Billedkvalitet

• 0 kommentarer
Lever dette forum mon endnu?

Jeg har lige modtaget HomeTrio, og der er jo særdeles mange virkeligt fede ting i det.

men jeg er lidt skuffet over at billedkvaliteten er dårlæigere end via min antenne.

Har TDCV planer om at forbedre kvaliteten i 2012. Ellers tror jeg let I mister kunder til nogen af de udbydere med højere kvalitet. Og det synes jeg er synd da alle de sekundære ydelser i pakken er helt i top.

mvh Erik Vestergaard

10 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Bording har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Erve

Jeg går ud fra du allerede har tilsluttet dit TV med HDMI og indstillet digitalmodtageren til 1080i?

Vores billede er optimeret til, at passe og vise det bedst mulige billede på så mange forskellige typer TV, derfor kan der godt være forskel fra TV til TV.

Hilsen Thomas

Ja jeg har optimeret indstillingerne, men problemet er vel den lave bitrate i sender med, er dte ikke?

Hvad er planen for udviklingen af den?

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Bording har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Erve

Det er helt sikkert noget vi løbene forsøger at forbedre, men desværre ikke noget jeg har en tidshorisont på lige nu.

Hilsen Thomas

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

erve skrev:
Ja jeg har optimeret indstillingerne, men problemet er vel den lave bitrate i sender med, er dte ikke?

Hvad er planen for udviklingen af den?

Jo, du har helt ret, det har selvfølgelig noget at gøre med bitraten som helst skal være så høj at billedet ikke er al for forfærdeligt at se på, men samtidig også være så lav at de fleste hustande har mulighed for at modtage i det mindste en tv-stream. Jeg er ret sikker på at TDC vægter det sidste højst - at få så mange kunder som muligt.

En normal TDC TV kanal trækker konstant 2.5mbit, har selv målt. HD kanalerne har jeg ikke målt på.

Jeg går da også selv og håber at de skruer op for bitraten så kvaliteten bliver bedre men jeg regner dog ikke med at det er noget der sker. Læg dog også mærke til at kvaliteten på billedet ikke altid kun skal ses ud fra bitraten men også ud fra hvilke kodning der er brugt. Men anyway, bitrate er en god indikation for en forventet billedekvalitet.

Vi er tilsyneladende flere der gerne vil vide det. Er det noget du kunne undersøge.

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

erve skrev:
Vi er tilsyneladende flere der gerne vil vide det. Er det noget du kunne undersøge.

Hvem spørger du?

Bording "Ansat i TDC"

Ja, hvorfor ikke tilbyde dem, der kan trække 20 Mbit bedre billedkvalitet..... - Man kunne tilbyde en "Pakke" med dobbelt bitrate til dem der kan køre det.

Det synes jeg også lyder logisk. Vi vil da gerne betale for det. 10 kr f.eksGlad humørikon

Eller os, der har TDC fibernet 50/10Mbit, vi burde helt klart have bedre bitrate.....det er jo fuldstændigt oldnordisk, at vi køre på samme kvalitet som kobbernette...dvs. at der ingen fordel er overhovede ved at vælge fibernet kvalitetsmæssigt...Trist humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)