En boks- 2 fjernsyn

• 0 kommentarer
Jeg har en boks koblet til et fjernsyn. Jeg vil have at man kan se to fjernsyn, men TDC kan ikke give en boks til da netverket er for svagt.

Nu hører jeg fra flere inde i TDc at man kan sætte to fjernsyn op til boksen, men ikke hvordan.

Det er et gamelt fjernsyn, kan jeg bruge alminderlig antenneledning og nogen form for omvandler/swich til boksen (som ikke har udtag til anetenneledning)

Eller hvordan?

NB jeg er ikke vilt tekniskt kunnig så var sød forklare nemt!

4 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints LauW har modtaget fra andre medlemmer.

Hej LAG1,

Tak for dit indlæg.

Jeg ved ikke hvem du har hørt dette fra eller hvordan de har ment det.

Officielt så kan det ikke lade sig gøre, medmindre du fysisk flytter boksen mellem de 2 fjernsyn, afhængigt af hvor du vil se TV.

Der er dog uofficielle løsninger med noget trådløst tv signal via scart og lignende løsninger.

Men det giver ikke det samme billedkvalitet på nr. 2 fjernsyn.

Du kan evt. læse en tidligere tråd jeg var indblandet i, hvor man efterspørger en ekstra boks til andet tv hvis linien kun kan trække ét tv.

Det er i bund og grund det du skal have fat i også for nemheds skyld og meldingen er, at det kommer i 2012 :-)

Men du kan læse lidt mere her:

/t5/Tv/Er-TDC-Multiroom-boksene-kodet-eller-kan-jeg-bruge-min-egen/m-p/70129#M3781

Hilsen René

Tak ja et af problemen er jo lige AT TDC VÆGRER mig en boks til:/

Men lyder godt det kommer løsninger.

Jeg har lige fundit ud af det med de trådløse scartstik (hvilket jeg ikke set før----sørme smarte tingester.

Jeg har også fundit en sælger af dem-det gør mig inget om bildkvaliteten ikke er i top.

Jeg skal nu finde ud af rækkeviden på scarten....

Men hvis man nu siger man er en ren teknisk dummie-----så må man gerne presentere løsningerne lidt mindre nørdet , jeg ved løsningen er uofficiell, men når du erkender muligheden, så.....i øvrigt har dine medarbejdende kolleger på TDC sagt at det kunde lade sig gøre--også med nogle ikke fungerende storm P løsninger i øvrigt.....

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det er ikke så meget rækkevidden - den afhænger i det øvrigt i høj grad af signalvejen. En betonvæg dæmper mange gange mere en en trævæg - osv.

Næ - det store problem er støjfølsomheden. Microbølgeovne (også naboens - hvis du f.eks. bor i lejlighed), fjernstyret legetøj, biler der er dårligt støjdæmpede osv osv..... Det går alt sammen i transmissionen. Derudover har vi da haft glæde af sådan en dims i flere år :-)

Vh

Peter

Du kan have 2 fjernsyn på hvis du bruger f.eks HDMI til det ene, og skart til det andet.

Du kan også få en splitter til HDMI i en forretning.

Der kan så kun ses samme kanal på begge fjernsyn, men det er vel ligegyldigt.

Der er ligeledes et SVIDEO stik på boksen, men dette har jeg ikke selv prøvet.

M.v.h.

Thomas

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)