bredbånd, 4G, fibernet..?

Nu har jeg haft TDC duo ADSL i langtid og det virker som om det kun bliver dårligere, har set andre har samme problem med at internettet går ned om og om igen, op til flere gange om dagen, har haft tekniker på besøg nogle gange og har fået nyt modem flere gange, og prøvet alle de ting man selv kan gøre med modem osv. uden effekt..Så jeg været på udkik efter andre udbydere og der er der så andre problemer man møder...

Har prøvet Og mobilt bredbånd hos telia som bare køre perfekt med op til 80 megabit download, jeg havde ca 30 megabit ned og 10 op og mistede ikke forbindelsen en eneste gang...det eneste problem hvilket så også gør at for mig er det ubrugelig er 30 gigabyte download begrænsning per måned, jeg bruger mindst 1 til 2 Gigabyte om dagen og det er uden at se film, downloaded musik osv. kørte kun skype og noget online golf samt league of legend begge spil er meget små online spil i forhold til spil som warcraft.

Har også forhørt mig på bredbånd hos diverse udbydere og indtil videre er TDC dem der kan tilbyde hurtigest forbindelse på 4 Megabit....hvilket i dag ikke er meget.

Kan nævne jeg bor i skovlunde (ballerup kommune) vi har ikke fibernet her.

Hvad sker der med udvidelse af fibernet? er det gået helt istå nu hvor det er delt ud til andre udbydere?

Kommer der ikke snart en mobil bredbånd forbindelse med 4G hvor begrænsningen er mere realistisk i forhold til hvad mange bruger, da spil og hjemmesider osv. kræver en del, tænker på en begrænsning på mindst 90 gigabyte før hastigheden sættes ned til noget der er ubrugelig, højest begrænsning jeg har fundet lige P.T. er 50 gigabyte..Utroligt nok kan man også købe routere til 4G så flere PCere kan komme på, på samme tid og så er 30 eller 25 gigabyte som TDC har da langt fra nok til en måned med flere brugere. 

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Badge +1
Der er lidt politik i det du beder om - så jeg tror faktisk du ville have større bevågenhed i det politiske system end i det "tekniske" som her.

Den tidligere regering nedsatte en bredbåndskommission. Den kom frem til at det ikke var nødvendigt at stille minimumskrav til danske bredbåndsforbindelser. Man havde med i overvejelserne om der skulle indføres forsyningspligt som sikrede alle ret til en forbindelse på 0,5 Mb (!) - men man valgte at undlade den anbefaling.

Man anbefalede derimod at forsyningsselskaberne (herunder TDC) sikrer at 80% af de danske husstande kan få en forbindelse på 50/10 i 2013. Samtidig besluttede man at anbefale at alle, eller næsten alle, som minimum kunne få en 10/5 forbindelse i 2013. Men bemærk at man KUN lavede anbefalinger.

http://www.itst.dk/politik-og-strategi/arkiv/hojhastighedskomiteen/filer/HHK_rapport_del1.pdf

Mig bekendt er TDC alene tæt på at kunne opfylde disse krav. Sammen med Waoo er man allerede langt over den politiske målsætning.

Personligt synes jeg at målsætningen er nærmest til grin. Men det ændrer ikke ved at de kommercielle selskaber er foran de politiske målsætninger - og hvis vi som forbrugere vil påvirke udviklingen yderligere - så må det gå gennem det politiske system. Efterfølgende har det jo vist sig at den daværende regering havdee mere travlt med at fifle med politiske rævekager - men det er jo en anden sag :-)

Vh

Peter

Jeg tror ikke der er meget håb om at komme igennem via det politiske system, de har nok for mange ting på bordet lige nu, men man kan da håbe på af dem der tilbyder 4G netværk eller 3.9LTE osv kunne sætte begrænsningen op så de lidt mere seriøse onlinere har en chance for at gøre brug af det, TDC har 25 giga, Telia 30 og skyline 50 så allerede nu er der dobblet så meget fra den mindste til den højest begrænsning, den mangler bare lige en tak mere måske omkring de 90 per måned så man ikke behøver at være bange for at løbe tør efter 2 uger, for må sige da jeg prøvede 4G virkede det perfekt, som sagt før havde jeg omkring 20-30 i download hvilket er en hel del mere en hvad jeg kan få via min adsl, for min skyld behøver de ikke at smide hastigheden op til 80 megabit ville hellere have en 10-20 megabit med 90 giga begrænsning istedet for.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)