Box fejler i optagelse(software fejl)

Min TDC box opføre sig som den vil..

nu har jeg haft Hometio lige så længe det har været fremme. (også før det kom til at hede hometio)

men efter den opdatinger der kom tidliger i år blev jeg meget skuffet. alt skulle blive beder men følger det ikke var sagen..

1. jeg har løbet ind i flere gange den ikke vil optage det jeg har sat den til. gerne en kanal af gange.

vil sige i den her uge har jeg haft problemer med den ikke selv optog alt på TV3.

for 2 uger siden var det kanal 5 der var problemet.

når jeg så gik ind og selv trykkede for at optage det for nu stod det ikke i systemet at den skulle så kom der bare en besked om "denne udsendlse er allerede planlagt til optagelse" men nej den stod ikke til at optage selv den skulle og den optog det heller ikke.

kæmpe fejl.

2. når man ser noget man har optaget kommer det vindue med info og hvor man kan vælge hvad man vil (forsæt,slet,osv) frem næsten hver gang. lidt belastenen. men den køre vider i braggrunden. så man trykker bare forstæt. men det pisser bare en af..

3. når man tænder boxen kommer der en text hvor der står "tryk OK for at se tv" ja det kan man så godt men man skal vente på den aligevel. WHY.

det er ting jeg ikke havde problemer med før jeg er glad for mit TDC tv men de fejl er små fejl der ikke må være der og derfor mener jeg også de kan løses.

til sidste vil jeg bare høre når man køber sig til HD kan man så få en extra kanal fri i boxen så man kan optage noget andet mens man ser HD. nu har man jo 2 SD kanaler fri men efter jeres side kan man ikke optaget noget andet vis man ser HD.

5 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej MiniFido

Tak for dit indlæg på TDC Forum. Jeg vil forsøge at komme omkring alle dine spørsgmål:

1. Der er i sidste uge lavet nogle ændringer på TV Platformen, som gerne skulle give forbedringer i forhold til visse problemer med optageler. Har du stadig problemer med at din box ikke vil optage ??

2. Visning af Infoskærm under afspilning af optagelser, er en fejl der er meldt videre til leverandøren af Software til Digitalmodtageren. Hvornår den forventes afhjulpet vides desværre ikke endnu.

3. "Tryk OK for at se TV" oplever jeg selv af og til - men altid når jeg har fået startet mit udstyr op i "forkert" rækkefølge. Prøv at sikre dig at dit TV er tændt, før du tænder Digitalmodtageren. Det virker for mig.

4. Det er muligt at se en HD kanal og optage en SD kanal samtidigt, forudsat din linie kan trække den nødvendig hastighed. Det kræver dog samme båndbredde som hvis du skulle have 3 SD kanaler.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

GTH skrev:
4. Det er muligt at se en HD kanal og optage en SD kanal samtidigt, forudsat din linie kan trække den nødvendig hastighed. Det kræver dog samme båndbredde som hvis du skulle have 3 SD kanaler.

Nu er jeg ikke ansat ved TDC, men den information jeg fik, da jeg bestilte Home Trio var, at 10 Mbit kun gav 2 sessions. Så hvis man så en HD-kanal kunne man ikke optage.

Hvis man automatisk får sine sessions øget fra 2 til 3, hvis man har HD abonnement, så vil jeg da overveje HD igen (kan desværre ikke får mere end 10 Mbit).

Hvis det ikke er tilfældet, har brugeren kun 2 sessions, hvilket kan give noget rod ved overlappende optagelser og samtidig TV-kiggeri.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints GTH har modtaget fra andre medlemmer.

Hej jeps-92

Min forklaring ahr muligvis ikke været tydelig nok, så jeg vil gerne prøve igen Glad humørikon

Det kan godt lade sig gøre at have 1 HD session + 1 SD session og dermed optage f.eks 1 SD kanal samtidig med man ser 1 HD kanal. Eller alternativt at bruge dem til 2 SD kanaler på samme tid.

Det afgørende punkt er hvilken båndbredde man kan trække på sin ADSL forbindelse. 1 HD session kræver 8 mbit og 1 SD session kræver 4 Mbit. Skal man have begge dele (+ nogett til surf) skal man altså kunne trække 14,5 mbit - hvorimod 2 SD sessioner bliver oprettet på en linie der kan trække 10 mbit. Håber at dette forklarer lidt tydeligere Glad humørikon

Mvh. Gitte

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jeps-92 har modtaget fra andre medlemmer.

Jo, det forklarer det tydeligt, og bekræftede sådan set det jeg har sagt i andre tråde.

Jeg synes bare udgangspunktet for svaret til kunden burde være, at hvis kundens båndbredde "kun" er 10 Mbit (som er langt det mest almindelige), så kan man ikke se en HD kanal, samtidig med at man optager en SD kanal.

Det er dog lidt for høje båndbredder du nævner. En SD kanal bruger 3-3,5 Mbit, jeg ved ikke, hvad en HD kanal bruger (jeg har ikke HD). Jeg ville dog ønske, at TDC ville skrue lidt op for kvaliteten og dermed båndbredde, men det er jo en anden historie.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej, jeg kommer lige med en lille ekstra bemærkning.

der er kommet et svar i en tråd fra en TDC medarbejder, jeg ken ikke lige huske hvem. men som siger at HD kanaler bruger 8 megabit alså logisk nog ca det duble af hvad SD kanaler bruger.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)