Blokeret ip adresse? kan ikke tjekke Web mail

Har det problem at jeg ikke kan tjekke min TDC web mail hjemme, den sidst uge har vores bærbar pc med windows 8 ikke kunnet vise siden med log-in (dvs. den kan hvis vi sætter kabel til TDC home boxen) alle andre sider på nettet virker fint med wi-fi. Har søgt hjælp ved TDC som ikke kan hjælpe men anbefaler forumet.

Håber nogen kan hjælpe. Vh. Henning

5 Kommentarer

Hej Henning

Det lyder meget mærkeligt Ligeglad humørikon

Hvis den virker fint med et netværkskabel tilsluttet til PC'en, kan det undre mig, at den ikke vil på siden med en trådløs opkobling.

For at finde ud af hvilken side fejlen ligger på (din eller vores), vil jeg bede dig om at gå på mail.tdc.dk på en anden PC. Naturligvis på en trådløs forbindelse. Hvis det fungerer, skal du have nogen til at kigge nærmere på din egen PC, og hvis det ikke fungerer må vi skrives ved :-)

Ja undskyld jeg lige blander mig her, med hensyn til web mail har jeg hørt at det ikke

kan virke med windows 8 på pc, der skal man oprette en ny E-mai såsom windows live eller

G-mail, det var der en som prøvede i sidste uge på windows 8 men nej den ville ikke med

web mail men gerne med windows live eller G mail, men hvorfor kan jeg ikke lige svare på

men jeg kunne forestille mig at web mail ikke er komfortibelt med windows 8, håber det er

noget der kan bruges m.v.h.HC21.Glad humørikon

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Jeg beklager HC - men det er ikke korrekt.....

Webmail forudsætter adgang til en webbrowser der er kompatibel med de standarsfunktioner der nu engang kan forventes af en browser. TDC's webmail løsning stiller hverken større eller mindre krav end f.eks. Gmail.

Da der findes browsere til Win8 er det således ikke noget problem. Så den fejl du har oplevet er ikke relateret til operativsystemet, hvilket også ville være særdeles underligt.

Hvis man vælger at installere en mail-klient kan der selvfølgelig være nogen udfordringer i de enkelte systemer - men så er det ikke web-mail vi taler om....

Mit bedste bud på hvor problemet ligger er at der er nogen hjemmesider der behandles "hårdere" af firewall'en end andre - og så er det firewall'en man skal kigge på.

Dette passer også fint med den oprindelige spørgers oplysninger idet han skriver at det kan lade sig gøre på en kablet forbindelse. Dvs. spørgeren har forbindelse til sin mail på en Win8 maskine - men at variationen ligger i forbindelsesmetoden. Forskellige forbindelsesmetoder (LAN, WiFi....) kan have forskellige sikkerhedsprofiler i en firewall.

Vh

Peter

Hej Peter:

Først vil jeg lige sige at det med web mail som jeg beskriver er udfra den oplevelse min ven

havde, og han er en IT nørdt med kendskab til pc af forskellige art, men lad mig samtidig sige

som du beskriver med hensyn til firewall den har vi som sagt ikke lige tænkt på, og har i dette

øjeblik lige talt med min ven om netop dette så det vil måske vise sig noget andet, det vil jeg

så komme tilbage her og fortælle dig Peter så beklager jeg at den indlæg var lige hurtig nok

ude her, Peter ha en rigtig god weekend mvh. HC21. Trist humørikon

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Webmail virker fint med windows 8 blot skal man huske på at den browser der er på startskærmen ikke understøtter java. Det skal man først ind på skrivebordet. Den mail client der er med i windows 8 understøtter kun imap som ikke dur (endnu?) til Tdc mailserver og derfor kan man ikke bruge dennne til at hente sin email hjem. Det er dog muligt at hente windows live mail så man kan få det til at virke igen.

mvh

Jan

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)