Bredbånds og TV forening?

I Sverige og også her i landet har man stor succes med at danne EL-foreninger, som man kan blive medlem af. Når man så er tilstrækkelig mange medlemmer afholdes der auktion blandt EL-selskaberne, hvor lavestbydende EL-selskab får de mange kunder der er i foreningen. Kunne man forestille sig noget lignende kunne lade sig gøre med Internet/TV-udbydere? 

5 Kommentarer

Hej Rigor_Mortis

Nu ved jeg ikke rigtig, om det er fordi du vil have en debat, eller det er et  forslag du stiller til TDC. Hvis du har flere gode forslag "i ærmet" kan du med fordel skrive dem i kategorien: Forslag & Idéer - så er der meget større change for, at de rette personer i TDC ser dem.

Om dit forslag kan blive aktuelt. Hmmm. Jeg ved fra en jeg kender i et el-selvskab, at det er meget få kroner der er at spare, ved at skifte el-leverandør. Der er nok heller ikke så mange måder vi får el ind i vores huse på, og så er det måske nemmere at lave sådanne sammenslutninger. Personlig, tror jeg der er for mange forskællige systemer til, at de store selvskaber kan blive enige om sådan noget.

Har du eller andre en ide til hvordan det kunne prakticeres, kunne det da være interesant at læse om det. Det er da engang imellem "de store kanoner" får nogle ideer af os der er nede på gulvet.

Hej MajaH

Beklager, men havde ikke set katerogien "Forslag og Idéer."

Mit indlæg var heller ikke rettet mod TDC da jeg ikke tror idéen er i deres interesse, men mere mod TDCs kunder som debaterer her, for at høre om nogen kendte til mulighederne vedrørende det at danne en forening og holde en auktion blandt udbyderne. 

Personligt modtager jeg TV og Internet via telefonstikket og jeg går da ud fra at jeg ikke er alene om det. Er kobberet ikke frit?

Hej igen

Alt forladt Blinkende humørikon

Alle ideer modtages med kyshånd, hvis det betyder vi kan slippe med billigere regninger.

Jeg ved faktisk ikke om kobberet er frit. Jeg bruger kabel tv og er youseekunde. Men der er vel kun Yousee der bruger det kabelnet, eller hva?

Redigeret tilført:

Stillet et par spørgsmål desangående i Yousee-forum .

Idéen er god, men problemet er at skift mellem forskellige selskaber tager tid, det tog næsten 1.5 månede, før jeg kunne få Fullrate på min TDC fastnet. Det er jo lang tid at stå uden bredbånd, hvis man forstiller sig at en anden udbyder end den man lige har, går ind og byder lavere.

Jeg ved så ikke om man kunne lave en aftale, med en glidende overgang. Men det tror jeg bare ikke er muligt, udbyderne har ikke fælles kundesystemer.

Hej

Til orientering:

Det ser ud til at Rigor_Mortis har oprettet to ens tråde, og at den modsvarende tråd indeholder en accepteret løsning. Svaret fra Ewa3210 - postet 9. jan. 2012, kan læses her: /t5/Tv/TV-Bredb%C3%A5nds-Forening/m-p/72687#M4004

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)