en gang indstalleret TDC' pakken for en bekendt, du skal ikke sige det det nogen, men jeg havde lidt besvær med den. Det kan jo være det var fordi jeg kender yousee-pakken bedre. En anden bekendt har haft Bulgard, men det var vist heller ingen susses. Norton er rigtig god, den har jeg prøvet gratis  i et år, men den er kun på engelsk, så det er ikke mig.

Omdømme 3

TDC's sikkerhedspakke var tidligere baseret på Norman, - ikke at forveksle med Norton. I nyere tid er sikkerhedspakken baseret på software fra F-Secure og er ret identisk med den sikkerhedsløsning F-Secure tilbyder til Home-users. TDC's sikkerhedspakke er en all in one løsning, og koster 40 kr. pr. måned i abonnement, hvilket giver 480 kr. pr. år, som må anses for at være en konkurrencedygtig pris i forhold andre anerkendte udbydere.

En del andre udbydere, - eksempelvis Norton/Symantes som jeg bruger, giver licens til installation på i alt 3 computere, hvorimod TDC's licens gælder til 5 computere.

Mvh FN ;-)

Omdømme 3

PS: Set med mine øjne så synes jeg nu Norton ser vældig dansk ud. Blinkende humørikon

http://bildr.no/view/815005

Hej

Det gør den også i mine. Det var den første sikkerhedspakke jeg havde i 2000. Min søn installerede den. Om han så har installeret den forkerte version, ved jeg godt nok ikke.

Omdømme 1

Jaså...

Synes nok at mange af de kommentarer der er omkring TDC's sikkerhedspakke , lyder som dem der var til F-Secure dengang jeg havde det....

Ja, prisen på TDC pakken er rigtig god - og som det ofte er tilfældet, får man hvad hvad man betaler for...

Og af den grund har jeg valgt Norton 360 på min egen, og de 9 andre computere jeg servicerer i min familie og omgangskreds... Og må altså tilstå, at jeg indtil dato har haft "nada" problemer.. Det kører bare uden at jeg behøver at røre ved det overhovedet.. Og på ingen af de omtalte computere er der sluppet nogen form for virus eller andet ondsindet luskeri ind....

Så - det var vist en værre salgstale.. Det var nu ikke hensigten - men nærmere at fortælle, at man altså godt kan undgå bøvl med sit sikkerhedssystem - ved at vælge det rigtige... Lidt dyrt måske, men bestemt pengene værd....

Nå, det var jo egentlig ikke det den her tråd handlede om - et lille sidespring, affødt af at jeg så sikkerhedspakken + bøvl omtalt i et indlæg højere oppe.. Og at jeg havde set denne pakke omtalt i vendinger på andre tråde, der gjorde mig nysgerrig...

Vi stiller tilbage til studiet...

CVX

Hej CVX

Ja det er F-secure, og efterhånden er jeg ved at være tilfreds. Spørgsmålene i dag er "kun poppet op" fordi jeg har indstalleret Chrome.

Jeg havde Norton før, og den var jeg temmelig træt af.

Tak for alle de ggode svar.

mvh

Muddi

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8