Bonjour trafik mellem kablet og trådløs på HomeDuo VDSL box

Hejsa,

jeg har problemer med at udskrive på min HP LaserJet som er forbundet med ethernet til routeren, når Mac'en er forbundet trådløs. Der sker intet, men i samme sekund jeg sætter et kabel i Mac'en, begynder datalampen på printeren at blinke.

Efter en del søgen på nettet, er jeg kommet til den konklusion at routeren blokerer for multicast trafik.

Men er der jo ikke en funktion til at aktivere multicast (også kaldet IGMP), så der er vel ikke andre muligheder end at sætte en ekstra router bagved ?

Det giver så næste udfordring, jeg har en lille server stående og vil derfor helst have ændret TDC boxen til blot at bridge trafik, men det ser heller ikke ud til at være muligt ???

mvh

Jesper

5 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Jesper12 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Jesper

Tak fordi du valgte at stille dit spørgsmål til TDC Forum.

Min første tanke er opsætningen på din printer. Er den sat op med DHCP indstillinger?

Hvis ikke det virker efter hensigten, skal du være velkommen til at skrive herinde igen.

Hej Jesper,

nix, den har fast IP.

Og jeg har haft gang i en anden tråd, her var det dog med hjemmedeling i iTunes, som opførte sig på nøjagtig samme måde.

Det ser ud til at TDC boxen har "AP Isolation" mellem den kablede og trådløse del, hvilket desværre ikke kan slås fra.

Jeg har omgået problemet ved at slukke for wifi i TDC boxen og sætte et access point op lige ved siden af... :-//  Ikke kønt, smart eller strømbesparende, men det virker.

mvh

Jesper

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Jesper12 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen Jesper

Det glæder mig og høre du har fået problemet løst.

Njah, løst vil jeg nu ikke kalde det, blot omgået Glad humørikon

Kan du så svare mig på hvorfor min TDC Box ikke har et "DMZ" menupunkt, hvis jeg ønsker helt at undgå at bruge TDC Box'en og brugen en anden router i stedet for ?

mvh

Jesper

Omdømme 1

Hej igen Jesper

Det er kun vores nye Homebox ADSL der indeholder DMZ funktionen. Der kommer en HomeBox til VDSL, dog kan jeg ikke give dig en konkret tidshorisont på hvornår.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)