Bredbåndshastighed.. Hvad skal jeg tro på?

Hej folkens.

I Mandags ringede jeg ind til TDC kundeservice for at høre om de kan levere 20/1 mbit. til Dragør.

(nuværende hastighed er 8 mbit.)

Hjemme hos mig har vi en TDC Hometrio løsning, og det er ikke muligt at optage på TDC boxen og bruge pc samtidig. Optagelserne sluger nemt 5 mbit. og så skal resten af huset dækkes ind med 2 mbit, hvilket slet ikke går.

Manden jeg snakkede med sagde at De maksimalt kunne levere 16-17 mbit. hvilket er fint for mig, da TDC i forvejen dækeker ad helved til i Dragør.

Jeg beslutede mig så for, at skifte til en 20/1 hastighed, så jeg ville få 16-17 mbit. Tdc-Manden fortalte, at hastigheden ville være sat op onsdag eftermiddag, og at vi ville få en sms når det var gjort.  Torsdag eftermiddag havde jeg endnu ikke modtaget nogen sms, eller højere hastighed. Da jeg ringede til tdcs kundeservice for at høre hvad der var gået galt, fik jeg at vide, at ordren var annuleret, da de max kan levere 8 mbit.  i Dragør.

Mine spørgsmål er: Hvilken suporter skal jeg tro på?

og kan det virkelig passe at tdc maksimalt leverer 8 mbit. Til Dragør som ligger 8 km fra rådhuspladsen i indre københavn?

Mvh Kim.[i]

7 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

jeg driller lige lidt.

hvor langt du bor fra rådhuspladsen har ikke noget med det at gøre, jeg bor selv ca 200km fra rådhuspladsen og jeg kan få 20 megabit.

nå nu skal jeg nok være seriøs,

du kan rolig stole på at du ikke kan få mere end 10 megabit, hvilken hastighed du kan få afhænger af mange ting, men den ting som TDC kan side at se er hvorlangt du har til den nærmste central, for at kunne få 20 megabit må du ikke bo mere end 2 kilometer fra centralen, og jo længere væk du komme jo lavere forbindelse kan du få, der til kommer standen af kabler osv.

Det er rigtigt at TDC gennem lang tid har kørt kampagne med blandt andet op til 20 mbit i Dragør og homeduo/trio. Har selv haft problemet i 5 år nu og måtte gå tilbage til gammeldags løsning med en indgang til sin ting( bredbånd og telefoni) De kan ikke levere i Dragør og max 8 mbit er generelt næsten det de kan levere hvis du er heldig. Bemærk din regning om de opkræver for de 20 mbit, de har en tendens til at opkræve det man har bestilt også selv om de ikke kan levere.

Har været ude for en tilsvarende hændelse, hvor jeg kontaktende kundeservice for at høre om jeg kunne få en højere hastighed end de 8/2 Mbit jeg har idag, jeg fik da oplyst at jeg kunne få 20/2 Mbit, som jeg bestilte med det samme, det ville dog kræve et tekniker besøg.

På dagen hvor TDC skulle levere forbindelsen tager jeg en feriedag for at være hjemme når teknikeren kommer, teknikeren kommer midt på eftermiddagen, hans første kommentar da han kommer ind af døren, er at han ikke tror det kommer til at køre, en bemærkning han havde fuldkommen ret i, efter ændring at forbindelsen kunne den holde 4/1 Mbit.

Efterfølgende har jeg af TDC fået oplyst at de ikke har nogle aktuelle planer for udbygning af nettet med fremskudte DSLAM her i området, selvom jeg bor under 200 m fra et kompleks bestående af 5 kobber fordelingsskabe og 2 fiberfordelingsskabe.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

hvis det først har været opdaget da teknikeren kom på besøg ligger problemet ikke i hvorlangt du bor fra centralen.

Jeg ville gætte på udfra hvad du beskriver at du har et ældre hus med gamle telefon instalationer, hvis det er til fældet kan det løses med at få lagt nye telefon kabler ind, jeg ved godt det er dyrt og jeg synes derfor ikke det er noget du skal prøve før du har fået bekræftet et det er det der er problemet

den historie med længete til centralen er for lang den har jeg fået fra tdc i snart 5 år nu
og jeg hørte fra en tdc medarbejder at de ville oprette min centraler så der ikke var så langt
til centralen men de kom aldrig så jeg har det samme  problem  i dag .
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

TDC er et meeeeeget stort firma. Den ene hånd ved ikke hvad den anden gør....

Af og til ringer der er servicemedarbejder (læs sælger) og spørger om jeg da ikke skal have mere hastighed. Nogle gange skriver de også til mig. Hver gang melder jeg tilbage at ca 3Mb jo ikke er meget - så jeg vil meget gerne have mere hastighed. Derefter sender man en ordrebekræftelse om at ordren vil blive udført den og den dag inden kl. 16 - og at jeg i det øvrigt ikke behøver at være hjemme. På selve dagen - eller sågar dagen før - sender man så en mail om at ordren er annulleret af tekniske årsager. Samtidig oplyser man at man hele tiden udbygger muligheden for mere hastighed - og at jeg nok snart kommer med. Det har man lovet nu i mere end seks år.....

Så din oplevelse er absolut ikke enestående.

Vh

Peter

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)