Bugs i TDC Play til iPhone

Så er den stadig gal. Efter at have ventet så længe på en opdatering havde jeg regnet med færre bugs.

Rettet er heldigvis at Play ikke pausede musikken når man trak stikket til hovedtelefonerne ud. Så vidt så godt.

Afspildning af musikken er dog et større kapitel.

For det første, hvorfor ryger alt jeg vælger i playlisten? Hvis jeg vælger at afspille et album, hvorfor bliver det så sat ind midt i den eksisterende playliste, hvor jeg var i gang med at lytte? Jeg er vandt til at bruge CD'er og iPod, og her er et album ret afgrænset. Når det er færdigt skal jeg tage stilling til hvad jeg så vil høre - musikken fortsætter ikke bare med hvad jeg nu var i gang med at høre før jeg satte albummet på.

Så er der selve bug'sne i afspildningen. Efter at Play har kørt i noget tid, har det en dårlig vane med at stoppe afspildningen når en sang er færdig. Logger jeg ind på telefonen igen så fortsætter afspilningen oftest, men ind imellem må jeg lige sørge for at Play har fokus.

Andre gange stopper Play med at spille så snart jeg slukker skærmen eller det mister fokus hvis jeg skifter til en anden app.

Og så er der problemet med at fortsætte fra hvor jeg var nået til da stikket røg ud, jeg modtog et opkald eller jeg pausede musikken. I de tilfælde starter sangen forfra i stedet for at fortsætte fra hvor der blev gjort pause. Det er ikke hver gang, men optræder efter jeg har brugt Play i noget tid.

Ovenstående kan afhjælpes - for en tid - ved at lukke Play og starte den igen. Så mister man naturligvis hvor man er - ikke bare i en sang - man starter helt i toppen af playlisten igen. Det ville være fedt hvis Play kunne genoptage afspildning fra hvor den var nået til inden den blev lukket.

Så er der problemet med at alle favoritter optræder i én lang liste. Hvad gør jeg når jeg har mere end bare 100 sange på den liste? Benytter jeg favoritter bare en smule som jeg regner med det var tiltænkt, ja så har jeg meget hurtigt tusindvis af sange på den liste - og så er den uoverskuelig.

Hvorfor giver en søgning på fun. ikke noget brugbart resultat? Det er jo tydeligvis navnet på en gruppe som jeg kan finde ved at søge på 'Aim and Ignite' og vælge Albums (Sange er forudvalgt selvom der ingen resultater er, mens der er resultat for Albums).

Og det bringer os så over i jeres mystiske rettigheder og mangel på samme. Hvorfor kan jeg ikke finde fun.s nyeste album Some Nights? Jeg kan finde deres første single 'We Are Young', men ikke resten af albummet.

Og i øvrigt,  når jeg lytter til en kunstner, hvordan kommer jeg så over på selve kunstneren og ser hvad I ellers har med dem?

Nå, det var så min galde for denne gang. Jeg håber ikke det var alt for demotiverende - alt taget i betragtning så har I et godt produkt, der bare er irriterende at bruge pga. ovenstående.

Mvh

Thomas

7 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Chriz har modtaget fra andre medlemmer.

Hey Thomas

Tak for din tilbagemelding. Jeg har sammenfattet del svar til dig. Forudsætningen er at det er Mit TDC app vi taler om.

Afspilningsliste og playlister: Det er en feature, således du ikke sletter den musik du afspiller, blot fordi du har tilføjet mere materiale til listen.

Optagelse af afspilning ved modtagelse af opkald: Under indstillinger kan du stille på pause mode, således at du kun anvender mobilens indstillinger.

Søgning: Jeg finder fun. ved søgningen. VI anbefaler at du laver en kombineret søgning (albumtitel og kunstner og dele heraf) for at få et hurtigere resultat.

DBH

C

> Afspilningsliste og playlister
Fair nok, det er jeres valg. Jeg synes bare det passer dårligt til det eksisterende koncept af playlister, der normalt er noget man vælger at oprette.

> Optagelse af afspilning ved modtagelse af opkald
Hvad hedder den indstilling? Pt. har jeg slået følgende til: Logget ind, Husk mit login, Automatisk oprydning, Dvaletilstand. HomeDisk parring er slået fra. Og så er der ikke flere ON/OFF indstillinger.
I øvrigt, hvis det er et indstilling, hvorfor er det så ikke altid at sangen starter forfra, og det hjælper at genstarte app'en (som jeg også beskrev i mit første indlæg)?

> Søgning
Hmm. Nu bliver det lidt fyldigt.
Lad os starte på jeres hjemmeside. Søg på 'fun.' og klik på fun. i det præsenterede søgeresultat.
Moulin Roug, Caramba og Final Curtain er _ikke_ albums udgivet af fun. Det samme gælder 13 af de andre listede albums. fun.'s album Aim and Ignite, står opført to gange på side to (til enten 59 eller 79 kr.). Deres nyeste album Some Nights, har TDC Play tilsyneladende ikke rettigheder til.

Så her lykkedes det så at finde det ønskede - vurder selv om det var en success.
Så hopper vi over på app'en. Søger jeg f.eks. på Blur, står Blur listet øverst under Sange, Albums og Kunstnere. Så søger jeg på fun. Så er der ingen fun. sange på listen over sange, og ingen fun. albummer på listen over albummer. Fair nok. Det er sikkert en feature. Under kunstnere står fun. øverst. Hurra! Så vælger jeg fun., og så væltede korthuset igen. Jeg vil hverken høre Irish Rhapsody eller Kalinka.
Så søger jeg på Aim and Ignite, og bingo, så var der bid. Så undres jeg dog over hvorfor Sange og Kunstnere er tomme. Det er de jo ikke hvis jeg f.eks. søger på Parklife (Blur igen).
Så nu kan jeg ganske rigtigt finde Aim and Ignite af fun.

Mvh
Thomas

Omdømme 2

Hey Thomas

Søgning: se det var en rigtig god beskrivelse. Som du allerede har erfaret så sker der fejl i sammensmeltingnen af kunstnernavne - og Fun And Easy Band by Marc Reif er ikke det samme som fun. Den gode nyhed er at det er en fejl som er hurtig at få rettet igen.

Indstillinger: det er 'dvaletilstanden' du skal se på.

DBH

C

Omdømme 2

Opfølgning: fun. er nu adskilt fra de øvrige artister: http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewartist&artistid=15727093

god mandag

C

Takker :-) 

I øvrigt, hvorfor optræder Aim and Ignite to gange?

Thomas

Hej Chriz

> Indstillinger: det er 'dvaletilstanden' du skal se på.

Uanset om jeg slår dvaletilstand til eller fra, så laver Play det nummer med at stoppe afspildningen, når skærmen slukker eller Play minimeres. Bemærk, det sker kun efter noget tid, og det hjælper _hver_gang_ at dræbe Play på den hårde måde og starte forfra. Lyder det ikke mere som en bug? Nå, nej det er designet sådan ;-)

Thomas

Jeg skiftede for nyligt over til at bruge tdc play gennem mit tdc, da jeg læste at den så ville opdatere forsiden med populære numre etc. I den almindelige tdc play app kan man kun gå af app'en og sende en sms, bruge andre apps etc., men når jeg bruger play gennem mit tdc stopper musikken med at spille hver gang jeg ikke er inde i app'en, altså hvis jeg skal sende en sms eller lignende.

Er der nogen løsning på dette??

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P