Bliver smidt af webbrowersession

Vi har i tiltagende grad oplevet at blive smidt af nettet. Sker, når flere programmer er åbne og hvis en ny side skal åbnes eller den skal lukkes. Vi har Home trio.  Kan ske op til 10-12 gange på en formiddag. Er desværre også sket i forbindelse med e-mail skrivning, hvor data så går tabt. Hvad kan det skyldes? Hvad kan jeg gøre?

4 Kommentarer

Hej.

Er forbindelsen mellem Homebox og computer trådløs eller kablet?

Hvis den er trådløs, er det så muligt at afprøve om problemet også er der ved kablet forbindelse?

M.v.h.

MS-ERIK

Mange tak for dit svar. Det er faktisk kun på kabelforbindelsen, så det lidt mystisk ;-))  Har set at andre ahr debateret om det kunne være sikkerhedsprogrammet??

Hej.

Det er nu lidt mystisk, jeg havde ventet at enten var problemet der både ved kabel og ved trådløs, eller også kun ved trådløs. Jeg har nemlig selv et problem, som kun er der ved trådløs forbindelse, og det består i at forbindelsen går ned hvis computeren pludselig får for mange opgaver på én gang, men kun hvis det er den trådløse enhed i Homebox, der bruges, ikke hvis et accesspoint fra Linksys bruges. Den trådløse forbindelse kan gå ned ved forstyrrelser fra andre trådløse netværk i nærheden og fra microbølgeovne m.m., og så fordi den trådløse enhed i Homebox åbenbart ikke fungerer aller bedst.

Men dette kan jo udelukkes, når det er en kablet forbindelse, der går ned. En mulighed kan være at der er noget galt med et kabel, eller er en løs forbindelse i et stik. Prøv at checke stikforbindelserne, og prøv at bruge en anden port på Homeboxen, og har du et andet kabel, kan det også prøves. Hvis du har flere computere, er fejlen der så på dem alle?

Hvis det er TDC Sikkerhedspakken, der spærrer, burde forbindelsen ikke gå ned på den måde, og problemet burde vel egentlig så også være der ved trådløs forbindelse. Så burde man få en advarsel og en boks, hvor man kan godkende eller forbyde at forbindelsen må etableres. Men der kan være andre problemer med sikkerhedspakken.

Prøv at se i TDC's vejledninger om sikkerhedspakken i afsnittet "Efter installation":

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=22491

Hjælper dette ikke, så foreslås det at kontakte TDC kundeservice med en fejlmelding. TDC kan bl.a. måle på forbindelsen for at finde eventuelle kabelfejl på TDC's net. TDC's kontaktside findes her:

http://kundeservice.tdc.dk/privat/element.php?id=19449

Hvis TDC ikke kan konstatere nogen fejl, kan der være sket noget med computeren, enten en hardwarefejl eller at en indstilling er ændret fejlagtigt, eller at der er opstået fejl i noget software. Hvis det ikke allerede er gjort foreslås det at lade sikkerhedspakken foretage en scanning af computeren for at finde mulige virusangreb eller lignende.

M.v.h.

MS-ERIK

Hej M-S Erik.

Mange tak for dit fine svar. Pænt af dig at du ville bruge tid på det. Jeg vil gå igang med nogle af dine forslag.

Med venlig hilsen

Susanne

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)