Bip lyde fra bundkortet?

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej alle forumbrugere

Jeg har et problem med min private computer. Der kommer bip lyder, fra hvad jeg tror er bundkortet.

Først troede jeg, at det kunne hjælpe med en opdatering af diverse drivere, men det har ikke hjulpet noget.

Næste skridt - google problemet! Fandt frem til, at bip lyde fra bundkortet, var tegn på hardwarefejl. Der findes fine oversigte, over hvad bip lyde betyder. F.eks. 3 bip lyde hurtig efter hinanden = fejl på grafikkortet. Men der er ikke en liste der beskriver, hvad et bip, der kommer på forskellige tidspunkter, betyder af fejl. Er det ram, blæser, CPU eller hvad?

Er der nogen herinde, som kender til disse fejl, og vil en evt. formatering, hjælpe på problemet?

På forhånd tak.

Hilsen

Martin

6 Kommentarer

Hej Martin

Jeg ville prøve og tage en ram klods ud jeg er næsten sikker på fejlen ligger der prøv en af gangen

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Kender til og kender til.... Glad humørikon

Det er fejl som er knyttet til bundkortet - ja. Men hvordan de tolkes afhænger af hvilket bundkort (fabrikat) og hvilket chipset der sidder på det. Så du spørger lige en tand for bredt Glad humørikon

Tit - når man køber en computer - så ligger der en lille nusser folder på femte-klasse niveau engelsk. Det er manualen til bundkortet. Nu er jeg selv en drønnert til at få gemt den slags (eller huske hvor jeg har gemt det) men heldigvis ligger det normalt på nettet.

Typiske fejl er som (nævnt ovefor) RAM-fejl eller grafikkortfejl. Begge dele kan opstå pga. varme - og så hjælper en hovedrengøring.

Hvis du ikke kan lokalisere fejlen - så er det med at få sikret data fra computeren. Der er noget i den som synger på sidste vers.

Vh

Peter

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Martin12_01 har modtaget fra andre medlemmer.

/Michael: Ja det havde jeg også i tankerne, så det må jeg hellere prøve.

/Peter: Du må undskylde det lidt brede spørgsmål Blinkende humørikon Er ikke ved computeren, så ved kun model - HP Pavilion dv6. Skal lige have undersøgt den lille nusser folder, om der står nogle kloge ord deri Humørikon frustreret

Det sker også, mens den ikke er varm, så jeg frygter det er en ramblok der er stået af, kan dog ikke mærke noget på ydelsen.... Har prøvet at støvsuge blæseren, men det kan være man skal gå lidt dybere.

Dataen er sikret, det skete efter første bip næsten, har midste så meget data før, på diverse hardwarefejl Trist humørikon

Indtil videre, tak for feedbacken!

Hilsen Martin

Hej Martin det med med bip lyde kan værer som beskrevet ovenover ,hvorved du

slukker og tar al strøm fra pc også batteriget skal tas ud , dernæst vender du bunden

op ad og der hvor ram sidder skruer du dækslet af, men pas på skruerne og sørg for

at de kommer til at sidde det rigtige sted igen for der er forskellige størrelser ,men ved

ram dækslet er der 2-3 skruer ,og når du tar ramde ud så er der på vær side af ramklodsen

en hvid klamme den skal du lige vippe ud og ta ramklodsen ud oftes er der to ta dem ud ,og

vend pc sæt strømforsyningen til og tænd pc , og hvis den stadig bipper så tror jeg den har aftjent

sin plikt som man siger , men hvis den ikke bipper så prøv at sætte en i ad gangen og sæt strøm

til og start op igen og hvis det heller ikke siger noget så sæt den anden i også sæt strøm til og start

op igen , og så lige en tilføjelse det med at støvsuge pc det vil jeg fraråde da det kan påvirke pc

med stadisk elektriske udladninger .

Med venlig hilsen hfc.

Enig, det burde løse problemet.. selv om det er lidt besværligt..

Omdømme 2

Hej igen

Jeg fik åbnet bunden på den og havde begge ram blokke ude. Jeg kunne ikke få den ene til at fejle, når den anden var ude, så pustede blot på dem og satte dem i igen. 

MEN, lige siden har den ikke sagt en Bip lyd, så ved ikke, hvad der har været galt, men et pust var åbentbart nok :-)

Tak for hjælpen :-)

Hilsen Martin

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)