Billedet forsvinder

Hej

Jeg har en del problemer med, at min fjernsyn går i sort. Billedet forsvinder, og så står der "videoformat ikke understøttet" på mit fjernsyn. Hvis jeg genstarter boksen, så kommer billedet igen.

Det sker nogen gange flere gange i løbet af dagen, hvilket er meget forstyrende.

Nogen der kan hjælpe.

På forhånd tak.

Mikkel

2 Kommentarer

Hej Middelhede

Det lyder umiddelbart som en fejl i forbindelse mellem TV og digital boks. Idet der står "videoformat ikke understøttet" vil jeg tror tv og boks er forbundet med HDMI kabel.

Hvis du har et scart kabel og TV'et har scart indgang, kunne du teste med sådan et i et par dage, hvis ikke fejlen opstår med det er det meget sandsynligt at fejlen ligger i HDMI delen.

Der er så flere muligheder, mest sandsynligt er software i TV'et, denne vil oftest kunne opdateres og herved løse problemet. Såfremt det er en nyere TV vil man oftest kunne downloade opdateringer på producentens hjemmeside og overføre til TV via USB.

Der er også mulighed for at det er noget fysisk, HDMI udgang i boksen, HDMI kabel eller HDMI indgang i TV'et. Dette kan testes ved at skifte indgang i tv'et (hvis der er flere), skifte HDMI kabel (hvis du har et andet) og slutteligt, må vi evt have undersøgt boksen.

Hvis fejlen også opstår ved test med scart eller du bruger scart i forvejen (og i dette tilfælde har kontrolleret at dette ikke sidder løst, test evt med et andet) vil jeg foreslå en nulstilling af boksen.

http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=19391

/Søren

Hej Søren

Jeg har skiftet HDMI indgang, og det ser ud til at have hjulpet.

Virkelig super med det her forum.

Tak for hjælpen.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)