Bredbåndshastighed

For nogen tid siden fik jeg HomeTrio og forboblede samtidig min hastighed fra 10/1 til 20/2 - teoretisk set altså, for hverken up- eller downloadhastigheden er blevet bare den mindste smule hurtigere (7,75/1,17). Kan det virkelig passe? Er der nogen, der har lignende erfaringer?

5 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints FN1_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Der er masser der har lignende erfaringer, - og ja, det kan godt passe.

Jeg har (burde ha') en 20/2 forbindelse, men i realiteten har jeg kun en 13/1 forbindelse.

Mvh FN ;-)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Stephen1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Mischamies

Din uploadhastighed må da være blevet højere, for det er usandsynligt, at du har kunnet måle en uploadhastighed på 1,17 med en 10/1 forbindelse.

Du skal også huske på, at med HomeTrio, så reserveres en hel del af din hastighed til TV-forbindelsen, når denne er i brug - specielt hvis du både ser og optager TV samtidig.

Mvh Stephen

Hvis du har en TDC HomeBox, er den mest præcise metode til at se hvilken hastighed du har, at logge ind i HomeBoxen og se hvilken hastighed den modtager. Hastigheden du måler på computeren vil altid være afhængig af hvilket udstyr der er koblet til HomeBoxen, og hvorledes dette er koblet til (trådløs/kabel)

1. Åbn din browser (f.eks. Internet Explorer) og skriv 192.168.1.1 i adressefeltet.

2. Tryk på Enter for at åbne routerens konfigurationsmenu

3. Indtast admin i feltet Brugernavn
Har du endnu ikke oprettet dit eget password, skal du lade feltet Password være blankt
4. Klik på Ikon til konfiguration for at logge ind i konfigurationsmenuen

5. Klik på Avanceret og derunder ADSL statistik (se screendump herunder)

Se din hastighed

(Hvis nogen har en TDC Box, er i velkommen til at supplere med en guide til hvorledes hastigheden ses på denne)

EDIT: Desuden skal det siges, at selvom man har et abonnement der hedder op til 20/2, vil ens hastighed altid være afhængig af hvor langt væk fra centralen man bor, og dermed hvilken hastighed der kan leveres. 

Det kan desværre ikke lade sig gøre - kommer op med login fejl.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Jeg tror det er vigtigt at vi lige slår fast at på en hometrio er der ikke flex hastighed.

Det eneste der kan få en hastighed til at varierer på hometrio er forbrug på linien ( TV / Surf).

Havde man forsøgt et klemme max ud af linien er resultatet et ubrugeligt tv-signal.

Hvad har du egentlig af udstyr tdcbox/homebox/4-ports modem ?

mvh

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P