Bredbånd - urelmæssig afbrydelse til internettet

• rwe
  • 0 kommentarer
Jeg bliver smidt af netforbindelsen på uforklarlige tidspunkter. Jeg kan være koblet på internettet i op til en time, hvorefter jeg pludselig ikke længere kan få kontakt til internettet. Andre gange går der måske fem minutter, så kan jeg ikke få kontakt. Ovennævnte sker med forskellige bærbare pc'ere (fire forskellige). Ifølge pc'eren er der fin forbindelse til routeren og der er lys i modemet, der er tilsluttet efter routeren (det som TDC har sat op til bredbåndet).

For at få kontakt til internettet, er jeg nødt til at slukke for modem og router, og når det er oppe at køre igen, kan jeg få forbindelse til internettet. Jeg har skiftet router og problemet er der stadig.

Hvem ved hvad problemet kan være?

17 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints CVX har modtaget fra andre medlemmer.

Hej der..

Har helt det samme problem - og har haft det i flere år.. Dog virker mit i flere dage, for så pludselig at gå ned.. Så slukker jeg for routeren - tænder igen - og så er der net et par dage igen...

Jeg kender ikke den helt korrekte løsning (da jeg stadig bøvler) men er ret overbevist om at det er routeren der er synderen...

Routeren sidder jo på den primære IP-adresse, og uddeler derefter interne IP-adresser til alle brugere på det interne net... Eksempelvis hedder den IP du fået at din udbyder f.eks 11.222.333.44 (tænkt eksempel) men den kan i jo ikke alle have, så routeren laver nye interne IP adresser som f.eks 111.222.3.XXX, hvor "X" 'erne er et fortfølgende serienummer, startende på min router med 100, så 101 osv...

Nogen gange går der så måske ged i denne interne IP fordeling... Ved faktisk ikke hvorfor - Måske når din udbyder skifter din dynamiske IP adresse ??!! Måske det kørte mere stabilt såfremt man havde statisk IP ?

Faktum er, at du ikke er selv med dit problem - Jeg er her også med det samme problem, i et stykke tid endnu... Skifter udbyder her om en 3 ugers tid - og så ryger min gamle router ad H...... til...

Måske Nogen har en mere teknisk forklaring på hvorfor og hvordan ??

CVX

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Prøv lige næste gang at undlade at slukke for modem og se om det gør en forskel kun at slukke for routeren. Nogle router kan have et problem med at de kan løbe tør for kapacitet.

Omdømme 2

Hvilken router har du på nu?

Hej CVX.

Tak for dit svar. Ked af at høre, at du også må bøvle med sådan et problem, for ih hvor er det irriterende. Jeg undrer mig dog over, at problemet også var tilstede med min gamle router. Så købte jeg en ny, i håb om, at det ville løse problemet. Men efter at jeg har sat den nye router (Netgear WNR2000 v3) til, er problemet der stadig. Om det er noget jeg bilder mig ind ved jeg ikke, men jeg synes, der går længere mellem "udfaldet" på den nye router. Men problemet er der dog stadig.

rwe

Hej jk44.

Jeg har prøvet kun at slukke for modemet. Det har desværre ikke være en løsning, der virkede. Jeg har dog forsøgt at slukke

Hej jk44.

Jeg vil forsøge dit forslag næste gang den "falder ud". I øvrigt er min router en Netgear WNR2000 v3.

Jeg vender tilbage...

rwe

Omdømme 1

Hmm..

Det var da træls - Slet ingen der ved om min "teori" holder vand ? Har som sagt haft det problem siden jeg skiftede til TDC for et par år siden, og samtidig fik en router ind i systemet... Måske en officiel forklaring på hvorfor og hvordan fra TDC kunne fremskaffes (såfremt en sådan findes) TDC har da et hav af teknikere på lønningslisten - Nogle af dem må da vide hvad der er virkning (ja den kender vi jo så...) og hvad der er årsag... 

Mvh. CVX

Omdømme 2

Hej CVX

Hvad hastighed kører du med ( tag lige en hastighedstest samtidig)

Omdømme 1

Hey jk44

Nu er det jo nok ikke uden grund at du spørger ind til min hastighed (selvom jeg ikke lige ser sammenhængen)

Men jeg betaler for en 20/1 forbindelse hos TDC - men får (så godtnok ikke direkte, men bag routeren) 10,81/0,83 ... (Thank you Tee Dee Cee...)

Hvorfor mon min hastighed skulle ha betydning, i forbindelse med at min router med jævne mellemrum opgiver ånden - og skal startes med en Defibrillator...

En yderligere gene er, at jeg kører portforwarding på 2 af computerne - og hver gang man skal gi routeren en teknisk død, skifter de interne IP'er... Så skal man ind og ændre de pågældende computeres nye IP'er til de pågældende Portforwards... Træls..

Der er yderligere ingen sammenhæng mellem udfaldene - Nogen gange gør den det ikke i en uge - og så kan den til tider skulle termineres adskillige gange på en aften...

Vil for klarificeringens skyld oplyse, at kun mit modem er fra TDC - Min router er en Phillips SNB5600... Kører godt (når den kører) ...

CVX

Omdømme 2

Hej CVX

Der var helt klart en grund, Den hastighed du har hedder max 20 min 10. Du kan kun lige kører minimum og derfor er din linie stærkt presset. Jeg vil anbefale dig at få den sat ned til 10mb. Du skal nok ikke regne med at det bliver bedre med en anden udbyder hvis det er på kobber. Når en linie er presset skal data sendes flere gange fordi at der er fejl på datapakkerne. Der kan dermed nemt opstå timeout.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Hvis du kører trådløs på dine PC'er kan du prøve at skifte kanal på din router. Der er ofte andre netværk i nærheden der kan gå ind og skabe forstyrrelser.

Omdømme 1

Javel ja...

Skægt at TDC ikke nævnte noget om det, da jeg skiftede fra en langsommere (husker ikke lige om det var 5 eller 10) til 20/1 her for godt et år siden... Nå, de var vel næppe utilfredse med at få flere penge, for omtrent den samme ydelse...

Så har altså haft en langsommere hastighed, men der var nu også bøvl dengang.. Men husker ikke om det var helt så slemt... Har også fået flere computere på siden da..

Anyway - Det er ikke kobber jeg skifter til, men min Antenneforening (skal ski nok være noget bøvl der også, af en eller anden art.. Hmm..)

Så problemet med routeren er da om ikke andet elimineret - Men tak for svar, så fik jeg da en forklaring - selvom den ikke hjalp ret meget (af flere grunde..)

Mvh. CVX

Omdømme 2

Det er jo med en garanteret minimum man køber hastighed. Desværre, så er det ikke altid at man kan køre den hastighed tdc forventer. Men der kan jo også være udefra kommende støj der er i det område eller dit hus som forstyrrer linien. Nu skal du jo skifte alligevel men ellers ville jeg nok have fejlmeldt den noget før hvis den altid har kørt dårligt.

Hej jk44.

Så opstod problemet igen. Jeg fulgte dit råd og slukkede kun for routeren. Og nu virker forbindelsen igen. Men jeg kiggede på mit modem inden jeg slukkede for routeren. Normalt lyser fire grønne dioder. Power, Ethernet, DSL og Internet. Nu hvor forbindelsen var røget lyste Internet ikke. Jeg har dog stadig forbindelse til routeren, hvad jeg umiddelbart kan se på min PC. Kan det være rigtigt at man i tide og utide skal genstarte routeren?

rwe

Omdømme 2

Du har problemer når din ip på nettet skal fornyes, det kan enten være din router der har problemer med at hente den nye eller også er der problmer med at få en fra tdc. Når der virker bare du genstarter din router virker det som om at det er din router der ikke fornyer den rigtigt. Et dhcp lease ved tdc er på 2 timer og derfor skal den kunne hente ipadresse med det interval

Omdømme 2

Har du evt mulig for en dagstid at køre uden router ?

Hej jk44.

Tænker du på at jeg skulle køre en dags tid med kabel-forbindelse? Ja, det kunne være jeg skulle prøve det for at se, om der stadig opstår forstyrrelser. Hvis der gør, må jeg formode, at det er modemet den er gal med.

rwe

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P