billedformater

• vah
  • Udforsker
  • 44 kommentarer
Hej,

Når jeg henter billeder fra nettet, kom de en overgang i formatet PNG, hvkilket betyder, at de fylder 3-4 gange så meget, som når de kommer i formatet JPEG. Der er den forskel, at de i PNG skal navngivees, da der står "unnamed" men i JPEG har de et nr eller et navn. Jeg er ikke klar over, om det er mig selv der har trykket på noget der er skyld i ændringen; er det noget som man selv kan indstille.

Det skal lige nævnes, at jeg har prøvet at hente et billede igen, som tidligere dukkede op i PNG, men som nu pludselig kommer i JPEG, så jeg kunne godt tænke mig at vide, om det er noget jeg selv kan styre, og hvordan.

m.v.h. vah 

3 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Bording har modtaget fra andre medlemmer.

Hej Vah,

Mener du henter billedet ned i samme format, som det er lagt op i. Du kan jo så selv efterfølgende, konvertere det til et andet format.

Er dog ikke klar over, om man kan få programmer/indstillinger, som kan ændre dette når man downloader billedet.

Håber det kan hjælpe dig.

Hilsen Thomas

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Det kan man sagtens have. Jeg vil gætte på at der er mere end 100.000 programmer der ændrer på den slags. Mange helt uskyldigt udseende programmer kan ændre grundlæggende på hvordan billeder behandles ved up- og download.

vh

Peter

Tak for svaret,

Det er såmænd ikke det store problem for mig; jeg undrer mig blot over, at et billede pludselig kommer i PNG,

og senere kan det samme billede komme i JPEG, som jeg foretrækker, fordi de her kun fylder ganske lidt, i

forhold til PNG. Jeg har tjekket alt i indstillinger, men har intet fundet om problemet.

m.v.h. vah   

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P