Svar

Begrænset dataforbrug med HomeDuo?

For nyligt samlede jeg et gammelt bredbånds abonnement og en alm. fastnet til HomeDuo med fastnet. Egentligt ringede jeg for at opsige fastnet men blev overtalt [i] Pæn nedgang i prisen og der ville ikke ske andre ændringer end modtagelse af HomeBox.

Det kører fint men nu da jeg lige har gennemlæst ordrebekræftigelsen kommer jeg lidt i tvivl om hvilket abb. jeg egentligt er på. Tallene er ok, men der er et skræmmende afsnit om "Begrænset dataforbrug". Hvis jeg bruger mere end 50gb pr. måned vil jeg blive kontaktet om et mere passende abb. osv. osv.

Det blev der ikke snakket så meget om under samtalen. Hvad der er endnu mere irriterende er at jeg ikke kan finde noget dokumentation på det. Min Selvbetjening ang. Specifikation for forbrug viser 0 kr., det er vel flatrate [i] Forbrug for bredbånd er også blank. Der står i øvrigt ikke noget om "HomeDuo". Næsten sikker på intet har ændret sig siden jeg havde selvstændig 20/2 abb. Kan være jeg har ledt så længe jeg er blevet blind, men på diverse abb. sider står der heller ingenting. På forum her er det faktisk nævn i forbindelse med noget HomeDuo Basic /t5/Bredb%C3%A5nd/Homeduo-med-eller-uden-fastnet/m-p/63673#M9368 

Kan jeg få lidt info om hvad der gældende?

icon

Bedste svar af jk44 21 november 2011, 12:58

Hejsa

Bare rolig, det er flatrate.

Jeg har aldrig selv bemærket den betingelse. Jeg har selv et meget stort forbrug på min linie og har aldrig hørt om nogen der er blevet kontaktet.

mvh

Jan

Se original

3 Kommentarer

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints jk44 har modtaget fra andre medlemmer.

Hejsa

Bare rolig, det er flatrate.

Jeg har aldrig selv bemærket den betingelse. Jeg har selv et meget stort forbrug på min linie og har aldrig hørt om nogen der er blevet kontaktet.

mvh

Jan

Takker. Er altså en fejl på ordrebekræftigelsen.

Tror også det ville give mig problemer sidst på måneden.

Muligt at der kunne være kunder til en billig men trafikbegrænset bredbåndsforbindelse. 50gb kan være rigeligt.

Hvis der skulle være en grænse for HomeDuo og andre alm. aftaler kunne det være 150+ (eller hvad der nu kan siges at være mere end rigeligt) så kun dem der virkelig fylder rørerne op også betaler lidt ekstra Glad humørikon

Der burde som sådan ikke være kapacitetsproblemer på DSL, på samme måde som der er på kabel-nettet. (Fair-use 250 Gb) Hvor alle kunderne sidder på samme antenne-anlæg, med begrænset backbone.

Centralerne og TDC's fremskudte punkter, har en fiber-backbone i gigabit-klassen.

Hvis det er tilfældet, er TDC godt nok blevet nærige, for så er den ekstra pris ikke pga. kapacitetsproblemer, men snarere grådighed.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)