billedformater

• vah
  • Udforsker
  • 44 kommentarer
Hej,

Jeg downloader en del billeder fra internettet. Gennem lang tid er de kommet i formatet JPEG, hvor de er navngivet, og hvor de ikke fylder ret meget. Nu kommer de pludselig i formatet PNG, hvor de ikke er navngivet,men hvor der står untitlet, og så fylder de pludselig meget mere.

Jeg ved ikke ikke om der kan være en forbindelse til, at jeg nulstillede min Internet Explorer 9, for det kom lige efter. Kan man indstille den til at downloade i formatet JPEG. Jeg har prøvet at genhente billeder, som tidl. kom i JPEG, og som nu pludselig kommer i PNG ???

m.v.h vah

2 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Du tænker forkert på rækkefølgen af hvad der sker.

Billdet ligger på nettet i det format som den der har lagt det på nettet har valgt det skal ligge i. Det har du ingen indflydelse på. Derofr er det forkert når du siger at du downloader i JPEG..... Du downloader det format som billedet nu engang har.

Når bolledet så er downloaded - så har du en eller anden form for program der åbner billedet. Det program kan du selvfølgelig gå ind og stille på indstillingerne i. Men du skriver ikke hvilken software du benytter....

Vh

Peter

Hej Peter

Jeg benytter Internet Explorer 9, og det er en bærbar HP Pavillon dv6000, med Windows Vista Home PC jeg har.

Jeg forstår godt, at det er den der lægger billedet på nettet, der bestemmer formatet; men det undrer mig, at det pludselig kan skifte fra formatet JPEG til PNG når billedet gemmes. Der må da være en indstilling til at ændre dette. På linien i dokumenter hvortil billedet sendes, står der forneden PNG og BITMAP, hvorfor står der ikke JPEG . Det eneste jeg har gjort, er at nulstille IE 9, og jeg kan ikke se, at jeg har gjort noget forkert i den retning. Det er Word 2000 som jeg benytter som tekstbehandlingsprogram.

m.v.h. vah

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P