billedformater

• vah
  • Udforsker
  • 44 kommentarer
Hej TDC,

Jeg har en HP Pavillon bærbar dv6000, med Windows Vista Home. Når jeg downloader

billeder fra nettet, og lægger dem i en mappe i dokumenter, så kommer de nu pludselig frem i formatet PNG, hvor de tidligere altid kom frem i JPEG. Jeg vil hellere have dem i JPEG, fordi

de her kun fylder ganske lidt i forhold til PNG.¨; og i JPEG har billedet et navn eller nr, hvorimod i PNG står der "untitlet".

Når billedet kommer frem, kan man i undermenuen kun ændre til BITMAP format, men ikke

til JPEG  ??

Jeg har været i kontakt med HP, men de kunne ikke hjælpe mig; det håber jeg så,at

panelet kan ?

med venlig hilsen vah

6 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Hey,

Jamen kan da starte med at fortælle dig at når du henter et billede ned på din computer, vil filformatet være det som billedet er "født" med eller sidst redigeret til. Det er ikke noget din computer selv går ind og indstiller på.

Du kan ændre billedets format og navn, ved at højreklikke på Billedet, åbne i paint, og derefter gå op i "Filer" og tryk gem som, og vælg her et navn til billedet og det filformat du ønsker.

(skrevet fra iPhone, beklager evt autorettelser)
Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Jeg vil lig tilføje noget.

PNG(Portal Ntwork Grapics) billeder er ikke støre end JPEG, og r en af de grunde til at PNG i dag blver brugt i forhold til JPEG.

en anden grund er at JPEG, har et informations tab, fra det oprentlige billede, hvilkt PNG ikke har.

så grunden til at man idag bruger, PNG eller et af de andre formater som er lavet til brug på nettet er at de er mindre, derfor loader hurtigere end det samme billede som JPEG.

grunden til at de altid kommer til at hede untiteled, tror jeg er en Artifact af et program du har installeret, men efter som jeg ikke sider ved din computer er der ikke rigtig noget der kan gøres ved det. men det kan simpelhen også være at de billder oprentlig er kaldt untitled.png, og derfor er det bare det de hedder, men det kan du jo også bare endre når du henter dem.

Tak for svarene,

Jeg vil lige sætte spørgsmål ved det, at billeder fylder det samme eller mindre

i PNG, i forhold til JPEG. Man ser jo tydeligt ved hvert billede, at størrelsen på

PNG billeder måles i MB, hvor billeder i JPEG måes i KB

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Electronic har modtaget fra andre medlemmer.

Vah, det er rent og skær hvordan billedet er blevet behandlet førhen, billedet størrelse osv. Du kan f.eks. prøve at hente et .PNG billede ned på din computer, og bare tage det ind i standardtegneprogramet paint, trykke Gem som, og bare gemme det som PNG igen. Allerede dér har du skåret filstørrelsen på billedet ned. Hvis du så gemmer det i .JPEG, skulle det ikke fylde så meget. Glad humørikon

Og hvis du går ind og bare minimere billedet i paint, så vil størrelsen på billedet også falde meget.

Hvis jeg selv skulle anbefale et billedformat, ville jeg anbefale .PNG, men kan til dels også bruge .GIF.

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

OK. Så tager vi den der fra.

her er 2 billeder det første PNG og det andet JPEG, dt er det samme billede ned til mindste pixel.

x_files_23.png x_files_23.jpg

PNG billdet fylder: 28.1 KB og for bruger 31 KB på disken.

JPEG billedet fylder: 52.8 KB og bruger 56 KB på disken.

Grunden til at du oplvet at de PNG billeder du henter fylder mere en de JPEG du en gang hentede er at det ikke er samme billeder. det kan godt ske de ser ens ud, men hvis du kikker reigig tæt er PNG billedet sikkert i bedre kvalit.

hej

Denne tråd lå i Retningslinier for forum.

Jeg har flyttet den til "Os med TDC". Glad humørikon

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P