Svar

Brug af anden router end TDCs

• Deltager
  • 1 kommentar
Jeg bruger TDC Home Trio - og dermed den leverede TDC router. Jeg har problemer med TDC-routerens  signalstyrken (-50 dBm) som jeg føler er for svagt. Mit 3-mobilmodem har en bedre signalstyrke (-30 dBm). Jeg vil derfor gerne erstatte TDC-routeren med min egen D-LInk-router (DIR 635), som har en væsentlig bedre signalstyrke. Kan jeg blot erstatte TDC-routeren med min D-Link-router og forvente, at såvel min netadgang som mine fjernsyn virker optimalt?

icon

Bedste svar af Martin12 26 september 2010, 13:40

Hej OlVi

Mange tak for dit indlæg på TDC Forum.

Du kan finde svaret omkring ekstern router via dette link: 

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25282

Håber dette svarer på dit spørgsmål, ellers er du velkommen til at skrive herinde igen.

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum Moderator

Se original

3 Kommentarer

Hej OlVi

Jeg er også Home Trio-kunde, fra dengang man ikke fik en router medleveret, bare 2 udgange på boxen. Teknikeren (lærling) sagde at jeg sagtens kunne benytte min gamle Netgear-router, men at han først skulle lave installationen færdig.

Han fik en halv time tilovers, (da jeg bad ham om at stoppe med at forsøge at sætte det nye modem fast i gipsvæggen med slagboremaskine/rawplugs) og han tilbød at tilslutte routeren.

Efter 20 minutter opgav han, og da svenden kom for at hente ham, fik jeg den besked, at jeg skulle købe en Switch, og at jeg kun kunne tilslutte 2 pc'er samtidig.

Denne løsning kørte vi med i et par uger, men da vi ofte har 3 pc'er tilsluttet samtidig, købte jeg en ny Netgear-router, tilsluttede den og fulgte trin for trin-manualen, og vupti, det virker fint den dag i dag, med 3 pc'er og tv tændt saamtidig. (Her spilles ikke, den største belastning er hentning af musik fra biblioteket og korrespondance med billedfiler.

Det er "kabelnetværk" vi bruger, men det gør jo ikke den store forskel.

Mvh. Knud

Hej Knud.

Tak for dit svar - en historie med lykkelig udgang. Mit problem er bare, at jeg har prøvet med min D-Link DIR-635 - men med ulykkelig udgang. Jeg kan sagtens "fange" routeren, men kan ikke få den til at gå på nettet. Jeg har prøvet med både automatisk og med manuel opsætning - derfor min usikkerhed overfor at bruge anden router, end TDCs. Der er åbenbart ikke andet for, end jeg må på den igen og bruge endnu en aften på sagen.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej OlVi

Mange tak for dit indlæg på TDC Forum.

Du kan finde svaret omkring ekstern router via dette link: 

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=25282

Håber dette svarer på dit spørgsmål, ellers er du velkommen til at skrive herinde igen.

Venlig hilsen

Martin

TDC Forum Moderator

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8