Billedudskrivning

• vah
  • Udforsker
  • 44 kommentarer
Hej,

Jeg har problemer med udskrivning af visse billeder i min Windovs 7 fra mappen billeder.

Det er specielt portrætfotos; det billede som ligger i mappen ændrer udseende når jeg trykker på

"udskriv", så bliver det beskåret i overkanten, og til dels også i siderne, så hele hovedet ikke

kommer med. Kan man ændre det ? Jeg har også prøvet at udskrive samme billede i Picasa;

her ændres det ligeledes, men kun i venstre og højre side, men stadig uacceptabel.

Tillige har jeg prøvet i XnView, der er der ingen problemer; jeg kan bare kun udskrive i A4 i

dette program, og ikke i10x15 som ønsket og i bageste bakke. 

Min printer er en Canon MG5150, som har en bakke foran til A4 alene, samt en bageste bakke hvori

man kan lægge fotopapir i 10x15.

m.v.h. vah

3 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej vah

Tak fordi du stiller dit spørgsmål her i forum.

Jeg er ikke ekspert på området udskrivning fra Windows 7.

Dog tør jeg godt give et bud på, hvad jeg tror det kan være, der er problemet hos dig.

Inden du udskriver, skal du ind og opsætte billedets udskriftsområde.

Herunder har jeg sat et billede ind, med alle de steder, du skal sikre dig, printeren er indstillet rigtigt inden du udskriver:

printfrabilleder.jpg

1. Du skal vælge den rigtige printer

2. Du skal vælge den rigtige papirstørrelse

3. Du skal sikre dig, du har valgt den rigtige metode for side {der hvor jeg har forsøgt at lave ne tuborg}

4. du skal finde ud af, om du skal have flueben i "Tilpas billede til ramme". (det skal jeg, ellers skærer den billedet hos mig)

5. Tjek, hvordan det ser ud i "Indstillinger" nede i bunden, over "Annuller".

Alle disse faktorer kan have indflydelse på, om du får det ud, du forventer, når du printer.

Lad os høre, hvordan det går.

Hilsen

hej Patrick,

tusind tak, det var lige det jeg manglede; det flueben i bunden gjorde lige hele forskellen, nu kommer billedet som det skal, alle tiders.

mange mange tak

hilsen vah

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Patrick11 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej vah

Det er godt vi kan hjælpe

Hvis du syntes du har fået et svar, som løser dit problem, vil du så være obs på at markere indlæg som løsning, så dem der kommer efter dig, hurtigt kan finde løsningen?

Du klikker på "Accepter som Løsning" i det indlæg, der hjalp dig:

accepter-som-løsning-indram.jpg

Hilsen

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8