Bondefangeri mod børn

Jeg undrer mig meget over at et (velrenomeret?) firma som TDC, kan samarbejde med et fubfirma som Netsize.

Netsize lever at at franarre folk og i særdeleshed børn penge. Det foregår på den måde, at de sender en sms, som når man åbner den, automatisk tilmelder en, en (ukendt) tjeneste. En gang om ugen sender de en sms med et link, som man kun kan slette ved at klikke på den og vupti så snupper de 45kr. For et barn som kun har et saldomax på 50kr., betyder det,at det kan bruge sin telefon i ca. 2 dage, så spærres den indtil næste måned hvor tyveriet gentages. For min egen datters vedkommende, har Tdc ovenikøbet ignoreret hendes saldomax på 100kr. og opkrævet 227kr. for en måned. Skyldes det gode samarbejde mon at Tdc også får en bid af kagen?

Kan kun råde forældre til at få sat en spærring på for INDHOLDSTAKSEREDE TJENESTER. Den oplysning kunne jeg godt selv have brugt da jeg tegnede et mobilabonnement for min 8 årige datter.

Løvemor

1 Kommentar

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Rabo har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Løvemor

Jeg er ked af at høre om din oplevelse.

Som du skriver, er det en rigtig god ide at få en spærring for indholdstakserede tjenester til sine børns telefoner.

På nedenstående link kan du læse mere om hvordan TDC håndterer indholdstakserede tjenester, samt hvordan du kontakter det firma, der har sendt en indholdstakseret SMS, og at du har 14 dages fortrydelsesret, med mindre andet nævnes i SMS'en:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=11090

Hvis du mener at et firma decideret lever af at fuppe sine kunder, vil jeg foreslå dig at klage over det, enten til TDC eller til Forbrugerklagenævnet.

Vh.

Rasmus - TDC

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)