En bredbånd indgang to e-mail adresser

Vi har en bredbånds indgang og 2 e-mail adresser. Hvordan får jeg indkomne mail i den

rigtige e-mail adresse??

15 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

du skal søre for de mails du vil have i din på din ene email blever sendt til den email.

ex.

Den ene email, noget@privat.dk og den andet nogetandet@privat.dk

så vil mails sendt til noget@prvat.dk komme i indbakken til noget@privat.dk

hvis nogetandet@privat.dk emais også kommer i samme indbakke er det det man kalder et alias og noget@privat.dk og nogetandet@privat.dk er den samme email.

det det tilfælde skal du slette aliaset og oprette en email istedet.

Har nu kæmpet med dette problem i snart 4 måneder og ingen af de foreslåede løsninger virker. TDC henviser til de såkaldte meddelelsesregler i f. eks. Outlook Express, men uanset hvilke af forslagene man bruger, så ender det i det rene kaos hvergang. Nogen gange kører det hele i ring så den ene adresse modtager 75 mails og den anden får de samme mails i "Slettet post". Det er simpelthen for ringe af TDC at man ikke kan give en ordentlig support på dette problem. Vores abonnement indgår i TDC Home Trio og det er jo heller ikke en billig løsning, så man må håbe at TDC snart vil engagere sig i dette problem.

TDC angiver grunden til problemet at de to mailadresser refererer til samme kundenummer. Det er en rigtig lam undskyldning. Så må man oprette et andet kundenummer evt. med bogstavet A til slut eller finde en anden løsning. TDC må jo anses for at have eksperter på dette område og jeg nægter at tro at man ikke kan tilbyde os brugere en mere brugbar løsning. Ellers bliver det snart "Hotmail.com" eller "GMail.com" - for detteher er for ringe TDC. 

Undskyld men for mig ligner det svar det rene volapyk. :-)

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Joergen-2650 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej gamlepeter

Der er tale om et kundenummer og dermed er der kun mulighed for en mailboks

Denne mail boks kan have 5 mail adresser, men alle adresser vil modtage de mails der indkommer.

Foreløbig har TDC ikke nogen løsning, men da vi er mange der har gjort opmærksom på problemet

mon sa ikke der kommer en løsning.

Problemet blev rigtig stort dsa man ændrede betingelserne for netbasis.

VH

Jørgen

nielsnct skrev:
Vi har en bredbånds indgang og 2 e-mail adresser. Hvordan får jeg indkomne mail i den

rigtige e-mail adresse??

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints KPN1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej

Jeg vil prøve at svare de mange indlæg i tråden.

Jeg forudsætter -  2 pc'er der har samme abonnement og fælles mailbox og oprettet 2 mailadresser (alias). Hver mailadr. (postkonto) opsættes i postprogrammet på hver sin PC. Nu har du altså 2 PC'er opsat med hver sin mailkonto (Mailadresse) som dækker en fælles mailbox på det samme abonnement. Så er det nu man skal ind på hver PC, i postprogrammet at opsætte regler for sortering af indkomne mails. Ind i menuen Funktioner og undermenuen Meddelelsesregler og vælger Post. Her er det så man kan vælge betingelser og handlinger for sin regel., om hentet post til en given mailadr. skal hentes eller slettes på serveren så de ikke hentes ind på den anden mailadr. og så fremdeles. Undersøg nøje valgmulighederne og opsæt så reglen for den enkelte mailadr. på hver sin pc, så man får sorteret posten som man ønsker det. Prøv dig frem med at sende mails til dig selv, og afprøv de forskellige muligheder.

Jeg håber denne lille vejledning kan hjælpe på vej, for det er jo ikke TDC man skal laste for at software fra, eksembelvis Microsoft, ikke "vil fungere" som man ønsker det. Blinkende humørikon

Kære KPN

Det er en noget flot affejning du laver der. Når TDC reklamerer med at man kna have op til 5 forskellige e-mail adresser så forventer jeg i hvert fald ikke at posten fordeles mellem de 5 adresser på samme måde som en bonde spredte korn i gamle dage og jeg HAR forsøgt mig med meddelelsesregler. Nu bruger jeg Office Outlook som jo "bare" er et af de mest brugte mailprogrammer og et af de mest professionelle men jeg hører da gerne fra dig om hvilket mailprogram der kan knække denne nød.

I mellemtiden vil jeg nok kontakte TDCs kundeservice og brokke mig over at de ikke kan levere den vare de reklamerer med, det tangerer kontraktbrud.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, og undskyld jeg blander mig.

Hvis du oprette 5 mailadresser og 4 adem er et alias, endre det ikke på om det er 5 mail adresser, at du forventer at du kan få en postkasse til hver, er der ikke nogen der har lovet dig, og man kan jo ikke altid få hvad man forventer, fx jeg forvented at jeg kunne se en god film i fjernsynet i aften men der kommer ikke noget gode film så det kan jeg ikke. for at få 5 mailadresser med 5 forskellige postkasser skal du købe dit eget domæne, eller oprette 5 google logind og 5 gmail.

du skal oprette regler i outlook, fx regl 1 mail sendt til mailadresse1@privat.dk skal flyttes til mappen indbakke til Mailadresse 1.

Omdømme 2

Hej overmunk

Jeg laver aldeles ikke en affejning men forsøger blot at hjælp.

Hvis du ikke vil bruge yderligere tid på at undersøge havd det er tdc tilbyder dig, så kan jeg da fortælle dig at de mailadresser som tilbydes dig på dit abonnement, er et alias på din mailadresse som er indkluderet i dit abonnement. Som du så sikkert har fundet ud af, så er det i realiteten en og samme mailadresse. Kendsgerningen er at du har en mailadresse og en mailboks. Hvis du vil have det til at fungere med software fra markedets største udbyder Microsoft, er du da nødt til at finde ud af hvordan denne software fungerer, så du kan få sorteret mails til dine mailadresser, som igen i realiteten er en og samme mailadresse. Så mit bedste råd, som tingene tegner sig for dig nu, ville da være at forsøge at få råd og vejledning eventuelt hos Microsoft Office Support, som har nogle udmærkede supportsider på nettet.

Og jeg kan fortælle dig at jeg overhovedet ikke har nogen som helst tilknytning til TDC udover at jeg er en helt almindelig bruger som dig, som gerne vil gøre brug af muligheden for her at hjælpe andre brugere med at få det bedst mulige ud af deres tdc-udstyr, og hjælpe med tekniske og almindelige brugerproblemer. Hvad du eventuelt skulle have af utilfredshed med tdc's produkter det forholder jeg mig slet ikke til, det er en sag mellem dig og TDC

Jeg hjælper dig gerne så langt jeg formår, og du er altid velkommen her på forum. Dette forum er primært et bruger til bruger forum.

Venlig hilsen KPN

Hej KPN.

Jeg har lige prøvet at bruge din brugsanvisning og den virker.

Vi er 3 personer i familien med hver vores mailadresse.

Det tog lidt tid for jeg gætter på at du har lavet anvisningen Microsoft Outlook eller Outlook Express, og da jeg er ny bruger af Windows Live Mail skulle jeg lige finde ud af at jeg havde "regler for meddelelser" i  "mapper".

Så skal man jo også bruge den indvendige side af hovedet.

Man vil noget med:

Til.

og/eller:

Cc og Bcc

Hvad vil man? Slette dem.

Det er måske på sin plads at skrive at de slettede mail's ikke forsvinder fra computeren, men lander i slettet post.

Sådan har jeg gjort og er glad for det. Hvis konen så får en mail jeg skal bruge noget fra, kan jeg jo bare hente den i slettet post

Tak for hjælpen.

Hilsen Bruno.

Omdømme 2

Hej Schjøtt

Det er da rigtig godt at du fandt ud ad at sætte regler for Jeres mailadresser.

Funktionen er i princippet ens i Microsoft's mailklienter, men det kan godt være lidt problematisk at få det sat rigtigt op, og som du selv siger, så hjælper det gevaldigt at bruge indersiden af hovedet. Meget glad humørikon

Fint nok - du er altid velkommen her på forum for at søge hjælp og vejledning

Rigtig god weekend

Nej OK jeg kan godt se det er lidt uretfærdig at lade min galde gå ud over dig når det er TDC der er nogle kløvnier, beklager.

Min arrigskab kommer altså fra at jeg kommer fra Cybercity - Telenor hvor som ikke har haft nogle problemer med at finde ud af det, der har vi nemlig haft 5 mailadresser på samme kundenummer  UDEN at jeg skulle stå på hovedet i Office Outlook. For mig og se så ER det altså TDC der har et problem og ikke mig. Jeg har sendt en formel klage over at de ikke leverer den vare de reklamerer med og jeg skal nok tage fat i deres tec-support i stedet for at plage dig med det. Blinkende humørikon

Omdømme 2

Hej overmunk

nej, du plager da ikke mig med hverken spørgsmål eller svar, Vi skal da bare forsøge at hjælpe hinanden her på forum. Meget glad humørikon Jeg er da spændt på om du får noget ud af din henvendelse til TDC. Og skal jeg være helt ærlig, så synes jeg da også det er underligt med TDC's mailadresser og deres "fem i een" system, når andre udbydere kan have flere selvstændige mailadresser i et abonnement, så burde TDC også. Blinkende humørikon

Hej ovemunk,

Har haft nøjagtigt samme problem.

Konen sidder et sted med sin PC og jeg et andet sted med min.

Og vi fik begge mail som var tilsendt til den anden, afhængigt af hvem af os der først loggede ind på mailen.

Og vi benytter IKKE Microsoft outlook - så der er ikke noget at hente i dette.

Jeg har nyligt sat et par postadresser op for nogle venner.

De benytter samme PC men med forskellige udbydere, så der var intet problem med at få adskilt deres post.

Tilbage til min egen - efter at have forsøgt alt hvad jeg kunne tænke mig, så kom løsningen til at koste mig 29 kr extra om måneden.

Da vi også måtte køre på samme kundenummer hos TDC efter af have nedlagt en del af vores telefoner, blev vores mail "blandet".

Jeg bestilte derfor et Netbasis abonnement hvor jeg overhovedet ikke skal benytte nettet, men kun adgangen til et nyt kundenummer og en e-mail adresse.

Nu kan vi holde vores post adskilt uden problemer.

Og ja da vores Trio koster, men de extra 29kr om måneden er givet godt ud.

I øvrigt er det helt nyt at det koster at have Netbasis - det var tidligere gratis.

Håber at det hjælper et lille stykke hen ad vejen.

Jeg vil lige tilføje at den løsning med meddelelse regler også virker for Windows live mail 2011.

Tusind tak for hjælpen. (Var træt af at høre på fruens brok over at hun modtog mine mails Glad humørikon)

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)