Billedvisning fra homedisk på TV genstarter TDC Boxen

Jeg kan se mine billed ikoner i Homedisk på mit TV, men kort tid efter de er blevewt vist bryder boxen ned og genstarter. Bortset fra det virker boxen OK. Jeg kan se billederne i Homedisk via min PC uden problemer. Nogen der kan hjælpe? 

8 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints LauW har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Lyngdal1,

Tak for dit indlæg.

Tja det lyder da ikke særlig smart ihvertfald :-(

Jeg har ikke oplevet det før eller har nogen konkret løsning på det, men jeg tænker det enten er fordi der kommer "for mange" billeder frem, så boksen ikke kan håndtere det og bryder sammen.

Så evt. prøv og lav et par mapper, så du ikke har så mange billeder vist på samme tid.

Hvis dette ikke er tilfældet, så må det være softwaren på boksen som driller.

Du kan til start prøve, at lave en nulstilling af boksen.

Dette sletter ingen data eller indstillinger, men tager omkring 15-20 min.

Du slukker boksen omme bagpå, der sidder en knap bagpå.

Så tænder du og venter på 3 prikker på skærmen eller 20 sekunder.

Derefter slukker du og tænder igen og venter på de 3 prikker eller 20 sekunder.

Dette gør du i alt 4 gange, så der til sidst kommer et tandhjul frem på skærmen.

Herefter tager det op til 20 min før boksen er klar igen :-)

Hvis dette ikke hjælper på problemet, så bliver du nødt til, at kontakte hotline, som du finder oplysninger til her: 

http://privat.tdc.dk/kontakt/

Med venlig hilsen René.

Hej Rene

Det er gjort men har ikke ført til ændringer.

Hotline meddeler at de ikke supporterer homedisk på TV...

Så det lader ikke til at jeg kan få hjælp til at se billeder på mit TV via homedisk...?

Michael

Omdømme 1

Hej Michael,

Det er jeg ked af at høre.

Det er som sådan vi ikke supporterer "Mit TDC" funktionen på TV.

Men jeg vil nu sige, at eftersom din Digitale Modtager bryder sammen, så tyder det på fejl på boksen, så den skal vi muligvis have fabriksnulstillet eller ombyttet.

Vil du ikke sende mig dit hjemmenummer eller emnummer, evt. adressen hvis du ikke har en af disse, samt et kontaktnummer til mig?
Send det via en privatbesked her på forummet, så kigger jeg lige på det og fejlmelder eller giver dig et kald. (Indrømmer jeg er lidt presset på job lige nu, så kan være jeg kun når at fejlmelde det. :-) )
 Men send det til mig og jeg kigger nærmere.

Hilsen René.

Hej Rene

Boksen bryder også ned med mellemrum i andre situationer - så det er nok en bytter. Tager du affære?

Michael

Omdømme 1

Hej Michal,

Jep jeg har fået dit nummer osv.

Beklager jeg først reagerer nu, har været på en uges ferie og det er ikke lige til, at få meldt ud alle steder :-)

Der bliver sendt en ny boks til dig i dag, så du skal lige skrive til mig når du har fået den og sat den til.

Da jeg skal manuelt flytte optage/film funktionen over på den nye boks :-)

Hilsen René.

Hej Rene

Så har jeg fået den sat til. Familien havde nogle optagelser den skulle se først. Du må meget gerne slå optagefunktionen til...

M.h.t. billeder laver den samme problem og bryder ned og starter forfra efter at have vist billederne nogle sekunder.

Michael

Omdømme 1

Hej Michael,

Jeg har fjernet optagefunktionen helt, så du skal bare tænde for hovedboksen, så vil den få tildelt optagefunktionen automatisk Glad humørikon

Hmm... det er da noget spøjst den fortsætter med det.

Jeg undersøger lige og vender tilbage.

René

Omdømme 1

Hej igen Michael,

Har lige forhørt min kollega ad...

Han oplyser du ikke skal bruge scart, men HDMI, da scart åbenbart giver lidt problemer.

Men hvis du allerede bruger HDMI, så bliver vi faktisk nødt til, at fejlmelde boksen, så vi kan komme nærmere problemet Glad humørikon

René

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P