Billeder på Homedisk

Hejsa.

Jeg har endnu et problem.

Jeg har en masse billeder, som jeg vil ligge over på Homedisken.

Jeg har været inde for at se, hvilke kriterier Homedisken sortere på - fandt intet, så måtte selv eksperimentere. (Ka forøvrigt sige, at det kunne der godt oprettes - en Tips til brug af Homedisk)

Nå, men jeg blev ved med at får en fejl 500 internal error, når jeg lagde mine billeder op i mappen.

Efter lidt roden rundt, fandt jeg ud af, at man ikke kan bruge æ-ø-å i Emne attributten på billederne!

(Højreklik, egenskaber, Detaljer, Emne)

Det synes jeg der skal gøres noget ved!

Da Homedisken kan sortere på Emne feltet, er det let at markere en masse billeder og på en gang sætte et fælles emne ind på dem alle - fx. Juleaften 2009 - og så sorteres de ens, uanset det egentlige filnavn!

Kan vi ikke få kigget på det, så æ-ø-å kan bruges og læses af databasen - vi bor jo altså i Danmark.

og så som sagt - var det ikke en ide, at lave en tips side til brugen af homedisken.

Hvordan kan man opdele billederne i mapper, hvordan kan man navngive filerne og bruge deres egenskaber til sortering, hvordan får man album billeder på musik album og meget meget mere...

3 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej lindhoejhansen,

Tak for dine indlæg. Vi prøver p.t. om vi kan genskabe din oplevelse med fejl 500.

Din idé med nogle tips og tricks sider - er modtaget. Og vi vil prøve at dække nogle flere emner på: http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=23462

Her en kort intro til min egen organisering af billeder - jeg har omkring 65.000 stk:

• I Billeder-mappen har jeg en mappe for hvert årstal: 2002, 2003, etc. (det var dér min digitale fotoverden startede).
  • Under hvert årstal navngiver jeg mappen med med upload-datoen og af og til med tilføjelse af tema. Altså den dato, hvor jeg tømmer SD-kortet over på min PC/HomeDisk.
  • Jeg anvender dette format: "2002_08_01 cykeltur med børnene". Så er jeg sikker på at både HomeDisk, Windows, Picasa og andre programmer kan finde ud af at sortere korrekt.
Hvis andre forumbrugere har gode idéer eller spørgsmål til dette emne - er Forum jo netop beregnet til denne form for bruger-til-bruger assistance. Værs'god og byd ind :-)

mvh

Thomas - Produktansvarlig for HomeDisk

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints thomasr har modtaget fra andre medlemmer.

Hej igen,

Nu har vi prøvet overføre billeder til HomeDisk - der indeholder "æøåÆØÅ" i titel, emne, forfatter, nøgleord, og kommentarer. Det fungerer fint og giver ingen serverfejl. Vi har uploaded via HomeDisks egen uploadfunktion.

Du er velkommen til at kontakte mig direkte med en PM og beskrive hvad du gør. Så må vi se om vi kan få dig op og flyve igen.

mvh

Thomas

Hej igen

En enkelt rettelse til mit indlæg vedr. manglende albumbilleder i Homedisk:

Jeg angav at hovedfolderen var "billeder", jeg mente naturligvis hovedfolderen "musik" ...

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)