Svar

Bredbånd -

Jeg er på nettet - og bliver tit smidt af - gennem den trådløse sender i boxen,

men jeg vil hellere bruge den kablede forbindelse.

Den kræver brugernavn og adgangskode, men jeg har ikke dette. TDC mener ikke jeg har brug for det???

icon

Bedste svar af miela1 14 april 2011, 20:22

Hej,

det er forde du ikke skal prøve at få bredbånds forbindelse, det du skal have er netværks forbindelse og efter hvad du siger så har du det.

der kan nu være et par andre ting galt.

først, så kan det være din router der taber forbindelse.

det kan du kontrolere med at se på de lamper der er på routeren, hvis der er lys i alle lamperne så er det fint, hvis ikke skal du prøve at genstarte routeren.

hvis det ikke er det kan det også være forde dit netværk er ustabil, det er kun med tådløs netværk.

med trådløst kan du der for prøve at skifte kanal

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23165

Se original

12 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Velkommen til TDC forum.

det med at du bliver smidt af det trådløse net, kan der være mange grunde til, typisk vil det kunne løses med at skifte kanal på routeren.

nå men du vil hellere bruge kablet netværk.

mange computere vil fortrække trådløst over kabel, så det kunne være en godide at slå det trådløse netkort fra.

når du så setter kablet i den computer skal den bare springe på, ikke noget med at du skal vælge net, eller skrive nogen koder.

Tusind tak for superhurtigt svar. Jeg prøver ......

- men det hjalp ikke. Den forlanger stadig brugernavn og password.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

så må du gøre noget forkert.

jeg kan heller ikke lige forstå at du skulle bruge et brugernavn.

kan du lige fortælle pressis hvor det er at den spørger.

Det er når jeg trykker på "Bredbåndsforbindelse" - "Opret forbindelse" .

Omdømme 3

Hej,

Jeg skal lige være sikker er det når du klikker her ind-.

Udklip.PNG

Hvis ja, så skal du ikke der ind, det er ikke nødventig,

tilslut netværket, med kabel er du tilsluttet så snart der er forbindelse igennem kablet(du kan se der er 2 lamper der lyser i dit netkort "Gul/grøn").

så er du forbundet, og du er på internettet, der er ikke mere der skal settes op på computeren, virker det ikke der efter, så er der enten en fejl i kablet, dit netkort eller routeren.

Ja, der er de 2 lamper, der lyser, dog blinker den gule.

Og det er ganske rigtigt det du viser, hvor den forlanger brugernavn m.m.

Omdømme 3

Hej,

den jeg viser, som jeg skriver skal den ikke komme frem, den er en du selv beder den om at komme med, det eneste du skal er at sette et stik i din computer, så de 2 lamper lyser, den ene blinker(jo hurtiger den blinker jo højere aktivitit).

alså du setter kablet i, så har du forbindelse.

du kan også kontrolere ved at kikke efter det her symbol i den prosess linje.

Udklip.PNG

hvis det symbol er der så betyder det at du er tilsluttet med kabel.

Udklip.PNG

og det her, betyder at du er tilsluttet trådløst.

hvis et af de symboler er der, så er du tilsluttet netværket og kan gå på nettet.

hvis et af dem er der, men med et gul symbol i, så betyder det er du er tilsluttet, men uden internet adgang, og så er det din router den er gal med.

Endnu en gang tak!

Det hjælper - jeg blir i hvert fald klogere! Det er måske routeren, da der netop dukker et gult udråbstegn op i symbolet, når den hopper af nettet.

Men jeg ber ikke om billedet med brugernavn og password. Det dukker op af sig selv, når jeg prøver at få bredbåndsforbindelse.

Omdømme 3

Hej,

det er forde du ikke skal prøve at få bredbånds forbindelse, det du skal have er netværks forbindelse og efter hvad du siger så har du det.

der kan nu være et par andre ting galt.

først, så kan det være din router der taber forbindelse.

det kan du kontrolere med at se på de lamper der er på routeren, hvis der er lys i alle lamperne så er det fint, hvis ikke skal du prøve at genstarte routeren.

hvis det ikke er det kan det også være forde dit netværk er ustabil, det er kun med tådløs netværk.

med trådløst kan du der for prøve at skifte kanal

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23165

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)