Svar

Bulk-opdatering af licenser i PLAY?

Kan man opdatere samtlige rettigheder til de mange PLAY-sange på én gang?

Har fået ny pc, og har gemt alle numre på ekstern harddisk, og har nu flyttet dem ind på den nye pc's c-drive.

Jeg kan - når jeg er på internettet - godt få dem til at spille igen ved at trykke JA til at der hentes en opdatering. Det må være noget DRM, der hentes ind til den nye pc?

Jeg kan også godt få mine  numre til at spille i toget, hvor jeg ikke er på nettet, ved at afspille dem én for én mens jeg er koblet op på nettet.

Men det tager jo en krig at taste sig gennem dem alle - er der en nemmere måde, hvorpå man samlet og på én gan (bulk) kan opdatere alle rettigheder?

På forhånd tak!

mvh

Pedersen

icon

Bedste svar af Chriz 25 marts 2011, 11:22

Hey Pedersen

Det er desværre ikke muligt med en bulk-løsning i det nuværende setup. Men du kan nøjes med at hente de første 2-3 sec af en sang, så er licensen på plads.

DBH

C

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Hey Pedersen

Det er desværre ikke muligt med en bulk-løsning i det nuværende setup. Men du kan nøjes med at hente de første 2-3 sec af en sang, så er licensen på plads.

DBH

C

okay, det var ærgerligt. Det er et stort arbejde at hente alt ind igen.

Jeg er med på at man bare skal have den til at sige 'henter rettigheder', og når den er væk, kan man gå videre til næste sang. Men med mange hundrede numre er der til en god weekends arbejde Glad humørikon

Men tak.

Kan man ikke bare bryde DRM koden så kan de afspilles og brændes som alt andet musik

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg har ellers prøvet mange gange, at hvis man afspiller et par numre forskellige steder i afspilningslisten, og derefter hurtigt lukke for Windows Media Player, så kommer en ny box frem, hvor den står og opdaterer alle licenser. Det tager meget lang tid, men hvis man bruger Windows Media Player meget, burde den gerne hente dem automatisk i baggrunden til de andre numre, når bare du har indstillet WMP til at

"Hente Codecs Automatisk Fra Internettet"

1) Åbn WMP

2) Højreklik på bjælken med "bibliotek" osv.

3) Tryk på "flere indstillinger"

4) Gå ind under fanen "afspiller" og lav et kryds i boksen "Opret forbindelse til internettet)

5) Sæt desuden et kryds i "Hent codecs automatisk"

6) Og sæt "søg efter opdateringer" "til én gang om dagen"

NB: Du skal dog åbne WMP en gang om dagen, hvis du rent faktisk vil have, at den skal søge efter nye licenser.

Hej egon1948

"Kan man ikke bare bryde DRM koden så kan de afspilles og brændes som alt andet musik"

Der må være en grund til at TDC udsteder licenser. At bryde en kode kan vel ikke være helt lovligt.

Eller er der noget jeg har misforstået?

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

det er helt rigtig MajaH her slet ikke misforstået noget.

så længe at det er til eget forbrug må man gerne brænde sin musik, DVD fil også vidre, men med den hage at det er ulovligt at brude kopispærningen på filer. så er filerne beskyttet med en DRM licens må du ikke fjærne den licens.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints HeinrichP har modtaget fra andre medlemmer.

En omgåelse af tekniske foranstaltninger så som DRM-kopispærringer er ulovlige at omgå. Dvs. Du må godt prøve at rippe nummeret så DRM-spærringen stadig er der, men hvis du ikke kan afspille nummeret uden at omgå denne kopispærring bryder du loven.

Desuden ville enhver kopiering af TDCPLAY-filer ulovlig under alle omstændigheder, for det er kun SELVKØBTE dvd'er, musik osv. som du aktivt må kopiere til EGET FORBRUG.

TDCPLAY er noget du lejer. Du må heller ikke kopiere lejede film, pånær hvis du ikke har mulighed for at afspille dem via din dvd-afspiller. Så må du godt såfremt du umiddelbart derefter sletter kopien, da den hermed er ulovlig.

Så godtroende er de danske copyright-regler. Og nogle siger jo, at regler er til for at blive brudt. Jeg opfordrer hermed UDRTRYKKELIGT IKKE til at omgå loven, men OPFORDRER DERIMOD til, at danskerne begynder at gøre op med disse regler og få politikerne til at blive gjort opmærksomme på copyrightlovenes problemer.

Og hvis man ser på de unge i dag, så downloader langt de fleste ulovlige film fra nettet.

Omdømme 2

Ophavsretslovens §75c: 

§75c. Det er ikke tilladt uden samtykke fra rettighedshaveren at foretage omgåelse af effektive tekniske foranstaltninger.

(om man så må bryde ineffektive foranstaltninger, kan man så rejse spørgsmål og -tvivl omkring Meget glad humørikon

Men som jeg nu citerer fra en anden side på nettet:

Ophavsretslovens §75c, der ligger bag er tæt på at være det værste lovsjusk det er muligt at begå som kulturminister. 

@HeinrichP

Hvilken side er det du citerer fra?

Omdømme 2

version2.dk

http://www.version2.dk/artikel/9044-stjael-din-musik#headline26533

har opdateret min pc, og er træt af TDC oldnordiske sikkerhedssystem, så jeg har taget konsekvensen og kørt 4,8 Gbite musik igennem XXXXXXX og dermed fjernet alt sikkerhed.

Jeg har fjernet navn på program som er nævnt. Fordi jeg opfatter det som en vejledning til ulovligheder. Samtidig vil jeg huske brugerne af forum på, at CODA, enhver pladeselskabsdirektør, Anti Pirat Gruppen, eller de musikkere, som han stjæler fra, kan læse med på dette forum. Det er altså ikke et specielt smart statement som "sniper" kommer med her, da TDC er forpligtet til at give oplysninger om rigtigt navn og adresse videre, såfremt der kommer en kendelse.

Samtidig har "sniper" andet sted startet en tråd, hvor han fortæller at det altså bare ikke virker for ham det her PLAY:

/t5/Mit-TDC/TDC-Play/m-p/41413

Måske fordi han har pillet i disse rettigheder?

Jeg skal også gøre opmærksom på, at vi ikke vil have ulovlige vejledninger her på forum og hvis der kommer gentagne tilfælde, vil det kunne medføre bortvisning.

Hilsen Patrick, Forum Moderator...

Omdømme 2

Hvad er det for en oldnordisk løsning du her snakker om??

Hvis det er DRM, så er det skam ikke noget TDC har opfundet, men et krav som DE OLDNORDISKE PLADESELSKABER sætter til TDC at putte denne oldverdensiske form for kopispærring på musiknumrene. Man kan gøre det samme med mp3-filer, men uden strikse regler.

Fx kan man både kopiere og brænde sine mp3-filer købt på iTunes store et begrænset antal gange, men hvis man giver det videre, er der en automatisk sporingsfunktion, som sender besked et eller andet sted hen, og fortæller, at musiknumret befinder sig det forkerte sted (fx på en server på internettet)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)