Bredbåndstelefoni - TDC HomeBox og multistik

Hej,

Jeg har lidt problemer med at få mit bredbåndstelefoni til at virke med TDC HomeBox og multistik. Jeg har sat kablet med de grå stik i multistikkets udtag og i porten xDsl porten på TDC HomeBox som angivet i opsætningsvejledningen. Efter boksen er startet op er indikatoren får både internet og telefoni tændt, men der kommer ingen klartone, når røret bliver løftet (telefonen er sat i multistikkets trebens-udtag). Sætter jeg telefonen direkte til boksen, kommer der en klartone.

- Men var det ikke meningen, at man med et multistik kunne bruge telefonerne sat i et almindeligt telefonstik? Jeg har selv prøvet at lave et kabel, hvor jeg har splittet det, så der både sættes et stik i xDsl og Line 1 porten på boksen (ligesom det gamle Y-stik man fik med TDC Box) - herefter virker mine telefoner. Kablet er dog ikke isoleret, så der kommer lidt støj på telefonen.

Nogle idéer?

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

I princippet har du ret. Det skulle virke.

Gennem tiden har jeg dog ved selvsyn været udefor flere tilfælde, hvor der har været "gør-det-selv" folk i dåserne. Jeg har ikke noget mod "gør-det-selv" - men det er desværre ikke dem alle der har været helt klar over hvad de har lavet.

Mit bud er derfor at dåsen ikke er kablet rigtig.

Når det virker at du sætter telefonen til direkte på boksen - så må man jo antage at alt fungerer korrekt til og med homeboxen. Du er selv på rette vej med din "løsning". Men det er nu ikke fordi ledningen ikke er isoleret at der er støj. Telefoninstallationer er ikke skærmede. At de nok burde være det - set er jo så en anden sag :-) Umiddelbart vil jeg gætte på at din "løsning" bare ikke er samlet godt nok. Hvis du har mulighed for at lodde den, skrue den sammen eller på anden måde gøre den stabil - hvad sker der så?

Alternativt må du fejlmelde multistikket - men det koster nok et montørbesøg....

Vh

peter

Hej Peter,

Tak for dit svar.

Jeg ringede til Support i går og de kunne ikke se, at der overhovedet skulle være et multistik på adressen. Men det er et som deres tekniker satte op tilbage i 2004, da jeg fik bredbånd hos TDC. Og ja, han sagde også, at det nok var nødvendigt at sende en tekniker ud - men at jeg ville blive faktureret kr. 1.000,- hvis der ikke var fejl på stikket.

Endvidere sagde de hos Support, at jeg ikke kunne anvende det telefonstik, hvor multistikket er - kun de øvrige stik - men det er jo ikke sådan, at de har forklaret det i installationsvejledningen. Prøvede at sætte telefonen til i et andet stik, men det virkede heller ikke.

Jeg synes at kunne huske, at jeg engang har læst, at B&O telefoner kræver mere spænding end andre typer telefoner. Så måske det kan skyldes problemet (har desværre ingen andre telefoner at teste med). Jeg spurgte ham hos Support og han sagde at det nok var derfor - i virkeligheden tror jeg ikke, at han vidste særlig meget og i stedet for at sige, at han var i tvivl, sagde han at det helt sikkert var derfor.

Tror bare at jeg må fortsætte med det hjemmelavede Y-kabel. Desværre kan jeg ikke lodde det eller lignende, da det er et netværkskabel, hvor jeg har sat stikkene på med en crimptang.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Den der med B&O har jeg også hørt før.... Det er en skrøne.

Telefoner fungerer på samme spændinger og de har samme (bort set fra produktionstolerencer) indre modstand. B&O modellerne udmærker sig så ved at have en betydelig bedre lydkvalitet end meget af det andet bras der findes - men det er en helt anden snak....

Jeg har i det øvrigt selv haft en B&O kørende på en bredbåndsinstallation uden problemer i årevis.

Det der med at du ikke kan anvende stikket ved multistikket - det er naturligvis heller ikke korrekt. Hvis dine stik virkede med PSTN telefoni - så er de parallelkoblede. Det betyder også at enten virker de alle eller også virker ingen af dem. Det anbefales dog at man højest forbinder tre telefoner.

Har du haft stikket ude og kigge på de ledninger der er i det?

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)